11 wskazówek na zwiększenie liczby opinii o produktach w twoim sklepie internetowym

Rzetelne recenzje, szczególnie w branży e-commerce sprawiają, że sklep staje się wiarygodny. Skoro inni klienci mu zaufali oznacza to, że jest on sprawdzony.
Potwierdza to fakt, że aż 75% konsumentów czyta opinie zamieszczone w Internecie, a 40% z nich twierdzi, że były one czynnikiem decydującym podczas dokonywania zakupu.
 

 

Im więcej opinii tym lepiej, ponieważ to dzięki nim można zwiększyć sprzedaż ale jak sprawić, aby nasi klienci chętniej recenzowali nasze produkty?
 
Buduj zaufanie

Bez wątpienia jednym z najistotniejszych czynników motywujących klientów do dokonania zakupu online jest ogólne zaufanie do sklepu, na które składa się nie tylko profesjonalny wygląd strony internetowej, polityka prywatności, zasady zwrotu ale także istotną rolę pełnią widoczne opinie o produktach.
 
Wiadomość po zakupie

Pierwszym i najistotniejszym krokiem jest wysłanie maila do kontaktu z podziękowaniem za zrealizowany zakup wraz z prośbą o wystawienie opinii. Ważne jest to, aby wysłać go w odpowiednim czasie; należy mieć pewność, że produkt został już doręczony.
W zależności od produktu powinniśmy dać klientom czas na przetestowanie i sprawdzenie zakupionych produktów przez co możemy liczyć na wiarygodną opinię.

Do wysyłki maila po zakupie warto wykorzystać reguły automatyzacji lub workflow.
W mailu z prośbą o opinie można również umieścić dynamiczny mechanizm, który według ustalonego wcześniej scenariusza wyświetli produkty powiązane ze zrealizowanym wcześniej zamówieniem. Dzięki temu zabiegowi można zwiększyć szansę na zmotywowanie obecnych klientów do dokonania ponownego zakupu i tym samym na zwiększenie sprzedaży.
 
Wykorzystaj serwisy ocen

W mailu z prośbą o wystawienie opinii możesz również dodać odnośnik do serwisów ocen, takich jak Ceneo, Opineo, które tworzą bazy obiektywnych opinii zarówno o sklepach, firmach jak i produktach. Dzięki temu sprawisz, że recenzje dotyczące twojego sklepu zostaną przeczytane przez większą liczbę odbiorców.
 
Wabik

W celu zachęcenia klientów do recenzowania produktów, korzystnie jest zaoferować im coś w zamian, co sprawi, że chętnie będą przesyłać swoje opinie. Świetnie sprawdzi się tutaj rabat na kolejne zakupy, darmowa dostawa, czy inny drobny upominek.
 
Zbieranie gwiazdek

Aby usprawnić klientom proces recenzowania zakupionych produktów korzystnie jest oprócz pola na wpisanie opinii wstawić też możliwość oceniania produktów za pomocą gwiazdek.
Zasada jest prosta; im lepszy produkt, tym ma więcej gwiazdek.
Jest to świetne rozwiązanie dla zabieganych klientów, którzy nie mają czasu na napisanie szczegółowych opinii; za pomocą zaledwie jednego kliknięcia mają możliwość ocenienia produktu.
 
Pamiętaj o podziękowaniu

Nie zapomnij wysłać podziękowania po dodanej opinii. Dzięki temu sprawisz, że klienci poczują się ważni i docenieni.
Pamiętaj też, by maile nie były bezosobowe, wykorzystaj siłę elementów personalizowanych, które bez wątpienia sprawią, że poprawisz statystyki wysyłanych maili, o czym przeczytasz na naszej stronie ⤵️

Personalizacja wiadomości e-mail i komunikatów wyświetlanych na stronie


 
Zapewnij anonimowość

Wystawieniu rzetelnych opinii sprzyja anonimowość. Nie wymagaj od swoich klientów podania danych personalnych podczas uzupełniania formularza z wystawieniem recenzji, przez co klienci poczują się swobodniej i pewniej, tym samym chętniej podzielą się swoimi doświadczeniami odnośnie całego procesu dokonywania zakupu, kontaktu ze sprzedawcą czy samego produktu.
 
Baza najlepiej ocenianych produktów

Wykorzystaj informacje o zebranych już opiniach. Na swojej stronie możesz stworzyć specjalną zakładkę, w której umieścisz listę najlepiej ocenianych produktów.
 
Nagradzaj

Pamiętaj, żeby wynagradzać najlepsze opinie w swoim sklepie. W tym celu możesz systematycznie organizować konkursy z atrakcyjnymi nagrodami, które będą przyznawane kontaktom,wystawiającym najbardziej rzetelne i wiarygodne recenzje.
Warto również wyróżnić te opinie spośród innych oznaczając je ramką w widocznym kolorze.
 
Nie bój się negatywnych opinii

Każda recenzja, nawet ta negatywna jest istotna dla konsumenta. Usuwając negatywne opinie pozbawiasz swoich klientów wiarygodnej informacji o produkcie.
Należy pamiętać, że nawet w negatywnych recenzjach można doszukać się czegoś pozytywnego. Pokaż swoim klientom, że reagujesz na niezadowalający zakup. W przypadku negatywnej opinii zaoferuj klientowi rekompensatę. Dzięki temu poświadczysz, że obsługa sklepu, procedury zwrotu czy reklamacji są na wysokim poziomie.
 
Bądź lepszy niż konkurencja

Wraz z ciągłym wzrostem liczby sklepów internetowych rośnie też konkurencja. W dzisiejszych czasach klienci mają szeroki wybór produktów. Sklepy często oferują te same lub podobne towary ale to właśnie wystawiona opinia często staje się czynnikiem determinującym zakup.
Warto ją wzbogacić udostępnieniem na stronie internetowej informacji o zdobytych certyfikatach, wyróżnieniach, dzięki temu zdobędziesz jeszcze większą szansę na wzrost zaufania wśród konsumentów i tym samym na stały wzrost przychodów firmy.
 
Podsumowując, zbieranie opinii konsumenckich pozwala na budowanie zaufania wśród potencjalnych klientów i tym samym na motywowanie ich do dokonywania zakupu.
Między innymi dzięki profesjonalnym zdjęciom produktu, szczegółowemu opisowi i udostępnionym opiniom konsument przed realizacją zakupu może stwierdzić czy dany produkt spełnia jego oczekiwania.

Warto również podkreślić, że zbieranie recenzji, analizowanie ich i stałe opracowywanie jak najkorzystniejszej oferty sprawia, że nie tylko utrzymywana jest stała relacja z klientem ale także budowany jest wiarygodny wizerunku w sieci a to co sprawia, że marka staje się silniejsza.
 

Katarzyna Zaborowska
Senior Marketing Automation Specialist

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]