Opt-out i co dalej? Nie trać klientów, którzy wypisali się z Twoich maili

Man with tape over his mouthNo właśnie, co zrobić w sytuacji, gdy klient odkręci się na pięcie i jawnie odrzuci Twoje przecież idealne newslettery? Olej go, jeżeli chcesz zmarnować czas i pieniądze, które poświęciłeś, aby go pozyskać. Jeżeli jednak postanowisz pochylić się nad analizą tego zjawiska, to może zacznij od siebie?
Zrób rachunek sumienia: czy przypadkiem nie wysyłasz zbyt dużo wiadomości? Czy nie wyglądają za każdym razem tak samo, a podmiana jednego obrazka to szczyt Twoich możliwości? A może po prostu są nudne?

Jeżeli chociaż na jedno z pytań odpowiedziałeś twierdząco – popraw się!

Ale co zrobić z tymi, którzy jednak rezygnują z subskrypcji mimo, że tak się starasz?

Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka praktycznych rad, które pozwolą zachować Ci ciągłość komunikacji z klientem.
 
 
Man with tape over his mouth

Użyj innych kanałów komunikacji i pokaż, że warto być z Tobą w kontakcie

Do osób, które wypiszą się z Twojej listy mailingowej możesz dotrzeć za pomocą innych kanałów komunikacji. Mówi Ci coś Omnichannel Marketing? Mamy super ebook na ten temat.
W skrócie – możesz na przykład wysłać swojemu klientowi spersonalizowaną ofertę rabatową lub inną wartość dodaną za pomocą SMS’a lub Rich Web Pusha z atrakcyjną grafiką. Pokaż, że obchodzi Cię pojedyncza jednostka.

Ciekawostką na temat tych ścieżek kontaktu jest to, że SMS’y czy powiadomienia Web Push mają dużo wyższy OR niż email marketing, szczególnie Web Pushe, gdzie OR wynosi zawsze 100%, bo przecież wszystkie dostarczone wiadomości są otwarte.
 
 
Man with tape over his mouth

Wykorzystaj Social Media

Aktualnie 1,5 mld osób codziennie korzysta z Facebooka. Potencjał marketingowy jest ogromny i warto byłoby go wykorzystać. Do wypisanych kontaktów najłatwiej będzie dotrzeć poprzez utworzenie Custom Audience. Mechanizm działania tej funkcjonalności polega na dopasowywaniu adresów e-mail lub numeru telefonu użytkowników facebooka do tych znajdujących się w bazie w SALESmanago i wyświetlanie tylko im utworzonego komunikatu.
Reklamy można w łatwy sposób spersonalizować, kierując content tylko do wypisanych osób.
 
 
Man with tape over his mouth

Stwórz banery personalizowane na swojej stronie

Jest to kolejny sposób na wyświetlanie treści tylko dla ściśle określonej grupy odbiorców. Wypisane kontakty również można segmentować, wykorzystać zebrane dane, aby jeszcze trafniej targetować. Precyzyjne targetowanie jest tu kluczem do sukcesu. Sprawia, że klient czuje się wyjątkowo otrzymując propozycje dostosowane stricte pod niego.

Banery dzielimy na dwie grupy – statyczne i dynamiczne. Obie nadają się do poza mailowej komunikacji z klientem. W dynamicznych możesz prezentować ostatnio oglądane przez klienta produkty, lub te, które porzucił w koszyku.

W statycznym możesz umieścić rabat, bądź np. darmową dostawę w przypadku powrotu na lista mailingową.
 
 
Man with tape over his mouth

Wprowadź dynamiczne pop-upy

Możemy zakodować dla Ciebie dynamiczny pop-up, który będzie wyświetlał treści tylko dla osób, które wykonają akcję rezygnacji z subskrypcji. Umieszczony w nim komunikat może brzmieć
np. “ bardzo nam Ciebie brakuje” lub informować o kodzie rabatowym po ponownym dołączeniu do listy mailingowej. Możliwości są nieograniczone.
 
 
Man with tape over his mouth

Formularz wypisu double opt-out

Subskrybenci będą odchodzić, taka jest kolej rzeczy. Ludzie zmieniają zainteresowania, zmieniają adresy e-mail. Nie załamuj się jeżeli nie jesteś w stanie ich zatrzymać, ale ucz się na błędach. Zadbaj, aby formularz wypisu był atrakcyjny dla klienta. Umieść w nim pytanie o powód odejścia dzięki temu klient poczuje się wysłuchany, a Ty będziesz mógł tę wiedzę wykorzystać w przyszłości. Warto również zaproponować alternatywę wypisu, czyli rzadsze otrzymywanie e-maili np. raz w tygodniu, dzięki czemu kanał komunikacji e-mailowej nie zostanie zamknięty.
 
 
Bardzo ważne jest monitorowanie ilości osób wypisujących się, szczególnie, gdy jednostkowa kampania powoduje wypis większej ilości osób niż standardowo. Zacznij od określenia standardowej liczby wypisanych osób w jednej kampanii i stale porównuj wyniki z nowo pozyskanymi danymi.
Mamy nadzieję, że pomogliśmy Ci uzmysłowić sobie, że wypis z newsletterów to nie koniec świata, ponieważ aktualnie dostępnych jest wiele innych możliwości dotarcia z komunikatami do klienta. Dbaj o swoich klientów, dostarczając im ciekawe, atrakcyjne treści, a na pewno nie będą chcieli uciekać (-;

Dziękujemy Ci za wspólnie spędzony czas!

Karolina Dorosiewicz
Marketing Automation Analyst

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]