No właśnie, co zrobić w sytuacji, gdy klient odkręci się na pięcie i jawnie odrzuci Twoje przecież idealne newslettery? Olej go, jeżeli chcesz zmarnować czas i pieniądze, które poświęciłeś, aby go pozyskać. Jeżeli jednak postanowisz pochylić się nad analizą tego zjawiska, to może zacznij od siebie?
Zrób rachunek sumienia: czy przypadkiem nie wysyłasz zbyt dużo wiadomości? Czy nie wyglądają za każdym razem tak samo, a podmiana jednego obrazka to szczyt Twoich możliwości? A może po prostu są nudne?
Jeżeli chociaż na jedno z pytań odpowiedziałeś twierdząco – popraw się!
Ale co zrobić z tymi, którzy jednak rezygnują z subskrypcji mimo, że tak się starasz?
Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka praktycznych rad, które pozwolą zachować Ci ciągłość komunikacji z klientem.
Użyj innych kanałów komunikacji i pokaż, że warto być z Tobą w kontakcie
Do osób, które wypiszą się z Twojej listy mailingowej możesz dotrzeć za pomocą innych kanałów komunikacji. Mówi Ci coś Omnichannel Marketing? Mamy super ebook na ten temat.
W skrócie – możesz na przykład wysłać swojemu klientowi spersonalizowaną ofertę rabatową lub inną wartość dodaną za pomocą SMS’a lub Rich Web Pusha z atrakcyjną grafiką. Pokaż, że obchodzi Cię pojedyncza jednostka.
Ciekawostką na temat tych ścieżek kontaktu jest to, że SMS’y czy powiadomienia Web Push mają dużo wyższy OR niż email marketing, szczególnie Web Pushe, gdzie OR wynosi zawsze 100%, bo przecież wszystkie dostarczone wiadomości są otwarte.
Wykorzystaj Social Media
Aktualnie 1,5 mld osób codziennie korzysta z Facebooka. Potencjał marketingowy jest ogromny i warto byłoby go wykorzystać. Do wypisanych kontaktów najłatwiej będzie dotrzeć poprzez utworzenie Custom Audience. Mechanizm działania tej funkcjonalności polega na dopasowywaniu adresów e-mail lub numeru telefonu użytkowników facebooka do tych znajdujących się w bazie w SALESmanago i wyświetlanie tylko im utworzonego komunikatu.
Reklamy można w łatwy sposób spersonalizować, kierując content tylko do wypisanych osób.
Stwórz banery personalizowane na swojej stronie
Jest to kolejny sposób na wyświetlanie treści tylko dla ściśle określonej grupy odbiorców. Wypisane kontakty również można segmentować, wykorzystać zebrane dane, aby jeszcze trafniej targetować. Precyzyjne targetowanie jest tu kluczem do sukcesu. Sprawia, że klient czuje się wyjątkowo otrzymując propozycje dostosowane stricte pod niego.
Banery dzielimy na dwie grupy – statyczne i dynamiczne. Obie nadają się do poza mailowej komunikacji z klientem. W dynamicznych możesz prezentować ostatnio oglądane przez klienta produkty, lub te, które porzucił w koszyku.
W statycznym możesz umieścić rabat, bądź np. darmową dostawę w przypadku powrotu na lista mailingową.
Wprowadź dynamiczne pop-upy
Możemy zakodować dla Ciebie dynamiczny pop-up, który będzie wyświetlał treści tylko dla osób, które wykonają akcję rezygnacji z subskrypcji. Umieszczony w nim komunikat może brzmieć
np. “ bardzo nam Ciebie brakuje” lub informować o kodzie rabatowym po ponownym dołączeniu do listy mailingowej. Możliwości są nieograniczone.
Formularz wypisu double opt-out
Subskrybenci będą odchodzić, taka jest kolej rzeczy. Ludzie zmieniają zainteresowania, zmieniają adresy e-mail. Nie załamuj się jeżeli nie jesteś w stanie ich zatrzymać, ale ucz się na błędach. Zadbaj, aby formularz wypisu był atrakcyjny dla klienta. Umieść w nim pytanie o powód odejścia dzięki temu klient poczuje się wysłuchany, a Ty będziesz mógł tę wiedzę wykorzystać w przyszłości. Warto również zaproponować alternatywę wypisu, czyli rzadsze otrzymywanie e-maili np. raz w tygodniu, dzięki czemu kanał komunikacji e-mailowej nie zostanie zamknięty.
Bardzo ważne jest monitorowanie ilości osób wypisujących się, szczególnie, gdy jednostkowa kampania powoduje wypis większej ilości osób niż standardowo. Zacznij od określenia standardowej liczby wypisanych osób w jednej kampanii i stale porównuj wyniki z nowo pozyskanymi danymi.
Mamy nadzieję, że pomogliśmy Ci uzmysłowić sobie, że wypis z newsletterów to nie koniec świata, ponieważ aktualnie dostępnych jest wiele innych możliwości dotarcia z komunikatami do klienta. Dbaj o swoich klientów, dostarczając im ciekawe, atrakcyjne treści, a na pewno nie będą chcieli uciekać (-;
Dziękujemy Ci za wspólnie spędzony czas!