Skuteczna strategia marketingowa startupu i 50 tysięcy sprzedanych urządzeń: Case Study Notinote

Notinote to polski startup z innowacyjnym produktem, lecz ograniczonym budżetem, który mimo to zdołał zbudować znaną markę i rozpoznawalność w mediach społecznościowych dzięki kreatywnym działaniom marketingowym oraz wykorzystaniu najnowszych narzędzi. Jednym z nich jest SALESmanago Marketing Automation, platforma, która umożliwiła firmie zautomatyzowanie i zoptymalizowanie wielu procesów oraz w rezultacie zwiększenie sprzedaży urządzeń.

W jaki sposób firma osiągnęła taki sukces w tak krótkim okresie? Dowiesz się, czytając nasze case study!

 

O firmie

Notinote to firma technologiczna, która stworzyła i wprowadziła na rynek mini lokalizator notiOne – niewielkie urządzenie, które w połączeniu z darmową aplikacją lokalizuje cenne przedmioty codziennego użytku, ludzi i zwierzęta. Ten poznański startup  w ciągu 2 lat zbudował rozpoznawalną markę i sprzedał już ponad 50 tysięcy urządzeń, nie mając do dyspozycji korporacyjnych budżetów. Firma słynie z niezwykle skutecznych działań marketingowych i niestandardowych kampanii wykorzystujących najnowsze narzędzia, m. in. SALESmanago.

 

Wyzwania

Notinote wybrało platformę do automatyzacji SALESmanago, by rozszerzyć swoje działania marketingowe w następujących obszarach:

  • pozyskiwanie nowych leadów,
  • budowanie lojalności klientów,
  • ratowanie porzuconych koszyków,
  • edukacja klientów nieprzygotowanych do zakupu,
  • proste i szybkie powiadomienia o promocjach i nowych produktach.

 

Wdrożone rozwiązania

  • Lead generation – pop-up z formularzem kontaktowym pozwala na sprawne pozyskiwanie danych nowych użytkowników zainteresowanych produktami firmy.
  • Segmentacja klientów – każdy użytkownik odwiedzający stronę jest automatycznie przypisywany do segmentu, zgodnie z odwiedzonymi stronami i oglądanymi produktami. Dzięki temu rozwiązaniu, klienci i potencjalni klienci otrzymują tylko wiadomości, które są zgodnie z ich zainteresowaniami – np. produktami, które przeglądali.
  • Personalizowane newslettery – wysyłka masowych newsletterów jest personalizowana poprzez dodanie imienia kontaktu, dzięki czemu e-maile zyskują bardziej osobisty charakter, co wzmacnia relację między klientem oraz firmą.
  • E-maile dynamiczne – wykorzystanie informacji o odwiedzonych stronach w celu wysyłki zautomatyzowanych, spersonalizowanych e-maili z produktami, które klient przeglądał na stronie.
  • Lead nurturing – zautomatyzowana seria e-maili edukacyjnych opisujących produkt i wyjaśniających ich działanie, wysyłana do klientów, którzy zapisali się  na newsletter, ale wciąż nie dokonali zakupu.
  • SMS-y i e-maile ratujące porzucone koszyki – przypomnienie o produktach pozostawionych w koszyku za pośrednictwem SMS-ów oraz e-maili zachęcających do dokończenia transakcji.
  • E-maile automatyczne wysyłane po transakcji, zawierające informacje dotyczące zamówienia – na przykład fakturę czy link pozwalający na sprawdzenie statusu wysyłki towaru.
  • Automatyczne e-maile z ankietą – badanie satysfakcji klienta 14 dni po zakupie poprzez wysyłkę ankiety, która pozwala klientowi ocenić jakość produktu.
  • Powiadomienia web push – szybki sposób na dotarcie do nawet anonimowych użytkowników z ważnymi informacjami czy z atrakcyjnymi ofertami i zniżkami.

 

Efekty

Wdrożone rozwiązania przyniosły imponujące rezultaty oraz wzrost sprzedaży.

  • 226% wyższa otwieralność maili automatycznych w stosunku do masowych e-maili
  • 420% wyższa klikalność maili automatycznych w stosunku do masowych e-maili
  • 180% wyższa otwieralność masowych newsletterów w stosunku do średniej rynkowej
  • 200% wyższa klikalność masowych newsletterów w stosunku do średniej rynkowej
  • 300% wyższa klikalność powiadomień Web Push w stosunku do masowych newsletterów

 

Bez wątpienia wdrożenie rozwiązań Marketing Automation oferowanych przez platformę SALESmanago było jednym z kluczowych czynników, które pozwoliły temu startupowi na skuteczne dotarcie do leadów i klientów w wielu kanałach.

Pobierz darmowe Case Study i dowiedz się więcej o wdrożeniu Marketing Automation w firmie Notinote.

Julia Paduszyńska
Content Manager

@jpaduszyńska

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]