Najważniejsze artykuły ze świata IT (15-31 stycznia)

Prasówka IT SALESmanago to zbiór nowości, ciekawostek i rozwiązań z zakresu programowania, Big Data, Machine Learning & AI oraz budowania zaawansowanych systemów informatycznych.
Co dwa tygodnie nasi specjaliści selekcjonują kilka najważniejszych i najciekawszych artykułów. W tym wydaniu m.in. retusz zdjęć za pomocą Deep Learning, najpopularniejsze biblioteki dla języka Java i anonimizacja danych z PostgreSQL.

 

 

Machine Learning & AI

Deep Learning sprawi, że twoje zdjęcia staną się piękne

Jeśli na twoich wakacjach było zbyt mało słońca a zdjęcia wyszły nieostre, to dzięki pomocy Deep Learningu możesz je w łatwy sposób automatycznie poprawić. W artykule przykład jak z pomocą TensorFlow, NumPy i SciPy sprawić, żeby zdjęcia nabrały bardziej profesjonalnego wyglądu.

https://towardsdatascience.com/make-your-pictures-beautiful-with-a-touch-of-machine-learning-magic-31672daa3032

 

Analiza sentymentu przy pomocy AI

Analiza sentymentu to nie tylko detekcja tematu wypowiedzi, ale również bardzo szerokie zagadnienie pozwalające zidentyfikować emocje kryjące się za tekstem – nazywa się to również eksploracją opinii (opinion mining) lub emotion AI.

Bardzo często sentyment danego słowa kryje się w kontekście danego zdania lub całego tekstu. Jak to rozpoznawać? Jakich narzędzi użyć?

Dowiesz się tego z poniższego artykułu:

https://www.infoq.com/articles/sentiment-analysis-whats-with-the-tone

 

Programowanie Ogólne

API – najważniejsze elementy na podstawie 100 wdrożonych projektów

Interfejsy API służą do komunikacji pomiędzy dwoma systemami – najczęściej jest to wywołanie zdalnych serwisów. W jaki sposób tworzyć API, aby były wydajne, szybkie i bezpieczne? Najlepsze porady znajdziesz w poniższym artykule:

https://nordicapis.com/key-lessons-from-100-api-projects/

 

Top 100 bibliotek dla języka Java

Od kilku lat pozycja języka Java w technologiach programowania konsekwentnie się wzmacnia. Na podstawie ponad 270 tysięcy przeanalizowanych plików źródłowych wybranych zostało Top 100 najpopularniejszych bibliotek dla Javy:

https://blog.overops.com/the-top-100-java-libraries-in-2018-based-on-277975-source-files/

 

Bazy danych & Big Data

Load Balancing i Connection Pooling przy pomocy PgPool-II

Load Balancing to bardzo ważne zagadnienie w kontekście wzrastającego ruchu w Twojej aplikacji. Często w tym przypadku wąskim gardłem okazują się zasoby bazodanowe – w poniższym artykule dowiesz się jak równoważyć obciążenie i rozłożyć je na kilka maszyn bazodanowych przy użyciu PgPool-II.

https://hackernoon.com/postgresql-connection-pooling-and-load-balancing-with-pgpool-ii-cluster-edbbb7959ef1

 

Anonimizacja danych – jak to zrobić z PostgreSQL?

Temat anonimizacji danych zwykle jest bardzo szerokim i wymagającym zagadnieniem, z którym w kontekście przepisów GDPR zmaga się wiele organizacji. Na szczęście PostgreSQL posiada wiele mechanizmów, aby sprostać tym wymaganiom. W poniższym artykule znajdziesz przegląd i sposób implementacji poszczególnych strategii anonimizacji:

http://blog.taadeem.net///english/2019/01/03/8_anonymization_strategies_with_postgres

 

Apache Kafka – najlepsze praktyki do optymalizacji deploymentu

Swoją popularność w projektach Big Data Apache Kafka zawdzięcza między innymi szybkiej i wygodnej implementacji oraz możliwości działania w klastrach składających się z relatywnie tanich maszyn. Jednak wdrożenie tego typu rozwiązań na środowisko to nie koniec pracy – działające elementy należy monitorować i tuningować. W jaki sposób zapewnić poprawność działania, wysoką wydajność i spokojny sen?

https://www.infoq.com/articles/apache-kafka-best-practices-to-optimize-your-deployment

 

Monitoring aplikacji Apache Spark przy użyciu InfluxDB i Grafany

Apache Spark stał się niezwykle popularną technologią wykorzystywaną w firmach pracujących z projektami Big Data. Spark oferuje wiele ciekawych mechanizmów równoległej analizy i przetwarzania danych – zarówno w czasie rzeczywistym, jak i w sposób batchowy.

Aby zapewnić niezawodność takiego rozwiązania, potrzebny jest dobry monitoring infrastruktury – dobrze do tego nadają się rozwiązania InfluxDB oraz Grafana:

https://www.infoq.com/articles/spark-application-monitoring-influxdb-grafana

 

Frontend

Webpack – od podstaw do testów automatycznych

Wśród frontendowców można usłyszeć następujący żart – jeśli danego dnia nie powstał żaden nowy framework do JavaScriptu – jest to dzień stracony. Sama technologia i cały ekosystem wokół JavaScript nieustannie się zmienia. W poniższym artykule dowiesz się jak to wszystko połączyć.

https://itnext.io/webpack-from-0-to-automated-testing-4634844d5c3c

 

Wydajność Frontendu – checklista na 2019

Ocena wydajności działania Frontendu i wskazanie wąskich gardeł jest procesem skomplikowanym – może to być ciężki kod JavaScript, powolne ładowanie zewnętrznych zasobów lub choćby ciężkie obrazki. Wydajność powinna być stale mierzona, monitorowana i udoskonalana. Na szczęście w 2019 roku istnieje już wiele zbiorów dobrych praktyk w tym temacie:

https://www.smashingmagazine.com/2019/01/front-end-performance-checklist-2019-pdf-pages/

 

Piotr Uryga
IT Director

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]