Czy znasz już Workflow – najlepszego przyjaciela każdego marketera? To funkcjonalność platformy Marketing Automation, która zdejmuje wiele pracy z barków marketingowców i oszczędza mnóstwo czasu dzięki możliwości tworzenia kompletnych, zautomatyzowanych kampanii w każdym kanale (czy to e-mail, baner na stronie internetowej, Web Push czy SMS). W dobie automatyzacji nie ma już konieczności wykonywania całej nużącej pracy ręcznie, i tyczy się to także marketingu. Nowa, rozbudowana wersja starego dobrego Workflow w SALESmanago pozwoli ci automatyzować kampanie jeszcze łatwiej i szybciej.
Naucz się tworzyć skuteczny Workflow i zostań certyfikowanym Specjalistą Marketing Automation!
Jak działa Workflow?
Workflow jest najlepszym sposobem na stworzenie złożonych, zaawansowanych kampanii bez wysiłku, dzięki intuicyjnemu wizualnemu kreatorowi SALESmanago. To narzędzie umożliwia automatyzowanie procesów marketingowych poprzez konfigurowanie akcji wykonywanych na podstawie określonych warunków. To idealne rozwiązanie dla każdego sektora, zarówno B2B, B2C, jak i Ecommerce. Workflow, obok reguł automatyzacji, pozwala na prowadzenie spersonalizowanej komunikacji na najwyższym poziomie z klientami i leadami bez konieczności przeznaczania na ten cel dużych zasobów czasowych i finansowych. Dużą zaletą automatyzacji jest płynne przechodzenie między różnymi kanałami komunikacji z zachowaniem charakteru marki. Platforma Marketing Automation odciąży cię w obowiązkach obejmujących powtarzalne zadania, tak abyś mógł skoncentrować się na najbardziej wymagającej, kreatywnej pracy.
Workflow buduje się za pomocą trzech elementów: Zdarzeń, Warunków i Akcji. Każda kampania musi rozpoczynać się elementem Start i kończyć elementem Koniec. Zdarzenie inicjuje rozpoczęcie kampanii, ale może być także wykorzystane na jej dalszych etapach. Przykładowo, takim “zapalnikiem” może być opt-in lub opt-out kontaktu, otwarcie przez niego e-maila lub osiągnięcie konkretnego scoringu. Każdy kontakt, który spełnia wymagania określone w Zdarzeniu, rozpocznie swoją podróż poprzez poszczególne etapy kampanii. Następnie, dzięki elementowi Warunek, możesz sprecyzować, które kontakty mają być wykluczone lub włączone do kampanii, na przykład kontakty które nie osiągnęły danego scoringu lub nie dotarły do wybranego etapu w lejku. Trzeci element, Akcje, to zautomatyzowane operacje wykonywane przez system na kontaktach przefiltrowanych przez Warunki.
Co nowego w Workflow SALESmanago?
Odświeżona wersja Workflow na platformie SALESmanago została wzbogacona o zupełnie nowy mechanizm oraz elegancki interfejs. Od teraz przy tworzeniu kampanii możesz korzystać z siatki, która ułatwi porządkowanie elementów na poszczególnych etapach. Nowy sposób łączenia elementów ułatwi projektowanie Workflow. Zostały wprowadzone także zupełnie nowe rozwiązania i funkcjonalności:
- Testy A/B/X – masz teraz możliwość przeprowadzenia testów A/B/X stworzonych Workflow, by osiągać jeszcze lepsze wyniki. Możesz testować dowolne elementy: zdarzenia, warunki, akcje, a także weryfikować, które e-maile czy banery lepiej konwertują.
- Analityka Workflow – obok testów A/B/X, rozbudowana analityka to kolejna opcja, która pomoże ci zoptymalizować twoje kampanie. Dowiesz się, które ścieżki działają i konwertują najlepiej.
- Ustawianie priorytetów ścieżek – możesz wskazać, która ścieżka ma najwyższy priorytet w przypadku, gdy kontakty spełniają więcej niż jeden warunek. Dzięki temu masz większą swobodę w projektowaniu zaawansowanych scenariuszy.
- Ścieżki alternatywne – koniec kontaktów, które utknęły na jednym z etapów twojego workflow. Teraz kontakty, które nie mogły przejść do dalszej części kampanii z powodu niespełnienia warunku, będą mogły zostać poprowadzone alternatywną ścieżką.
- Testowanie poprawności ustawień Workflow i nielimitowane szkice – tworzenie Workflow jest teraz wygodniejsze, ponieważ w każdym momencie możesz zweryfikować poprawność ustawień, bez trudu tworząc prawidłowo działające kampanie. Nielimitowana liczba szkiców pozwala na projektowanie wielu wersji Workflow i aktywowanie ich jednym kliknięciem.
Zobacz, jak stworzyć zautomatyzowaną kampanię krok po kroku
Co można automatyzować dzięki Workflow?
Workflow to świetny sposób na zwiększenie efektywności twoich działań marketingowych i sprzedażowych. Może być wykorzystany do automatyzacji niezliczonych procesów i scenariuszy – w zasadzie limitem jest tylko twoja inwencja! Wśród najpopularniejszych przykładów Workflow można wymienić:
- speronalizowana komunikacja – wiadomości e-mail, SMS, powiadomienia Web Push dopasowane do profilu behawioralnego i transakcyjnego użytkownika;
- wiadomości powitalne dla nowych użytkowników, którzy zapisali się do newslettera lub zarejestrowali się na okres próbny;
- reagowanie na zachowanie użytkowników na stronie internetowej za pomocą spersonalizowanych wiadomości – wysyłaj klientom dopasowane rekomendacje oparte na ich historii wizyt, z ofertami, które ich zainteresują;
- nieaktywni użytkownicy – identyfikuj użytkowników zagrożonych odejściem i zredukuj odpływ klientów, wysyłając spersonalizowane wiadomości win-back;
- kampanie lead nurturing – zarówno jeśli mowa o ogrzewaniu leadów czy edukowaniu nowych użytkowników, najlepszym sposobem osiągnięcia celu jest angażowanie subskrybentów za pośrednictwem serii zautomatyzowanych e-maili;
- generowanie spersonalizowanych kuponów w celu zaktywizowania lub zwiększenia lojalności klientów;
- usprawnienie procesu sprzedaży – zorganizuj wewnętrzne działania sprzedażowe poprzez konfigurowanie zautomatyzowanych akcji w odpowiedzi na aktywność kontaktu: dodawaj notatki, konfiguruj właścicieli kontaktu i ustawiaj zadania oraz powiadomienia, przesuwaj kontakty między etapami w lejku, itd.
Jak widzisz, Workflow jest potężnym marketingowym narzędziem. Wszystkie te rozbudowane i różnorodne kampanie możesz z łatwością skonfigurować w naszym intuicyjnym kreatorze drag&drop. Zaloguj się do systemu, by wypróbować nową, ulepszoną wersję Workflow, a jeśli wciąż nie jesteś klientem SALESmanago – możesz wypróbować system przez 30 dni. Zarejestruj się teraz!