Jak SALESmanago pracuje nad wysoką dostarczalnością wysyłanych e-maili swoich klientów?

Wraz z rozwojem firmy i powiększającą się bazą klientów, każdego dnia nasze serwery wysyłają miliony e-maili na różne programy pocztowe dostępne na całym świecie. Jest to ogromne wyzwanie, zważając na fakt, że jeżeli milion e-maili pomnożymy przez 356 dni – to w naszym przypadku daje to wynik równy 6 miliardów wysłanych e-maili w ciągu roku.

Profesjonalnie przygotowana infrastruktura oparta jest o system mailowy postfix, który został mocno dostosowany do naszych potrzeb. Zespół administratorów każdego dnia czuwa nad poprawnością wysyłanych e-maili.

Odpowiadając na pytanie, czy posiadamy limity w wysyłce wiadomości z naszych serwerów, możemy śmiało powiedzieć: NIE. W przypadku nagłego wzrostu liczby e-maili do wysłania, ciągły monitoring pozwala nam szybko reagować i rozdzielać kolejkę na różne maszyny w gridzie, dzięki czemu nie mamy żadnych opóźnień, nawet przy bardzo wysokim obciążeniu.  

Warto zwrócić uwagę na fakt, że wysyłka dużych ilości e-maili to jedno, a drugie to utrzymane wysokiej dostarczalności dla wielu kontaktów w jednym czasie.

Jak monitorujemy procesy wysyłki e-maili?

W tym celu posiadamy odpowiednie autorskie narzędzia, które pomagają analizować ruch, dostarczalność, sprawdzać poprawność konfiguracji serwerów oraz identyfikować potencjalne problemy.

Jednym z tych rozwiązań jest zbiór wielu metryk w jednym czasie. Są to między innymi:

  • obciążenie serwerów,
  • reputacja naszych IP wysyłkowych,
  • analiza blacklist,
  • ilość wysłanych,
  • odbijanych e-maili do domen i serwerów,
  • analiza statystyk dla każdego z naszych klientów osobno,
  • oraz wiele innych.

Poniżej znajdują się przykład analizy dostarczalności wiadomości w podziale na kraje. To autorskie narzędzie pozwala nam na bieżąco analizować, gdzie dostarczamy wiadomości oraz w razie wystąpienia problemów sygnalizuje je. Poprzez to narzędzie możemy zapewnić najwyższą dostarczalność na każdym kontynencie.

Jak utrzymać wysoką dostarczalność?

Na wysoką dostarczalność poza technicznymi elementami, wpływają również:

  • temat wiadomości,
  • treść wiadomości,
  • domena wysyłkowa,
  • reputacja domeny wysyłkowej
  • baza kontaktów, do których wiadomość jest wysyłana
  • liczba wysłanych wiadomości z jednej domeny oraz do jednego kontaktu.

Są to bardzo ważne elementy, gdyż programy pocztowe zwracają na nie uwagę i na ich podstawie potrafią ocenić, czy wiadomość oraz domenę wysyłkową zakwalifikować jako spamerską, czy nie. Jeżeli programy pocztowe zakwalifikują daną domenę wysyłkową jako spamerską, mogą zablokować ją permanentnie i nie będą przyjmować wiadomości z danej domeny pomimo, że wszystkie inne czynniki będą skonfigurowane na najwyższym poziomie.  

Ciekawostka:

Programy pocztowe nie rekomendują otrzymywania wiadomości, które są wysyłane masowo z domen np. @gmail.com / @wp.pl / @yahoo.com, itd. Wiadomości wysyłane z takich domen już na wstępie będą miały dużo trudniejszy próg wejścia. Czyli prawdopodobieństwo zobaczenia przez użytkownika końcowego wiadomości w folderze Odebrane znacznie maleje.

Co wysyłający może zrobić, by podnieść dostarczalność wiadomości, które wysyła?

  1. Lista adresatów – każdy wysyłający powinien mieć listę kontaktów, które wyraziły zgodę na otrzymywanie e-maili (double opt-in).
  2. Konto wysyłkowe – domena wysyłkowa powinna być zautoryzowana poprzez SPF i DKIM. DKIM zapewnia gromadzenie reputacji domeny, która jest jednym z kluczowych elementów wysokiej dostarczalności. Czuwanie nad poprawnością konfiguracji swojej domeny wysyłkowe jest bardzo ważne. Polecamy używać narzędzi zewnętrznych typu: https://postmaster.google.com – dzięki temu będziesz mógł śledzić wiele czynników, które wpływają na Twoją reputację.
  3. Rozgrzewanie konta wysyłkowego – jeśli Twoja domena wysyłkowa jest nowa, pamiętaj, że nie powinieneś wysyłać dużych ilości e-maili na samym początku. Po pierwsze na samym początku musisz rozgrzać swoją domenę, czyli wysyłać małe ilości e-maili do aktywnych kontaktów w niedużych odstępach czasu. Rozgrzewanie domeny może potrwać od 2-8 tygodni. Najlepiej jest używać do wysyłek domeny, która służy już dłuższy czas jako domena wysyłkowa. Absolutnie niedopuszczalną praktyką jest wysyłanie wiadomości do kontaktów, które nie istnieją. To skutkuje spadkami reputacji i obniżeniem statystyk OR (większa ilość maili trafia w SPAM).
  4. Treści e-maili oraz monitoring zgłoszeń SPAM – każdy powinien dbać o treści mailingów, aby nie były one podobne do treści spamerskich. Jest to trudne zadanie, ponieważ w obecnych czasach filtry antyspamowe uczą się same. Im więcej odbiorców oznacza wiadomość jako SPAM, tym gorzej dla Twojej domeny. Feedback od samych odbiorców jest bardzo ważny i jeśli odbiorca uznaje Twoje wiadomości jako spam, to jesteś niemile widziany na jego skrzynce odbiorczej. Na szczęście my czuwamy nad takimi zdarzeniami i jeśli którykolwiek z odbiorców nie życzy sobie otrzymywania e-maili (uznaje wiadomość za SPAM), z automatu wypisujemy taki kontakt z Twojej listy i nie pozwalamy, aby reputacja Twojej domeny ucierpiała w przyszłości. Niestety nie wszystkie programy pocztowe  udostępniają informacje, kto i kiedy kliknął SPAM.

Podane tutaj informacje są tylko poglądowe. Cały proces dostarczalności jest znacznie bardziej skomplikowany i dużo więcej czynników wpływa na to czy dany mail trafi do odbiorcy.

Michał Szygocki
System Administrator

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]