Zrezygnuj ze swojego marketingu, bo i tak jest do niczego

Lepszych czasów dla marketingowców nie było chyba nigdy. Różnorodne, skuteczne jak nigdy narzędzia i metody, które pozwalają poznać potrzeby potencjalnego klienta i do niego dotrzeć, wiele kanałów, swobodny dostęp do materiałów edukacyjnych – to wszystko sprawia, że dowiezienie satysfakcjonujących rezultatów stało się łatwiejsze niż choćby dekadę temu. W tej sytuacji nie ma nic gorszego, niż ignorowanie zdobyczy nowoczesnego marketingu i uporczywe stosowanie złych praktyk lub przestarzałych strategii. Jeśli twoje działania marketingowe nie przynoszą zadowalających wyników, mamy złą wiadomość: istnieje możliwość, że należysz właśnie do tej grupy, której strategia marketingowa jest kompletnie nieefektywna, a wszelkie wysiłki – nie bójmy się mówić wprost – raczej bezsensowne.

 

 

Jeśli jeden z poniższych 5 punktów opisuje właśnie ciebie, to sygnał, że twój marketing jest tak kiepski, że… w zasadzie lepiej będzie, jak z niego zrezygnujesz. Gotowy na chwilę prawdy?

 

1. Twój budżet na działania marketingowe jest niewielki

Być może uwierzyłeś „marketingowym guru” różnej maści, którzy przekonują, że możesz osiągnąć imponujące rezultaty dzięki niewielkiemu nakładowi finansowemu lub całkowicie za darmo. Cóż, może pozyskasz w ten sposób kilka leadów lub dostaniesz parę „lajków” na Facebooku, ale na dłuższą metę nie będą to rezultaty, które będą miały choćby minimalny wpływ na twój biznes. Marketing to inwestycja, której koszty można oczywiście optymalizować, ale jeśli wciąż będziesz przeznaczać niewielkie kwoty na te działania, to efekty będą do nich współmierne – czyli niezbyt imponujące. Jeśli chcesz zobaczyć realne rezultaty, musisz sięgnąć głębiej do portfela, ale spokojnie – zwrot z inwestycji zrekompensuje wydatki.

 

2. Twoje działania ograniczają się do Facebooka

Od czasu do czasu publikujesz coś na firmowym fanpage’u i jesteś zadowolony, bo przecież „budujesz wizerunek marki”, „wchodzisz w interakcję z fanami” i „tworzysz społeczność”. Może i tak, ale jakie są z tego wymierne korzyści? Przełożenia na realne liczby w wynikach finansowych nie ma raczej żadnego, a do tego ograniczając się tylko i wyłącznie do jednej platformy społecznościowej docierasz tylko do części swoich klientów i potencjalnych odbiorców. Co z tymi, których nie ma na Facebooku – a tych, jak pokazują statystyki, jest i będzie coraz więcej? Przykładanie wielkiej wagi do komunikacji w jednym kanale to oczywiście nie błąd, o ile jesteś pewien, że większość twojej grupy docelowej właśnie tam jest, i chodzi tutaj o fakty poparte analizą i twardymi danymi, a niekoniecznie o przekonanie w rodzaju „tak mi się wydaje”.

 

3. Tworzysz jednego maila i klikasz “Wyślij do wszystkich”

„Segmentacja” i „personalizacja” to pojęcia, których nie ma w twoim słowniku. Twierdzisz, że przecież jeden mail z informacją o twojej ofercie wystarczy, by podbić serca wszystkich odbiorców. Niestety musimy zburzyć tę sielankę – masowe mailingi nie działają i coraz częściej są postrzegane jako spam. Co więcej, zaczyna to już być po prostu brakiem szacunku do odbiorcy – w dobie zaawansowanych narzędzi pozwalających na perfekcyjne dopasowanie treści do preferencji odbiorcy masowa komunikacja zwyczajnie ociera się o niedbalstwo. Konsumenci są w tej kwestii coraz bardziej świadomi i wymagający, więc stosując takie metody przedstawiasz swoją firmę w bardzo negatywnym świetle.

 

4. Nie planujesz, bo przecież jakoś to będzie

Freestyle i improwizacja zdecydowanie nie sprawdzają się w marketingu. Naprawdę lepiej, żebyś darował sobie jakiekolwiek działania, niż żebyś miał przeprowadzać jednorazowe, nieprzemyślane i niepowiązane ze sobą akcje marketingowe, do tego bez określania celów krótko- i długoterminowych. Szkoda zachodu, to i tak nie przyniesie większych rezultatów. Nie ma co liczyć na efekty bez dokładnie zaplanowanej strategii, w której weźmiesz pod uwagę takie czynniki jak analiza rynku i konkurencji, grupa docelowa i jej potrzeby, budżet, KPI czy kanały i taktyki, które chcesz wykorzystać. Dopiero spójne działania mogą przynieść plony, których oczekujesz.

 

5. Nie analizujesz i nie wyciągasz wniosków

„To nie o mnie” – myślisz – „przecież mam Analyticsa!”. OK, nawet, jeśli korzystasz z narzędzi do analityki internetowej i nawet od czasu do czasu do nich zaglądasz – to czy naprawdę wykorzystujesz zebrane dane? Analizujesz, porównujesz, testujesz, znowu analizujesz i jeszcze raz testujesz? Choć brzmi to mało ekscytująco, marketing to właśnie ciągła analiza przeprowadzonych działań i ich nieustanna optymalizacja. Bez tego ani rusz – będziesz uparcie wysyłać mało efektywne maile nawet nie zdając sobie sprawy z tego, że po prostu marnujesz swój czas i pieniądze. Wiele osób nie przepada za analityką, ale przecież np. wykorzystanie testów A/B to nie żadna filozofia, a analizować i poprawiać w celu wyśrubowania wyników można w ten sposób w zasadzie wszystko: maile, banery reklamowe, formularze kontaktowe czy landing page.

 

Już wiesz, w czym leży twój problem i zgodzisz się z nami, że twoje dotychczasowe działania marketingowe są do niczego? Jeśli chcesz porzucić swoje marketingowe grzeszki i złe przyzwyczajenia i poprawić mankamenty, jest jeszcze dla ciebie nadzieja. Zrezygnuj ze wszystkich nieefektywnych działań i wejdź w nową erę marketingu. Korzystaj z nowoczesnych rozwiązań i technologii: Marketing Automation, personalizacji treści, dynamicznych e-maili, sztucznej inteligencji i Machine Learning i wreszcie osiągaj zadowalające rezultaty!

 

Julia Paduszyńska
Content Manager

@jpaduszyńska

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]