Artificial Intelligence i Machine Learning w Marketing Automation. Prelekcja Konrada Pawlusa w Warszawie

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe przestają być tylko promocyjnymi sloganami. Rewolucja, którą przyniosły algorytmy dzieje się tu i teraz. 3 października w Warszawie, podczas konferencji Ecommerce Trends CEE 2018, Konrad Pawlus, CTO SALESmanago, zaprezentuje dynamikę rozwoju e-commerce z Copernicus Machine Learning & AI. Narzędzie przenosi przedsiębiorstwa na niedostępny do tej pory poziom automatyzacji wsparcia sprzedaży.

 

 

Sztuczna inteligencja w Polsce

 

Według raportu McKinsey & Company „Ramię w ramię z robotem. Jak wykorzystać potencjał automatyzacji w Polsce”, obecnie niemal 50% czasu w firmach zajmują czynności, które mogą zostać zautomatyzowane do 2030 roku. Wykorzystując wyłącznie istniejące dziś technologie.

 

Zdaniem analityków Polityki Insight (raport Iloraz sztucznej inteligencji Potencjał AI w polskiej gospodarce) obecnie tylko 4% naszych przedsiębiorstw korzysta z rozwiązań w chmurze, czyli tam, gdzie AI jest najbardziej efektywna. Nie zaskakuje korelacja między wielkością organizacji a implementacją platform do zarządzania relacjami z klientami oraz automatyzacji marketingu.

 

Blisko 40% firm, zatrudniających ponad 250 osób posiada rozwiązania dla biznesu w chmurze. Z kolei analogiczne usprawnienia wdrożyło niespełna 10% małych przedsiębiorstw (10-49 zatrudnionych). Kluczową kwestią pozostaje jak szybko polskie firmy będą w stanie wdrożyć zaawansowane rozwiązania sztucznej inteligencji.

 

Powyższe dane potwierdzają, jak istotną rolę w automatyzacji polskiego rynku ma edukacja przedsiębiorców. Na przestrzeni ostatnich lat występuje tendencja wzrostu zainteresowania platformami CRM, automatyzacją procesów dotyczących prawa, księgowości, logistyki i marketingu.

 

To naturalny trend, biorąc pod uwagę, że znakomitą większość tych rozwiązań wprowadzają międzynarodowe korporacje, wdrażając w lokalnych oddziałach w środkowej i wschodniej Europie oprogramowanie stanowiące wsparcie dla biznesu od co najmniej kilkunastu lat za oceanem. Jednak, czy inwestycja w zagraniczne rozwiązania przełoży się na efektywność polskich przedsiębiorstw i ich konkurencyjność?

 


Przeczytaj jak Artificial Intelligence i Data Science wplywa na marketing automation


 

Siła rekomendacji. Poznaj lepiej preferencje klienta

 

W ramach wsparcia sprzedaży w e-commerce, użytkownicy platformy do automatyzacji marketingu otrzymują pełny obraz wykorzystania modułu rekomendacji w prowadzonych przez nich kampaniach oraz statystyki dotyczące najczęściej rekomendowanych kategorii i ilości rekomendowanych produktów w każdej z nich. Rekomendacje produktowe AI SALESmanago umożliwiają także zapoznanie się z produktami, które są polecane dla konkretnego produktu lub kategorii.

 

Dane mogą zostać wyświetlone dla każdego e-sklepu istniejącego w systemie w postaci wizualizacji dla poszczególnych typów rekomendacji używanych w systemie:

 

  • wspólna filtracja – produkty rekomendowane są na podstawie zainteresowań innych użytkowników o podobnym profilu oraz prawdopodobieństwa i częstotliwości współwystępowania  produktów;
  • najczęściej kupowane po obejrzeniu innego produktu – na podstawie produktu oglądanego obecnie przez klienta na stronie rekomendowane są produkty zakupione przez klientów, którzy również wyświetlali ten produkt;
  • najczęściej oglądane razem  – rekomendowane są produkty, które inni klienci przeglądali wraz z obecnie wyświetlanym przez użytkownika produktem;
  • najczęściej kupowane razem – typ rekomendacji często nazywany “podobne produkty, które kupili inni klienci”: system analizuje produkty kupione przez klienta, a także kupione przez innych użytkowników, którzy dokonali zakupu tego samego towaru;
  • statystyki łączone z wagą – połączenie powyższych typów rekomendacji z dodatkowym mechanizmem przypisującym wagę poszczególnym akcjom o indywidualnie dostosowanej wartości.

 


Dowiedz się więcej o rekomendacjach produktowych AI SALESmanago


 

Profil marketera przyszłości

 

Za sprawą rekomendacji opartych o sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe, następuje ewolucja w zakresie kompetencji współczesnego marketera. Algorytmy realizujące zadania poprzez analitykę Big Data coraz częściej trafiają nie tylko do zakresu odpowiedzialności osób wyspecjalizowanych w analizie dużych zbiorów danych, ale również marketerów, którzy język tabel i wykresów przekładają na zrozumiałe dla klienta korzyści w precyzyjnej personalizacji treści.

 

Skuteczność kreowania angażujących materiałów na podstawie wniosków z zestawień danych to główna przyczyna, dla której blisko 60% firm korzysta z technologii AI i Machine Learning do usprawnienia działań marketingowych.

 

Zarejestruj się na konferencję Ecommerce Trends CEE 2018 i dowiedz się:

 

– W jaki sposób Copernicus Machine Learning & AI rewolucjonizuje rynek marketing automation w Europie.

– Jak zoptymalizować działanie narzędzia, by maksymalnie wykorzystać potencjał platformy SALESmanago.

– Jakie trendy w marketing automation zdominują branżę e-commerce.

 

Bilety są dostępne na stronie organizatora: http://2018cee.ecommercetrends.pl/rejestracja-na-konferencje

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]