Kompletowanie danych o nowych kontaktach to wymagające zadanie i trudno jest dobrać odpowiednią metodę pozyskiwania wysokiej jakości informacji. Zdecydowanie najczęściej, w tym celu używamy formularzy kontaktowych. Jednakże w ich wypadku najtrudniej jest wyważyć ilość zbieranych informacji do pożądanej konwersji, gdyż każde dodatkowe pole zniechęca potencjalnych klientów. Rozwiązaniem tego problemu może być progressive profiling.
Progressive profiling, to technika kompletowania danych o profilu potencjalnego klienta przy wykorzystaniu progresywnych formularzy. W systemie SALESmanago cały proces opiera się o technologię cookies. To dzięki możliwości monitorowania i identyfikowania zachowania klientów, możemy określić stopień zaangażowania konkretnej osoby i wyświetlić jej odpowiedni formularz.
W całym procesie opieramy się o prosty mechanizm, im lepiej klient nas pozna tym więcej informacji ujawni. Dlatego zacznijmy od prostego formularza z dosłownie kilkoma podstawowymi polami. Na późniejszych etapach, wraz ze wzrostem zaufania klienta, będziemy mogli prosić o więcej istotnych informacji, a on chętniej nam je pozostawi.
Dzięki funkcjonalnemu i prostemu w obsłudze kreatorowi formularzy kontaktowych, w systemie SALESmanago, możemy w prosty sposób stworzyć odpowiednie formularze i określić reguły ich wyświetlania. Kluczowymi możliwościami są:
- wyświetlanie odpowiedniego formularza w zależności od liczby wizyt kontaktu na stronie;
- możliwość wyświetlania formularza w zależności od statusu kontaktu w bazie CRM.
Ważną cechą nowej funkcjonalności, jest możliwość stosowania wyżej wymienionych reguł również dla anonimowych odwiedzin na stronie WWW.
Proces korzystania z progresywnych formularzy może opierać się o przykładowy schemat:
1. Nowy anonimowy kontakt pojawia się na stronie WWW. Wyświetlamy dla niego formularz, który ustawiliśmy tak, aby wyświetlał się tylko anonimowym użytkownikom. Prosimy w nim o podstawowe dane:
- imię;
- nazwisko;
- adres e-mail.
2. Drugi formularz, pobierający bardziej szczegółowe dane od każdego użytkownika, który dokonał konwersji w pierwszym. Tym razem formularz będzie zawierał pola:
- nazwa firmy;
- stanowisko;
- numer telefonu;
3. Każdy kolejny wyświetlany formularz powinien pobierać coraz bardziej sprecyzowane informacje. Na kolejnych etapach pobieramy takie dane jak:
- adres;
- liczba pracowników;
- nr REGON/NIP.
Należy pamiętać, że kolejno zbierane informacje powinny służyć lepszemu poznaniu i sprofilowaniu konkretnego klienta. Dobierajmy informacje, które pomogą lepiej dobrać ofertę do rzeczywistych potrzeb konsumenta. Jeśli zdecydujemy się na taki proces pozyskiwania danych, to otrzymamy bazę kontaktową o wysokiej jakości, w której będą tylko sprawdzone i autentyczne kontakty. Uporządkowanie danych pozytywnie wpływa na proces sprzedażowy, już 10% poprawa dostępności i przejrzystości danych zwiększa sprzedaż średnio o 14%.
Jeśli zainteresował Cię ten tekst i chciałbyś sprawdzić, jakie korzyści możesz osiągnąć, dzięki progresywnym formularzom w systemie Marketing Automation, zarejestruj się aby skorzystać z darmowej wersji próbnej systemu SALESmanago Marketing Automation w wersji PRO. Rejestracja jest bezpłatna i niezobowiązująca.