Zaistnieć w Social Media, czy nie zaistnieć? Oto jak to zrobić z Marketing Automation.

Portale społecznościowe uznawane są za wyjątkowo skuteczne narzędzie wywierania wpływu na potencjalnych klientów. Według badań przeprowadzonych przez Forbes’a, aż 78% procent badanych potwierdziło, że na ich decyzję zakupową wpływają treści zamieszczane przez konkretne firmy na portalach społecznościowych. Pozostaje nam sprawdzić jaki wpływ na konsumentów mają nasze działania oraz które z nich najlepiej się sprawdzają. W tym momencie pojawia się kontekst dla systemów Marketingu Automation.

Jest kilka pytań, na które warto znać odpowiedź zanim zacznie się działać w gronie 74 % użytkowników internetu, którzy każdego dnia korzystają z portali społecznościowych. Poniżej znajduje się 7 kluczowych kwestii, które należy wziąć pod uwagę.

1. Jaki cel chcesz osiągnąć dzięki portalom społecznościowym?

Podstawą skutecznego działania jest odpowiednia strategia. Dlatego powinieneś przygotować odpowiedni plan działania, który zawiera cele jakie chcesz osiągnąć. Dzięki dobrej strategii efektywniej zadbasz o relację łączącą Cię z klientami.

2. Działasz w relacji B2B czy B2C?

Niezależnie od relacji, w której działasz, należy sprawdzić gdzie i jak Twoi potencjalni klienci rozpoznają rynek. Zależnie od tego w jakich relacjach działasz i gdzie Twoi klienci szukają informacji o produktach/usługach, to tam powinieneś się z nimi komunikować.

3. Jak dużo uwagi możesz poświęcić portalom społecznościowym?

Elementem dobrej kompanii społecznościowej jest zaangażowanie. Najlepiej gdy możemy sobie pozwolić na osobę, która zaopiekuje się profilem firmy. W optymalnej sytuacji nasza obecność powinna być stała i żywa, ponieważ skutecznie prowadzona interakcja powinna odbywać się w czasie rzeczywistym.

4. Czy Twój produkt lub usługa może być społecznie popularna?

Choć rola pioniera jest kusząca, zawsze warto sprawdzić czy produkty lub usługi naszej konkurencji lub pokrewnej branży są obecne w portalach społecznościowych. Drugą wskazówką co do naszego „społecznościowego” potencjału jest zaangażowanie naszych potencjalnych klientów wyrażone przez ilości komunikatów płynących od nich do firmy. Następnie powinniśmy zrozumieć jak i gdzie konsumenci rozmawiają o marce oraz przez jaki kanał oczekują interakcji z Tobą.

5. Czy Twoi klienci są lojalni wobec Ciebie?

Najlepszym fundamentem gruntującym sukces w sferze portali społecznościowych jest przywiązanie klientów do marki. Dodatkowo jedną z głównych zalet Social Media jest treść generowana przez użytkowników(user-generated content) ,dlatego też jeśli posiadamy lojalnych i często wchodzących w interakcję klientów, to wtedy Social Media staję się kolejnym naturalnym krokiem.

6. Czy posiadasz odpowiednie możliwości?

Reprezentowanie własnej marki poprzez portale społecznościowe powinno odbywać się w tym samym duchu co przez pozostałe media. Oznacza to, że jakość treści, grafik, udostępnianych aplikacji, promocji etc. powinna być równie wysoka, co w wypadku pozostałych mediów.

7. Czy jesteś w stanie zaoferować rabat lub promocję?

Jedną z najskuteczniejszych metod na pozyskanie rzeszy odbiorców na portalach społecznościowych jest zapewnienie im benefitów. Oczywiście w tej roli najlepiej sprawdzają się wszelkiego rodzaju promocje, rabaty czy konkursy z nagrodami.

Jeśli nasza obecność w Social Media spełnia nasze oczekiwania i trafiamy do szerokiej grupy aktywnych odbiorców, to pozostaje już tylko zaangażować do pracy dobry system Marketing Automation. Dzięki integracji systemu z Facebook’iem możemy liczyć na:

  • monitorowanie polubień i komentarzy na stronie WWW;
  • pozyskiwanie nowych kontaktów z Facebook’a;
  • możliwość segmentowania kontaktów w oparciu o dane z Social Media;
  • automatyzacja komunikacji w oparciu o zdarzenia z Social Media;
  • budowanie scoringu na podstawie danych behawioralnych z portali społecznościowych;
  • wzbogacenie źródeł danych o informacje pochodzące z Social Media w czasie rzeczywistym.

Integracja z Facebookiem wchodzi w skład pakietu SALESmanago Marketing Automation i wraz z wbudowanym CRM-em, modułem komunikacyjnym i Marketing Automation tworzy kompletną platformę zarządzania leadami w lejku sprzedażowym, pozwalając jako pierwszy system w Polsce i jeden z pierwszych na świecie na realizowanie filozofii Revenue Performance Management.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]