Marketing Automation – przykład praktyczny

Nic tak nie przemawia jak przykłady. Postaram się więc szybko przedstawić Państwu różnicę pomiędzy zwykłym e-mail marketingiem a systemami marketing automation.
W przykładzie posłużymy się fikcyjnym biurem podróży „Super Tramp”. Biuro podróży właśnie przygotowało nową ofertę, szef marketingu Miecio Kiepskawy zleca stworzenie 4 szablonów e-maili z wybranymi elementami z nowej wakacyjnej broszury. Zarząd zachwycony grafiką zatwierdza wysyłkę.

Błędne koło e-mail marketingu

Maile zostają rozesłane do kilku tysięcy adresatów z bazy dotychczasowych klientów. Niestety, oferta oprócz chwilowego zwiększenia ruchu na stronie biura „Super Tramp” nie przyniosła spektakularnych sukcesów.

Przenieśmy się więc do innego biura podróży – „Fajne Wakacje”, gdzie szef marketingu, Zdzisio Skuteczny po doświadczeniach zasłyszanych od kolegi z konkurencyjnego „Super Tramp” decyduje się na użycie programu klasy e-mail marketing. Po krótkich konsultacjach z firmą Benhauer, zaprojektowane są 3 szablony maili – z czego najbardziej zadowolony jest księgowy – w końcu 4 szablony „Super Tramp” kosztowały więcej. Pierwszy szablon, z ofertą ogólną na najbliższe lato rozesłany zostaje do bazy klientów zebranych przez kilka lat działalności firmy. Kolejny szablon zostaje użyty w regule automatyzacji, na jego podstawie stworzone zostaje pięć maili, różniących się treścią i kilkoma zdjęciami – kolejno prezentują one ofertę „Ameryka Północna z Fajne Wakacje”, „Australia z Fajne Wakacje”, „Ameryka Południowa z Fajne Wakacje”, „Europa z Fajne Wakacje” oraz  „Azja z Fajne Wakacje”. Wspólnie z specjalistami firmy Benhauer zespół marketingu „Fajne Wakacje” złatwością definiuje tzw. reguły automatyzacji. Pierwsza reguła zdefiniowana jest tak, że każda osoba, która kliknęła w ogólnym mailu link Europa i na podstronach z ofertą wakacji w Europie spędziła przynajmniej 3 minuty otrzymuje po 7 dniach kolejny e-mail – ze szczegółami oferty wypoczynku w Europie oraz kodem promocyjnym upoważniającym do 5% rabatu.
Konsekwentnie zdefiniowane są dodatkowe kroki podobnie reagujące na wejścia w linki Azja, Ameryka Północna itp. rozsyłając konkretną ofertę dostosowaną do zainteresowania klienta).
W drugim mailu w ofercie wakacji w Europie można kliknąć w link szczegółów konkretnych dwóch miast, do których jeździ biuro „Fajne Wakacje”, system SALESmanago, autorstwa Benhauer, osobom, które wybrały link konkretnego miasta i spędziły na jego stronie przynajmniej 2 minuty wysyła mail trzeci, po kolejnych 7 dniach, z szczegółami oferty danego miasta oraz kodem promocyjnym upoważniającym do 10% rabatu.

Email marketing

Dodatkowo sprzedawcy biura „Fajne Wakacje” otrzymują alerty gdy dany klient ponownie wchodzi na ich stronę i nawet po upływie kilku miesięcy są w stanie rozpoznać i zaspokoić potrzebę zakupową wcześniej nie zdecydowanych klientów, z góry już, przed rozmową telefoniczną wiedząc, że Pan Stanisław Kowalski, który w zeszłym roku odwiedził z ich biurem Hiszpanię, w tym roku dokładnie czyta informacje o Portugalii – klient wręcz nie ukrywa zdziwienia że sprzedawca firmy „Fajne Wakacje” czyta w jego myślach :-)

Po miesiącu biuro „Fajne Wakacje” sprzedaje 60% swojej wakacyjnej oferty – wszystko dzięki działaniom dostosowanym do klienta.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]