Wszystko o Marketing Automation

Platforma Marketing Automation umożliwia automatyzację działań marketingowych, dzięki monitorowaniu użytkowników i ich zachowań na stronie www. Na podstawie zebranych danych, tworzone są kompleksowe profile behawioralne umożliwiające segmentację kontaktów ze względu na dowolne zgromadzone na ich temat dane m.in. preferencje zakupowe czy zainteresowania. Materiały te następnie wykorzystywane są do generowania personalizowanych treści, jak np. e-maile one-to-one czy skutecznego adresowania kampanii marketingowych.

 

System pozwala usprawnić i zoptymalizować działania w wielu kanałach i obszarach takich jak:

e-mail marketing

personalizacja e-maili umożliwia dostarczanie dopasowanych treści, zwiększenie współczynników OR i CTR i eliminację wysyłki identycznych wiadomości do całej bazy kontaktów

  •  do klientów zwrócisz się po imieniu, do wiadomości zaciągniesz dowolny szczegół jak nazwa firmy, w której pracuje kontakt czy kupon rabatowy, a także dostarczysz rekomendacje produktowe z artykułami z porzuconego koszyka czy ostatnio oglądanymi

 

treści na stronie www z modułem testów A/B/X

dostosowanie wyświetlanych treści do potrzeb i preferencji poszczególnych użytkowników w postaci banerów, rekomendacji eCommerce, Landing Pages, Pop-upów, a także innych elementów witryny i tym samym zwiększenie atrakcyjności prezentowanych komunikatów z możliwością przeprowadzenia testów efektywności poszczególnych kreacji w czasie rzeczywistym

  •  każdemu z monitorowanych jak i anonimowych użytkowników wyświetlisz inną treść w oparciu o np. oglądane na stronie produkty, sprawdzisz skuteczność poszczególnych kreacji i automatycznie dostosujesz proporcje w jakich będą wyświetlane

 

machine learning&AI

technologia oparta na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym analizująca dane na temat klientów, tworząca idealnie dobrane rekomendacje i zalecająca najlepszy kanał komunikacji z klientem

  • przewidzisz wybory klientów, stworzysz rekomendacje nie tylko tych produktów, które kontakt już oglądał, ale również takich, o których jeszcze nawet nie myślał, a które przypadną mu do gustu i dostarczysz je w najodpowiedniejszym kanale komunikacji

 

reklamy w sieciach RTB

umożliwia wyświetlanie konkretnej osobie dopasowanego komunikatu na dowolnej stronie WWW

  • dotrzesz z dopasowaną ofertą do osób, które opuściły stronę WWW, a które nie reagują na wiadomości e-mail

 

mobile marketing

moduł automatyzacji marketingu dedykowany aplikacjom mobilnym, identyfikujący i monitorujący zachowanie użytkowników aplikacji

  • posegmentujesz bazę w oparciu o typy używanych przez kontakty aplikacji, dostarczysz spersonalizowane in-app messages i połączysz działania marketingowe w obszarze desktop i mobile tworząc pełny profil potencjalnego klienta

 

social media

moduł umożliwiający pozyskiwanie nowych kontaktów i  monitorowanie zdarzeń społecznościowych na stronie www, a także postowanie w social mediach w czasie rzeczywistym i planowanie publikacji

  • z łatwością obsłużysz Twoje Social Media, zaplanujesz publikacje postów, pozyskasz cenne informacje na temat kontaktów, a także skonwertujesz fanów na leady sprzedażowe

 

website marketing

moduł umożliwiający poszerzenie komunikacji z użyciem Live Chatu, Automatic Sales Chatu, powiadomień Web Push i Rich Web Push, a także tworzenia progresywnych formularzy kontaktowych, pop-upów, landing pages, personalizowanych banerów i przeprowadzania testów A/B/X

  • nawiążesz bezpośredni kontakt z użytkownikami strony internetowej i prześlesz im inteligentne rekomendacje AI za pomocą Live Chatu, zaimplementujesz Automatic Sales Chat, który prowadzić będzie automatyczne rozmowy w komunikatorze Messenger oraz dotrzesz do jeszcze szerszego grona odbiorców, również tych anonimowych i niemonitorowanych dzięki powiadomieniom Web Push

 

CRM i widok klienta 360 stopni

umożliwia gromadzenie danych w tym behawioralnych i transakcyjnych, ich segmentację, a także zarządzanie przepływem kontaktów w kampaniach i lejkach sprzedażowych

  • posegmentujesz bazę pod względem dowolnych danych np. zainteresowań, stworzysz lejki sprzedażowe, przeprowadzisz import i eksport, przyznasz scoring kontaktom, uzyskasz dostęp do analityk godzinowej i dziennej aktywności kontaktów i na jej podstawie przeprowadzisz mailing z automatycznym dopasowaniem czasu wysyłki

 

tracking offline i online

technologia umożliwiająca monitoring aktywności kontaktu w obrębie jednej strony www, zachowań na stronach w układzie T (Web Beacon) oraz rozszerzenie śledzenia zachowań potencjalnych i aktualnych klientów o interakcje ze świata rzeczywistego wykorzystująca geolokalizację urządzenia (iBeacon)

  • dowiesz się na jakie elementy kontakt najechał kursorem, które z interaktywnych elementów jak powiększalne grafiki, przyciski, suwaki zostały przez niego kliknięte, a także zlokalizujesz osoby wewnątrz placówki czy sklepu oraz jego otoczenia, dowiesz się jakie produkty w sklepie stacjonarnym wzbudziły jego zainteresowanie i prześlesz kod rabatowy w postaci powiadomienia web push po odnotowaniu wizyty w sklepie i dostarczysz informacje o przecenach produktów, które klient oglądał w sklepie, a w efekcie nie dokonał ich zakupu

 

RFM Marketing Automation

moduł analizy i segmentacji klientów w oparciu o wartość zakupu, ich częstotliwość, a także czas od ostatnio dokonanej transakcji

  • stworzysz Custom Audiences i precyzyjnie stargetujesz reklamy na Facebooku w zależności od aktywności zakupowej klientów, zaadresujesz osobny typ działań do klientów Premium i zaktywizujesz klientów wykazujących niską aktywność zakupową

 

analityki

dostęp do wnikliwej analizy danych w postaci m.in. analityk: Lead Generation, Lead Routing czy Analityki Kampanii

  • prześledzisz efektywność pozyskiwania kontaktów oraz pracy działu sprzedaży, przebieg kampanii marketingowych i sprzedażowych i uzyskasz dostęp do szczegółowych analiz różnych czynników

 

Rozwiązania:

Lead Nurturing

96% odwiedzających Twoją stronę nie jest gotowych na zakup (Marketo). Lead Nurturing to cykl działań kształtujących, które przygotowują klienta do jego dokonania. Odpowiednio przygotowany program Lead Nurturing może zwiększyć współczynnik konwersji na pozyskiwanych leadach nawet o 50% przy jednoczesnym obniżeniu kosztu pozyskania Leada do 30% (Forrester Research). W ramach Lead Nurturingu wysyłać możemy automatyczne wiadomości powitalne, a także tworzyć programy cykliczne, tzw. Drip Programs polegające na tworzeniu predefiniowanych zestawów informacji wysyłanych w określonych odstępach czasu do poszczególnych grup klienckich.

Dzięki zastosowaniu Lead Nurturingu zadbasz o relacje nie tylko z aktualnymi klientami, ale również z tymi, którzy nie są jeszcze gotowi do zakupu, a także oszczędzisz czas działu sprzedaży, który w pierwszej kolejności zajmie się najlepszymi potencjalnymi klientami.

 

Scoring Klientów

Scoring to punkty, które przypisywane są za konkretne aktywności i czynności, takie jak:

  • wizyty na stronie WWW
  • otwarcia i kliknięcia e-maili
  • interakcje na portalach społecznościowych
  • dokonanie zakupu

a także wiele innych.

Stosując scoring klienta system automatycznie mierzy zaangażowanie poszczególnych kontaktów. Wykorzystując te informacje, zidentyfikujesz leady najbliższe zakupu i na nich skupisz działania lub też zaadresujesz kampanię do twoich lojalnych klientów.

 

Segmentacja

Każdy z Twoich klientów jest inny. Dobrze więc posegmentować bazę danych na grupy odbiorców o podobnej charakterystyce np. tych samych zainteresowaniach, aby skuteczniej dobierać działania do poszczególnych ich typów. Taka segmentacja odbywa się za pomocą tagów. Dzięki temu rozróżnisz kontakty, które m.in.:

  • odwiedziły dany adres URL np. cennik – automatycznie przypisany tag po wizycie na stronie www, poinformuje Cię o zainteresowaniu klienta ofertą i wykazem cen, a to następnie umożliwi zaplanowanie rozmowy telefonicznej czy przesłanie e-maila zawierającego szczegółowe dane oraz zwrócenie uwagi działu sprzedaży na poszczególnych potencjalnych klientów
  • dokonały pierwszego zakupu – tym kontaktom będziesz mógł przyznać kupon rabatowy lub wysłać mail “powitalny” z podziękowaniami za dokonanie pierwszej transakcji
  • mieszkańców danego miasta/kraju – w ten sposób łatwiej dopasujesz dostarczane treści i jeszcze skuteczniej spersonalizujesz przekaz

 

Lead Generation

Dzięki różnym formom pozyskiwania kontaktów zwiększysz ilość generowanych leadów. Formularze pozwalające na pobranie pliku czy rejestracji na wydarzenia, pop-upy i sidebary, generatory landing pages oraz wiele innych umożliwią pozyskiwanie kontaktów w ramach wszystkich ich interakcji z udostępnianymi przez firmę treściami. Dodatkowo progresywność formularzy sprawi, że użytkownicy proszeni będą o podanie tylko tych danych, których nie ma w systemie. W ten sposób szanując ich czas, zwiększysz szansę pozyskania cennych informacji.

 

Dynamiczne maile one-to-one

To maile. które charakteryzują się odmienną, unikalną treścią, dla każdego z odbiorców. Automatycznie wysyłane po spełnieniu określonych warunków zawierać mogą m.in. produkty oglądane przez klienta podczas ostatniej wizyty, kupione bądź też pasujące do oglądanych lub kupionych.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]