13 artykułów (i 1 książka!) o marketingu, które musisz przeczytać! Edycja: styczeń 2018.

 

Kopę lat, prawda? Fakt, trochę czasu minęło od ostatniego posta z najlepszymi artykułami o marketingu i Marketing Automation. Ale już to nadrabiamy. Jako, że styczeń chyli się ku końcowi, jak Feniks z popiołów wyłania się ten oto post: TOP 13 Najlepszych Artykułów (i 1 Książka) o Marketingu ze stycznia 2018.

 

 

 

1. Jak radzić sobie z negatywnymi komentarzami w social media?

To, co raz wrzucone do internetu, zostanie już w nim na zawsze. Wszystkie działania, które podejmujesz mogą zostać skomentowane…oczywiście, nie zawsze pozytywnie. Możesz być pewien, że nie tylko posty na Twoim osobistym koncie, ale także te firmowe wpisy mogą stać się ofiarą tzw. hejtu. Pozostawione bez odzewu mogą zrujnować reputację firmy, a także obniżyć sprzedaż i interakcje z klientami. W tym artykule znajdziesz porady, jak radzić sobie z falą negatywnych komentarzy i przekuć je w sukces swojej firmy.

 

2. GDPR (RODO) a dane osobowe dzieci

GDPR (RODO), czyli nowa regulacja prawna dotycząca ochrony danych osobowych, jest tematem wiodącym wielu publikacji w kilku ostatnich miesiącach. Ale czy to oznacza, że wiemy już wszystko? Nie dziwi już nikogo fakt, że dzieci, podobnie jak dorośli, aktywnie używają internetu. Czy dane najmłodszych są dostatecznie chronione? Ten artykuł porusza kwestię danych dzieci w świetle nowego prawa i tego, co na ten temat muszą wiedzieć firmy by czuć się w pełni przygotowanymi do wejścia w życie ustawy.

 

3. Voice AI – czy zrewolucjonizuje nasz sposób robienia zakupów?

Wyniki niedawno przeprowadzonej ankiety wskazały, że 29% użytkowników urządzeń takich jak Echo lub Google Home robi zakupy za pomocą asystenta głosowego a 41% planuje to w przyszłości. Mamy do czynienia z rewolucją czy chwilowym trendem? Warto inwestować pieniądze we wdrożenie Voice AI do swojej strategii marketingowej? Jakie obszary zmienią się przez zakupy aktywowane głosem? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym artykule.

 

4. Jak kryptowaluta zmieni programy lojalnościowe?

Prób digitalizacji metod płatności było już wiele. Rządy chciały stworzyć społeczeństwa bezgotówkowe, dokonujące transakcji za pomocą walut cyfrowych. Czy to już się stało? Spójrzmy: krytowaluta, bitcoiny i kopalnie bitcoinów…te terminy rozchodzą się w internecie lotem błyskawicy. Może to już czas, by pomyśleć jak wykorzystać kryptowalutę w marketingu. Jednym z pomysłów na wprowadzenie cyfrowych złotówek w świat marketingu jest wcielony w życie przez UNSW pomysł na użycie kryptowaluty zamiast punktów lojalnościowych.

 

5. Chatboty w świecie omnichannel

Kariera botów rozwija się a wdrożenie sztucznej inteligencji jest szeroko dyskutowane w świecie biznesu. Niezaprzeczalnym faktem jest, że podejście omnichannel zmieniło pogląd na doświadczenia konsumenckie. Tradycyjne contact centre, jako integralna część wielu firm już nie wystarcza, by zapewnić doskonałe doświadczenia klienckie. Nowoczesny klient chce komunikować się z firmami używając wielu różnych kanałów. Call centre, niezależnie czy będzie obsługiwane przez ludzi czy boty, musi zmienić sposób interakcji z klientem, gdyż sam telefon to już za mało.

 

6. 6 punktów w podróży zakupowej klienta, które mogłeś przeoczyć

Szóstą pozycją w tym zestawieniu jest artykuł ‚6 punktów w podróży zakupowej klienta, które mogłeś przeoczyć’. Przypadek? Nie sądzę. Wiadomość zwrotna od Twoich klientów jest bezcennym źródłem wiedzy i zachętą do udoskonaleń. Gdzie marketerzy powinni  umieszczać prośby o wiadomość zwrotną? Dowiesz się po lekturze artykułu.

 

7. Jak małe przedsiębiorstwa mogą przeżyć „apokaliptyczne” zmiany na Facebooku?

Niedawne ograniczenie zasięgu postów na Facebooku zwiększyło dystans między firmami i ich klientami. Zwłaszcza małe firmy ucierpiały przez tę zmianę, gdyż to one najbardziej polegały na promocji na Facebooku. Powodem zmiany miało być wprowadzenie równowagi między ilością postów wrzucanych przez rodzinę i przyjaciół a kontami firmowymi. Ok, wysiłek godny pochwały. Ale co mają teraz zrobić firmy? W tym artykule znajdziesz garść porad, jak zaadaptować swoją strategię do nowych warunków, żeby nadal pozostać w grze.

 

8. Jak zyskać tysiące leadów przy użyciu prostego narzędzia: Quora.

Quora to platforma Q&A zrzeszająca intelektualistów, którzy chcą wyrazić tam swoją opinię. Jak jednak może ona pomóc przedsiębiorstwom w generowaniu leadów? I to w dodatku tysięcy leadów? Odpowiedź jest prosta: użytkownicy, na których pytania odpowiadasz, są bezpośrednio zainteresowani Twoimi produktami czy usługami. Każdy, kto klika w pytanie będzie zainteresowany Twoją firmą i zwiększy Twój ruch! Jak być skutecznym na Quora? Sprawdź w artykule.

 

9. 7 błędów, które zrujnują implementację Marketing Automation

Jeśli już chcesz wdrożyć Marketing Automation – zrób to porządnie. Gra jest warta świeczki bo platformy do automatyzacji marketingu to potężne narzędzia mające ogromny potencjał zwiększania zysków zarówno małych jak i dużych przedsiębiorstw. Dają one możliwość poznania swoich klientów, dopasowania treści do potrzeb klienta czy prowadzenia skutecznych, spersonalizowanych kampanii marketingowych. Automatyzacja może przynieść ogromne korzyści, ale wprowadzana bezmyślnie może okazać się nieskuteczna.

 

10. Czas na Generację Z

Millenialsi byli oczkiem w głowie marketerów od dłuższego czasu. Swoją uwagę skupili na znalezieniu sposobów na dotarcie do nich. Pomimo tego, że nadal większość uwagi marketerów skupiona jest na nich, to jednak nadchodzi nowa liczna grupa – Generacja Z, znana również jako generacja multitasking lub generacja @. To kim są i jak przykuć ich uwagę opisano szczegółowo w artykule.

 

11. Video na żywo w biznesie

Czy wiesz, że statystycznie spędzamy codziennie około 1.5 godziny oglądając materiały video? Wielu nie docenia ich mocy. Video jest potężnym marketingowym medium: wpływa na emocje użytkowników poprzez dźwięk, ruch i obraz, co wzmacnia relacje z klientami i buduje dobry wizerunek firmy.

 

12. 7 email marketingowych trików, które zniszczą Twój biznes

Stary, dobry email marketing – pomimo upływu czasu i pojawienia się nowych zawodników, jak media społecznościowe czy sztuczna inteligencja – jest nadal mocno cenionym narzędziem marketingowym. Może wnieść dużo dobrego do Twojego biznesu ale może również czasem zawieść. Jak uniknąć fiaska? Odpowiedź jest prosta: aby nie wpaść w tarapaty, unikaj angażowania się w żadne z opisanych powyżej akcje.

 

13. Czy media społecznościowe są pomocne w biznesie?

W erze cyfryzacji, personalizacja jest niezbędna, żeby przykuć uwagę klientów. Media społecznościowe rozświetliły cały internet mnóstwem przyciągających uwagę treści praktycznie z każdej dziedziny. W tym szybko zmieniającym się świecie mediów społecznościowych, niezbędne jest utrzymanie kontaktu ze swoimi klientami i prowadzenie takich kampanii marketingowych, które zaspokoją potrzebę personalizacji. Marketing spersonalizowany dla każdego klienta jest nie lada wyzwaniem, jest jednocześnie bardzo opłacalny.

 

14CRUSHING IT! czyli jak stworzyć dochodowy biznes

W 2009 roku, przedsiębiorca Gary Vaynerchuk wypuścił światowy bestseller CRUSH IT! Zachęca on ludzi biznesu do korzystania z marketingu internetowego i zamienienia swoich pasji w dochodowy biznes. Prawie 10 lat później, Gary kontynuuje temat w nowej książce opisując nowe pomysły, zdobytą wiedzę i case study, które udowadniają jak przedsiębiorcy z całego świata naprawdę przodują w biznesie. Sprawdzone metody na social media marketing czyni CRUSHING IT! praktycznym i pełnym inspiracji przewodnikiem dla ludzi biznesu chcących odnieść zawodowy i finansowy sukces.

 

Źródło: Amazon

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]