Kopę lat, prawda? Fakt, trochę czasu minęło od ostatniego posta z najlepszymi artykułami o marketingu i Marketing Automation. Ale już to nadrabiamy. Jako, że styczeń chyli się ku końcowi, jak Feniks z popiołów wyłania się ten oto post: TOP 13 Najlepszych Artykułów (i 1 Książka) o Marketingu ze stycznia 2018.
1. Jak radzić sobie z negatywnymi komentarzami w social media?
To, co raz wrzucone do internetu, zostanie już w nim na zawsze. Wszystkie działania, które podejmujesz mogą zostać skomentowane…oczywiście, nie zawsze pozytywnie. Możesz być pewien, że nie tylko posty na Twoim osobistym koncie, ale także te firmowe wpisy mogą stać się ofiarą tzw. hejtu. Pozostawione bez odzewu mogą zrujnować reputację firmy, a także obniżyć sprzedaż i interakcje z klientami. W tym artykule znajdziesz porady, jak radzić sobie z falą negatywnych komentarzy i przekuć je w sukces swojej firmy.
2. GDPR (RODO) a dane osobowe dzieci
GDPR (RODO), czyli nowa regulacja prawna dotycząca ochrony danych osobowych, jest tematem wiodącym wielu publikacji w kilku ostatnich miesiącach. Ale czy to oznacza, że wiemy już wszystko? Nie dziwi już nikogo fakt, że dzieci, podobnie jak dorośli, aktywnie używają internetu. Czy dane najmłodszych są dostatecznie chronione? Ten artykuł porusza kwestię danych dzieci w świetle nowego prawa i tego, co na ten temat muszą wiedzieć firmy by czuć się w pełni przygotowanymi do wejścia w życie ustawy.
3. Voice AI – czy zrewolucjonizuje nasz sposób robienia zakupów?
Wyniki niedawno przeprowadzonej ankiety wskazały, że 29% użytkowników urządzeń takich jak Echo lub Google Home robi zakupy za pomocą asystenta głosowego a 41% planuje to w przyszłości. Mamy do czynienia z rewolucją czy chwilowym trendem? Warto inwestować pieniądze we wdrożenie Voice AI do swojej strategii marketingowej? Jakie obszary zmienią się przez zakupy aktywowane głosem? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym artykule.
4. Jak kryptowaluta zmieni programy lojalnościowe?
Prób digitalizacji metod płatności było już wiele. Rządy chciały stworzyć społeczeństwa bezgotówkowe, dokonujące transakcji za pomocą walut cyfrowych. Czy to już się stało? Spójrzmy: krytowaluta, bitcoiny i kopalnie bitcoinów…te terminy rozchodzą się w internecie lotem błyskawicy. Może to już czas, by pomyśleć jak wykorzystać kryptowalutę w marketingu. Jednym z pomysłów na wprowadzenie cyfrowych złotówek w świat marketingu jest wcielony w życie przez UNSW pomysł na użycie kryptowaluty zamiast punktów lojalnościowych.
5. Chatboty w świecie omnichannel
Kariera botów rozwija się a wdrożenie sztucznej inteligencji jest szeroko dyskutowane w świecie biznesu. Niezaprzeczalnym faktem jest, że podejście omnichannel zmieniło pogląd na doświadczenia konsumenckie. Tradycyjne contact centre, jako integralna część wielu firm już nie wystarcza, by zapewnić doskonałe doświadczenia klienckie. Nowoczesny klient chce komunikować się z firmami używając wielu różnych kanałów. Call centre, niezależnie czy będzie obsługiwane przez ludzi czy boty, musi zmienić sposób interakcji z klientem, gdyż sam telefon to już za mało.
6. 6 punktów w podróży zakupowej klienta, które mogłeś przeoczyć
Szóstą pozycją w tym zestawieniu jest artykuł ‚6 punktów w podróży zakupowej klienta, które mogłeś przeoczyć’. Przypadek? Nie sądzę. Wiadomość zwrotna od Twoich klientów jest bezcennym źródłem wiedzy i zachętą do udoskonaleń. Gdzie marketerzy powinni umieszczać prośby o wiadomość zwrotną? Dowiesz się po lekturze artykułu.
7. Jak małe przedsiębiorstwa mogą przeżyć „apokaliptyczne” zmiany na Facebooku?
Niedawne ograniczenie zasięgu postów na Facebooku zwiększyło dystans między firmami i ich klientami. Zwłaszcza małe firmy ucierpiały przez tę zmianę, gdyż to one najbardziej polegały na promocji na Facebooku. Powodem zmiany miało być wprowadzenie równowagi między ilością postów wrzucanych przez rodzinę i przyjaciół a kontami firmowymi. Ok, wysiłek godny pochwały. Ale co mają teraz zrobić firmy? W tym artykule znajdziesz garść porad, jak zaadaptować swoją strategię do nowych warunków, żeby nadal pozostać w grze.
8. Jak zyskać tysiące leadów przy użyciu prostego narzędzia: Quora.
Quora to platforma Q&A zrzeszająca intelektualistów, którzy chcą wyrazić tam swoją opinię. Jak jednak może ona pomóc przedsiębiorstwom w generowaniu leadów? I to w dodatku tysięcy leadów? Odpowiedź jest prosta: użytkownicy, na których pytania odpowiadasz, są bezpośrednio zainteresowani Twoimi produktami czy usługami. Każdy, kto klika w pytanie będzie zainteresowany Twoją firmą i zwiększy Twój ruch! Jak być skutecznym na Quora? Sprawdź w artykule.
9. 7 błędów, które zrujnują implementację Marketing Automation
Jeśli już chcesz wdrożyć Marketing Automation – zrób to porządnie. Gra jest warta świeczki bo platformy do automatyzacji marketingu to potężne narzędzia mające ogromny potencjał zwiększania zysków zarówno małych jak i dużych przedsiębiorstw. Dają one możliwość poznania swoich klientów, dopasowania treści do potrzeb klienta czy prowadzenia skutecznych, spersonalizowanych kampanii marketingowych. Automatyzacja może przynieść ogromne korzyści, ale wprowadzana bezmyślnie może okazać się nieskuteczna.
10. Czas na Generację Z
Millenialsi byli oczkiem w głowie marketerów od dłuższego czasu. Swoją uwagę skupili na znalezieniu sposobów na dotarcie do nich. Pomimo tego, że nadal większość uwagi marketerów skupiona jest na nich, to jednak nadchodzi nowa liczna grupa – Generacja Z, znana również jako generacja multitasking lub generacja @. To kim są i jak przykuć ich uwagę opisano szczegółowo w artykule.
11. Video na żywo w biznesie
Czy wiesz, że statystycznie spędzamy codziennie około 1.5 godziny oglądając materiały video? Wielu nie docenia ich mocy. Video jest potężnym marketingowym medium: wpływa na emocje użytkowników poprzez dźwięk, ruch i obraz, co wzmacnia relacje z klientami i buduje dobry wizerunek firmy.
12. 7 email marketingowych trików, które zniszczą Twój biznes
Stary, dobry email marketing – pomimo upływu czasu i pojawienia się nowych zawodników, jak media społecznościowe czy sztuczna inteligencja – jest nadal mocno cenionym narzędziem marketingowym. Może wnieść dużo dobrego do Twojego biznesu ale może również czasem zawieść. Jak uniknąć fiaska? Odpowiedź jest prosta: aby nie wpaść w tarapaty, unikaj angażowania się w żadne z opisanych powyżej akcje.
13. Czy media społecznościowe są pomocne w biznesie?
W erze cyfryzacji, personalizacja jest niezbędna, żeby przykuć uwagę klientów. Media społecznościowe rozświetliły cały internet mnóstwem przyciągających uwagę treści praktycznie z każdej dziedziny. W tym szybko zmieniającym się świecie mediów społecznościowych, niezbędne jest utrzymanie kontaktu ze swoimi klientami i prowadzenie takich kampanii marketingowych, które zaspokoją potrzebę personalizacji. Marketing spersonalizowany dla każdego klienta jest nie lada wyzwaniem, jest jednocześnie bardzo opłacalny.
14. CRUSHING IT! czyli jak stworzyć dochodowy biznes
W 2009 roku, przedsiębiorca Gary Vaynerchuk wypuścił światowy bestseller CRUSH IT! Zachęca on ludzi biznesu do korzystania z marketingu internetowego i zamienienia swoich pasji w dochodowy biznes. Prawie 10 lat później, Gary kontynuuje temat w nowej książce opisując nowe pomysły, zdobytą wiedzę i case study, które udowadniają jak przedsiębiorcy z całego świata naprawdę przodują w biznesie. Sprawdzone metody na social media marketing czyni CRUSHING IT! praktycznym i pełnym inspiracji przewodnikiem dla ludzi biznesu chcących odnieść zawodowy i finansowy sukces.