Wdrożenie maili dynamicznych – czy to się opłaca?

O mailach dynamicznych powiedziane zostało już dużo. Ich skuteczność w marketingu została niejednokrotnie potwierdzona przez różnorakie badania i statystyki. Czy jednak to, co działa w teorii, sprawdza się równie dobrze w praktyce? Ten wpis poświęcony został właśnie praktycznemu zastosowaniu takich wiadomości – na podstawie danych jednego z klientów SALESmanago, pokażę, jakie efekty przyniosło wdrożenie u nich maili dynamicznych.

 

 

 

Na początek krótkie przypomnienie:

Czym charakteryzują się maile dynamiczne?

Dynamiczne wiadomości email to innowacyjna i zaawansowana technologicznie funkcja systemu SALESmanago. Wiadomość generowana jest indywidualnie do konkretnego odbiorcy wykorzystując zebrane w systemie dane behawioralne i transakcyjne. Dzięki temu klienci otrzymują w pełni spersonalizowane treści idealnie dobrane do ich potrzeb z produktami ostatnio oglądanymi, dodanymi do koszyka (tzw. porzucony koszyk) lub produktami które mogą go zainteresować.

 

Cele wyznaczone przez klienta:

Cele te miały zostać zrealizowane poprzez wdrożenie maili dynamicznych po wizycie i po porzuconym koszyku. Czy się udało? Sprawdźmy statystyki:

 

Wiadomość po wizycie:

Klient skupił się głównie na dwóch najważniejszych dla siebie kategoriach produktowych tj. biżuteria i zegarki. W obrębie tych adresów URL badane były wizyty użytkowników na tych  podstronach.

 

Warunkiem wysłania wiadomości po wizycie było spełnienie określonych kryteriów:

  • zdarzenie KOSZYK – nie wystąpiło w ciągu ostatnich 8 godzin
  • zdarzenie ZAKUP – nie wystąpiło przez ostatnie 3 godziny.

 

Określenie takich warunków pozwoliło uniknąć wysyłania wiadomości z rekomendacją produktów, które już zostały zakupione albo dodane do koszyka (w tym wypadku wysyłane są wiadomości po porzuconym koszyku).

 

EMAIL PO WIZYCIE

GRUDZIEŃ 2017

Liczba wysłanych wiadomości – 1167

Porównanie stosunku wysłanych wiadomości do otwartych i klikniętych:

Już pierwszy miesiąc przyniósł niesamowite rezultaty. Z porównania wynika, że w grudniu ponad połowa wiadomości została otwarta a wskaźnik CTR był prawie 9 razy wyższy od średniej.

 

Wiadomość po porzuconym koszyku:

Klient wprowadził również rozwiązanie mające na celu ratowanie “porzuconych koszyków”.

Spersonalizowana wiadomość z produktami dodanymi do koszyka, ale nie zakupionymi była wysyłana do osób które:

  • pozostawiły produkty w koszyku ale nie kupiły ich w ciągu 3 godzin od tego zdarzenia
  • nie powiększyły swojego koszyka przez ostatnie 8 godzin.

 

 

EMAIL PO PORZUCONYM KOSZYKU:

GRUDZIEŃ 2017

Liczba wysłanych wiadomości – 264

Porównanie stosunku wysłanych wiadomości do otwartych i klikniętych:

Ratowanie porzuconych koszyków przebiega całkiem sprawnie. Prawie połowa wiadomości o porzuconym koszyku została otwarta, średni CTR wyniósł 20.5%, co oznacza, że na 264 wiadomości wysłanych, aż 54 osoby kliknęły w link znajdujący się w mailu.

 

Dla lepszego obrazu, zbiorcza statystyka OR i CTR z bieżącego kwartału:

 

 

Czy te wyniki są zadowalające?

Smart Insights opublikowało raport porównujący średni Open Rate i Click Through Rate dla poszczególnych branż w 2017 roku.

Z analizy tej wynika, że średnie wyniki we wszystkich badanych branżach dla małych i średnich firm wynosiło:

  • Open rate: 24.79%
  • Click-through rate: 4.19%

Porównując średnie wyniki kampanii email marketingowych z poczynaniami klienta SALESmanago, można śmiało stwierdzić, że wdrożenie dynamicznych wiadomości sprawdza się rewelacyjnie.

Wnioski:

  • personalizacja treści wiadomości zwiększa ich otwieralność ponad dwukrotnie a współczynnik CTR wzrasta aż 6-krotnie
  • spersonalizowane wiadomości otwierane są chętniej gdyż już sam tytuł i temat wiadomości zachęca do aktywności
  • dzięki rozbudowanemu systemowi Marketing Automation badane są reakcje odbiorców a wiedza ta wykorzystywana jest do tworzenia wiadomości odpowiadających sytuacji konkretnego użytkownika
  • znacznie wzrasta liczba klientów powracających na stronę i dokonujących zakupu po wcześniejszym porzuceniu koszyka
  • dzięki zastosowaniu platformy do automatyzacji marketingu można dopasować czas wysyłki wiadomości do największej aktywności użytkowników i zwiększyć otwieralność maili nawet o 187%

 

Żródła obrazków:
greetyhunt.com, ppe.pl

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]