2018: Kluczowe porady dla digital marketerów

Nowy rok jest okazją, by zacząć coś od początku. To także świetny moment, żeby poprawić coś – zarówno w naszym życiu prywatnym, jak i zawodowym. Tak samo powinno być z Twoją strategią digital marketingową. Wdrażanie zmiany i udoskonaleń to stały proces. Dlatego musisz zawsze być czujny, żeby poznać najlepsze sposoby na optymalizację strategii marketingu cyfrowego.

W tym poście podzielę się moimi najlepszymi wskazówkami digital marketingowymi dla firm w 2018 roku.

W tym roku bądź strategiem

 

Jako, że regularnie pracuję z wieloma przedsiębiorcami i właścicielami firm, często zauważam, że większość z nich nie do końca poprawnie układa strategie swoich kampanii cyfrowych.

Wiedzą, co mają robić – na przykład tworzyć treści, założyć bloga, używać mediów społecznościowych i tak dalej – i odhaczają kolejne pozycje. Problem w tym, że nie budują konkretnego planu. Dla przykładu, mogą napisać jakiś losowy post na swoim blogu tylko dlatego, że nie postowali przez dłuższy czas. Tu i ówdzie, mogą również zoptymalizować działania pod wyszukiwarki internetowe (SEO), jeśli akurat mają na to czas.

Ale na dłuższą metę nie jest to najlepszy sposób na zarządzanie swoim marketingiem cyfrowym. Tworzenie strategii nie tylko pomaga polepszyć rezultaty, ale również oszczędzić czas i zwiększyć tempo rozwoju firmy. Na początku każdej kampanii digital marketingowej – content marketing, media społecznościowe, maile, itp. – trzeba wygospodarować czas na dokładne zaplanowanie całej strategii.

 

W skrócie, potrzebujesz:

– wyznaczyć konkretne cele, które chcesz osiągnąć w określonym czasie.To pozwoli na skupienie się na tym, co ważne i pomoże podjąć decyzję, jaką treść należy stworzyć, aby te cele osiągnąć.

 

– poznać swoich odbiorców – zrozumienie tego, co lubią i jakie treści preferują, pozwala stworzyć zoptymalizowane treści, które skłonią ich do konkretnych działań.

 

„przeszpiegować” swoich rywali – spójrz na obecność konkurencji w sieci (SEO, portale społecznościowe, blogi i inne treści), żeby zrozumieć, co działa a co nie. Wykorzystaj okazję, żeby lepiej zrozumieć swoją niszę i swoich odbiorców.

 

– wybrać swoje kanały komunikacji – gdzie będziesz udostępniać swoje treści? Gdzie są twoi odbiorcy?

 

– zaplanować treści – stwórz kalendarz edytora dla swoich treści, kalendarz mediów społecznościowych dla mediów społecznościowych i tak dalej, żeby zaplanować kategorie udostępnianych treści.

 

– zadecydować, kto będzie zarządzał każdą kampanią, jak również ustalić schematy zatwierdzania ich.

 

– ustalić, jakich KPI będziesz używać, żeby zmierzyć swoje cele – i nie zapomnij ich zmierzyć! To szalenie ważne, gdyż może zaważyć na Twoim sukcesie. To lekcja, której nauczyłam się lata temu, gdy znalazłam cytat Warrena Buffetta, który utknął mi w pamięci: ucz się na błędach. To jest najlepszy sposób na optymalizację kampanii marketingowych i upewnienie się, że inwestujesz zasoby w to, co przynosi rezultaty.

 

W pełni wykorzystaj nową funkcję Instagrama

 

Niedawno Instagram udostępnił nową funkcję, jedną z największych, jakie widzieliśmy ostatnimi czasy – taką, która powinna wzbudzić zainteresowanie firm tą platformą.

Użytkownicy mogą śledzić hashtagi, co oznacza, że od teraz firmy mają nowy sposób przekazania swojej treści do Instagramowych feedów.

 

Żeby jak najlepiej wykorzystać tę funkcję, skorzystaj z poniższych wskazówek:

 

– jakość jest niezmiernie ważna – to, że używasz hashtagu, który ludzie śledzą, nie oznacza, że widzą Twoje posty w swoim feedzie.

Z raportu TechCrunch wynika, że Instagam będzie promował najlepszych, używając algorytmu, który wybiera treści bazując na jakości i czasie, w którym zostały opublikowane. To również oznacza, że warto będzie udostępniać treści częściej, żeby dotarły do jak największej liczby odbiorców.

 

– starannie wybierz porę – jako, że algorytm stosuje czas jako jeden z czynników, które decydują jakie posty pojawiają się w feedach, ważniejszym niż kiedykolwiek jest udostępnianie nowych postów wtedy kiedy ich odbiorcy są online. Eksperymentuj z różnymi porami udostępniania postów, żeby dowiedzieć się, kiedy większość odbiorców jest aktywna.

 

– unikaj zbędnych hashtagów – niezmiernie kuszące jest to, żeby bombardować tyloma hashtagami, ile to możliwe (30), ale bardzo prawdopodobne jest, że przez to Twój post będzie wyglądał…hm, zbyt sprzedażowo. To mogłoby nawet sprawić, że Instagramowy algorytm będzie Cię unikał przy szukaniu postów, koniec końców, stara się przecież upewnić, że żaden spam nie trafia do feedów, a 30 tagów wygląda trochę jak spam. Użycie 6-10 hashtagów w poście, jak stwierdziło laboratorium Agorapulse Social Media, działa najlepiej.

 

– skup się na bardziej nakierowanych, niszowych postach – największe hashtagi na Instagramie mają miliony postów, co czyni Twoje kreacje trudniejszymi do znalezienia. Dodatkowo, mają one szeroki zakres, więc jeśli nawet znajdziesz się w czyichś feedach, jest bardzo prawdopodobne, że to nie będą twoi docelowi odbiorcy. Zamiast tego, użyj bardziej niszowo skierowanych hashtagów zazwyczaj składających się z dwóch słów, jako że konkurencja nie jest tak duża ale w dalszym ciągu są na tyle popularni, by być śledzeni.

 

Stwórz lepsze, bardziej spójne doświadczenia klienta

 

Nie tylko platformy cyfrowe zmieniają się i ewoluują, ale również klienci. Najważniejszą zmianą dziejącą się w tym momencie jest to, że ludzie oczekują lepszych doświadczeń (z angielskiego Customer Experience).

Oczekują bardziej spójnych doświadczeń przeskakując pomiędzy platformami. Chcą być w stanie zadać pytanie przez Twitter, kontynuować rozmowę przez maila i szybko pozyskać poszukiwane informacje.

Co możesz zatem zrobić, żeby być na czele tego trendu?

 

– zastanów się nad chatbotem – co miesiąc ponad 2 miliardy wiadomości jest przekazywanych pomiędzy firmami i ludźmi prywatnymi przez Messenger na Facebooku. Wielu klientów preferuje ten kanał komunikacji do rozmowy z firmami i zadawania pytań. Dlatego też istnieje 100,000 aktywnych botów na Messenger i ta liczba z pewnością wzrośnie w 2018. To kreuje lepsze doświadczenia dla klientów, jak również dla Ciebie.

 

– dodaj live chat do swojej strony – live chat jest teraz dostępny dla dużych, średnich i małych firm, co może pomóc w generowaniu większej ilości możliwości i leadów dla Twojej firmy.

 

wykorzystaj jak najlepiej automatyzację marketingu – jeśli już korzystasz z automatyzacji marketingu, jesteś na dobrej drodze, jeśli nie – cóż, nigdy nie jest za późno by zacząć.

Używaj automatyzacji marketingu, nie po to, by zaoszczędzić czas, a dlatego, żeby dostarczyć lepsze, bardziej nakierowane na swoich odbiorców treści, takie, których potrzebują i dokładnie wtedy, kiedy ich potrzebują.

 

Ekstra wskazówka: zwiększ swój budżet na video marketing

 

Zanim skończę, chciałabym również przekonać Cię do zwiększenia swojego budżetu na video marketing w tym roku.

Wszelkiego rodzaju filmy video działają bardzo dobrze, zarówno jeśli brać pod uwagę zaangażowanie, jak i generowanie leadów.

Dodatkowo, jest to bardzo łatwo dostępne; nie musisz wynajmować studia do produkcji swoich filmów. Jest wiele narzędzi, których możesz użyć do stworzenia animowanych, bądź regularnych filmów od podstaw. Prawdę mówiąc, nie potrzeba prawie żadnego doświadczenia w edycji/designie, żeby je zmontować.

W tym roku, zastanów się nad udostępnianiem większej ilości treści video na swoim blogu, kanale na YouTube, stwórz więcej materiałów video na swoje konta społecznościowe, więcej relacji na żywo, więcej video Stories na Instagramie (ich specjaliści pracują nad dodaniem możliwości udostępniania linku ze swoim Story – ekscytująca wiadomość dla firm, które przez to będą mogły zwiększyć swój ruch na stronie).

 

Wnioski

 

Wciąż jeszcze jest za wcześnie i nie jesteśmy do końca pewni wszystkich zmian, nowych platform i funkcji, które zostaną wprowadzone w tym roku. Jednak kilku rzeczy można być pewnym i są to te wskazówki, na których chciałam się skupić w tym poście.

Jakie są Twoje najlepsze wskazówki dotyczące marketingu cyfrowego w 2018?

 

Biografia autora

Lilach Bullock jest uznanym w świecie mówcą. Została wymieniona w magazynie Forbes jako jedna z 20 najlepszych kobiet influencerek w mediach społecznościowych i uhonorowana przez Oracle tytułem Social Influencer of Europe. Została wymieniona przez Career Experts jako numer jeden w kategorii Influencer w Wielkiej Brytanii, jest również laureatką Global Women Champions Award za jej znakomity wkład i przywództwo w biznesie.

Kontakt: www.lilachbullock.com

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]