W Cyber Poniedziałku chodzi tylko o sprzedaż, sprzedaż i jeszcze trochę sprzedaży. Nie ma miejsca na lojalność ani na długoterminową edukację. To jednorazowy szał zakupowy, który możesz wykorzystać, by znacznie zwiększyć zarobki Twojego ecommerce. Prawdopodobnie już rozgrzałeś swoją machinę do automatyzacji marketingu, przygotowałeś swoją fortecę online na przyjęcie hord klientów, ustawiłeś „pułapki” i rozmieściłeś przynęty. Wiadomości email są gotowe do wysłania, a aplikacja mobilna jest szybka i gotowa do działania. Ale czy pomyślałeś o nieco mniej oczywistych powiadomieniach Web Push?
W ostatecznym przewodniku po powiadomieniach Web Push wspomnieliśmy już, że działają one zarówno dla identyfikowanych, jak i anonimowych użytkowników witryny. Jedynym warunkiem ich wyświetlenia jest to, że osoba musi wyrazić zgodę na ich otrzymywanie i zezwolić przeglądarce na wyświetlanie powiadomień.
Wskazówki #1- #3 będą działać idealnie dla obu rodzajów odwiedzających. Rozwiązania #4 – #7 wymagają użycia kombinacji powiadomienia i reguły automatyzacji i będą wyświetlane tylko dla zidentyfikowanych użytkowników.
- Pokaż najgorętsze oferty – wszystkie oferty w Cyber poniedziałek są świetne, ale niektóre z nich mogą przyciągnąć więcej uwagi niż pozostałe. Korzystaj z powiadomień Rich Web Push, aby wyświetlać zarówno atrakcyjną zniżkę, jak i obraz obiektu pożądania, aby więcej klientów trafiło na odpowiedni landing page.
- Poinformuj o rozpoczęciu wyprzedaży – Gotowy? Do biegu! Start! Trudno nie zauważyć, że nadchodzi Cyber Poniedziałek. Niemniej jednak lepiej jest zaprosić ludzi do siebie i upewnić się, że przyjdą! Proste „Zaczynamy o 10:00” rano, a następnie „Jedziemy z tym koksem” jak tylko odblokujesz specjalne oferty powinno wystarczyć.
- Przekieruj na landing page i rozwiń bazę danych – Wykorzystaj fakt, że Twój ecommerce będzie obsługiwał więcej nowych użytkowników niż zwykle. Pamiętaj, że zwykle kupują w innych sklepach internetowych. Zmień anonimowych użytkowników w kontakty w bazie danych. Wyślij im powiadomienie i przekieruj ruch na dedykowaną stronę docelową. Złóż ofertę, której nie można odmówić i wymień ją za adresy email.
- Reaktywuj tych, którzy kupili coś u Ciebie w zeszłym roku – Ustaw prostą regułę, która wyśle powiadomienie Web Push z zaproszeniem do przyłączenia się do wyprzedaży do tych, którzy dokonali zakupu w twoim sklepie w zeszłym roku. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że znowu coś kupią.
- Ratuj porzucone koszyki – Używaj zarówno maili, jak i powiadomień Web Push, aby przypominać ludziom o przedmiotach pozostawionych w koszyku. Pamiętaj, że podobały im się na tyle, że chcieli je kupić!
- Wyślij kod rabatowy do najbardziej lojalnych klientów – Nagradzaj swoich najbardziej lojalnych klientów. Użyj panelu RFM, aby zsnaleźć ich wśród tłumu pozostałych i wysłać im coś ekstra – powiadomienie z kodem rabatowym niedostępnym dla innych.
- Ułatw nawigację w obrębie witryny w oparciu o odwiedzany adres URL – jeśli ktoś przeszukuje określoną kategorię produktów, wyślij go na stronę z najlepszymi ofertami dla produktów, które go interesują.
Udanego Cyber Poniedziałku! Sell more and prosper ;)