#3 Jakie działania marketingowe są najskuteczniejsze dla freelancerów?

Wbrew pozorom, styl życia freelancera to nie jest bułka z masłem. Bez pełnego etatu ich miesięczne przetrwanie zależy w pełni od ilości i jakości klientów, których są w stanie zdobyć. Ich wizerunek rynkowy musi być doskonały pod każdym względem zarówno w kanałach online, jak i offline.

Jeśli chodzi o offline, freelancerzy powinni kłaść szczególny nacisk na udział w spotkaniach i networking. Powinni uczestniczyć w wydarzeniach i prezentować swoje prace wszędzie tam, gdzie potencjalny klient może je zauważyć. Muszę również podkreślić znaczenie referencji i marketingu szeptanego. Freelancerzy polegają na swoich klientach. Jeśli zadbają o ich zadowolenie i będą pamiętać, zeby poprosić o referencje, powinni dostać bardzo dobre polecenia i możliwości podjęcia nowych zleceń. Ta taktyka pozwala zdobywać ocieplone kontakty, a tym samym oszczędza czas poświęcony na szukanie nowych kontraktów.

 

Internet to także morze pełne ryb. Freelancer powinien traktować go jako gigantyczny rynek o zasięgu globalnym. Pełen zakres możliwości tego środowiska można zawęzić do kilku punktów, na których powinni się skupić na początku:

  • Media społecznościowe – regularne aktualizacje i interakcje
  • Blog z wartościowymi treściami eksperckimi
  • Referencje (równie ważne w kanale online jak i offline)
  • Bycie członkiem społeczności – grupy na Facebooku, fora
  • Prowadzenie strony internetowej z:
    • Referencjami
    • Portfolio
    • Cennikiem
    • Danymi kontaktowymi
  • Korzystanie z internetowych tablic ogłoszeń
  • Wystąpienia podczas eventów, nagrywanie ich i publikowanie na portalach społecznościowych.

 

Dla freelancerów najlepiej działają:

  • Stworzenie własnej marki i praca nad wizerunkiem
  • Content marketing – aby umocnić swoją pozycję eksperta
  • Korzystanie z mediów społecznościowych:
    • Grupy, aby znaleźć możliwości pracy
    • Profil LinkedIn i fanpage na Facebooku, aby zaprezentować swoje prace
    • budowa sieci
    • prośba o referencje
  • Email marketing, – aby pozostać w kontakcie z byłymi klientami, poprosić ich o polecenia i informować o nowych pracach

Czy Marketing Automation jest potrzebne Freelancerom?

Nawet jeśli freelancerzy nie są przedsiębiorcami per se, nadal mogą korzystać z narzędzi do automatyzacji marketingu. Mogą, a naet powinni je wykorzystać do generowania większej liczby potencjalnych klientów zarówno z witryny internetowej, jak i z profilu w social media. Następnym krokiem powinno być wykorzystanie tej organicznie zbudowanej bazy kontaktów i stworzenie efektywnych kampanii mailowych – lead nurturingu –  aby „rozgrzać” pozyskane wcześniej kontakty. Ponadto, aby wyglądać bardziej profesjonalnie, powinni skupić się na utrzymaniu wrażenia komunikacji indywidualnej nawet podczas wysyłania masowych wiadomości. Jest to możliwe tylko przy najwyższym poziomie personalizacji dostępnym za pośrednictwem platform automatyzacji marketingu, takich jak SALESmanago.

Kolejną zaletą implementacji kodu śledzącego na stronie internetowej jest to, że można w pełni wykorzystać jej potencjał. Mając stronę internetową, możesz jej użyć do zbierania danych behawioralnych o użytkownikach. Pomaga to wyodrębnić „mleczne krowy” i evergreeny, ale też rzeczy, w które nie powinno się dłużej inwestować. Pozwoli to zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy, ponieważ możesz skupić się na reklamie i podkreślać tylko te prace, które przynoszą prawdziwe zyski.

 

Tak więc prawdziwe pytanie brzmi: czy freelancerów stać na niestosowanie automatyzacji marketingu?

 

Daj mi znać, co sądzisz o tym nowym cyklu. Jeśli masz jakieś sugestie dotyczące pytań, na które powinnam odpowiedzieć w pierwszej kolejności, daj mi znać maja.kowalska@salesmanago.com!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]