5 Problemów Ecommerce cz. 1

Najczęstsze problemy Ecommerce:

 

1. Duży ruch, mało kontaktów

Użytkownicy trafiają na stronę z różnych powodów – widzieli reklamę w Google, na Facebooku, ktoś im powiedział o Twojej firmie, itp. Przeglądają materiały, artykuły, cennik ale nie pozostawiają danych ani nie robią zakupów. Pojawiają się i znikają żeby najprawdopodobniej już nigdy nie wrócić. Jeżeli nie zareagujesz w momencie kiedy wiedzą kim jesteś i kiedy jeszcze pamiętają co ich do Ciebie przyciągnęło to najprawdopodobniej właśnie przegrałeś z konkurencją.

 

 

Przyczyny:

  • brak miejsca do pozostawienia danych,
  • brak odpowiedniej zachęty,
  • zbyt nachalna, niespersonalizowana prośba o dane,
  • brak optymalizacji treści.

 

Rozwiązania:

To dość oczywiste – jeżeli nie widzisz, gdzie masz pozostawić adres email, to raczej nie będziesz szukał po całej stronie formularza kontaktowego, dzięki któremu zostawisz firmie cenne namiary i zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

 

  • Pokaż wprost, czego oczekujesz

Internauci nie wkładają za dużo wysiłku w surfowanie po sieci. Jeżeli chcesz ich poprosić o namiary, to po prostu zrób to – przygotuj landing page, użyj pop-upa, sprawdź jak ludzie poruszają się po stronie i zostaw im zachętę w odpowiednich miejscach. Platforma Marketing Automation przetworzy dane behawioralne, udostępni proste kreatory i pomoże ustawić sposób wyświetlania tych elementów.

 

Dobrze przygotowany landing page zwiększa konwersję nawet o 300% a ROI kampanii o 291%. Zasady tworzenia:

  • Nagłówek jasno komunikujący korzyść i ofertę.
  • Stosuj liczby, punkty, infografiki zamiast tekstu by skupić uwagę odbiorcy.
  • Dodaj obraz lub wideo.
  • Podaj konkretne korzyści – co klient będzie z tego miał?
  • Przedstaw dowód społeczny.
  • Tylko 1 CTA. Wyróżnij je.
  • Zautomatyzuj komunikację z użytkownikiem – reaguj w czasie rzeczywistym na akcje odbiorców – wyślij obiecane materiały od razu po wypełnieniu formularza.

 

  • Brak odpowiedniej zachęty

 

Często nawet jak już znajdziesz miejsce do pozostawienia danych to nie za bardzo widzisz konkretną korzyść płynącą z podania ich. Właśnie dlatego jako właściciel Ecommerce zastosuj…

dynamiczne pop-upy

Na podstawie wiedzy o zainteresowaniach użytkownika, scoringu, historii zakupów czy podstrony, na której się znajduje pozwalają wyświetlać treści nawiązujące do tego co ktoś robił, lub nadal robi na stronie. Pozwalają utrzymać rozmywające się skupienie i poprosić o dane w zamian za konkretną korzyść kiedy użytkownik jeszcze pamięta co go interesowało.

 

  • Zbyt nachalna, niespersonalizowana prośba o dane

Pop-up czy baner kojarzy nam się głównie z nachalnie wyskakującym okienkiem, które z uporem godnym lepszej sprawy jest nam pokazywane w tej samej formie i przy każdym wejściu na stronę. Na szczęście dzięki marketing automation wcale nie jesteś skazany na znienawidzonych natrętów!

Personalizując treści dynamiczne przy użyciu danych behawioralnych pokazujesz odwiedzającym przedmioty, które ich zainteresowały tym samym przypominając prawdziwy powód wizyty na stronie.

 

  • Brak optymalizacji treści

Pokazywanie reklam na chybił trafił, lub co gorsza bombardowanie odbiorców wszystkim co masz w sklepie prawie na pewno wywoła efekt odwrotny od zamierzonego – przytłoczy i zirytuje odbiorcę.

Wykorzystanie przez firmy big data do personalizowania przekazu rozpieściło nas jako konsumentów. Widząc dyskotekę mrugających banerów i ramek pokazujących przypadkowe oferty albo zignorujemy przekaz, albo czym prędzej opuścimy nieprzyjazną witrynę.

Receptą na sukces jest zbieranie informacji zwrotnej. Pomogą w tym testy A/B treści na stronie.

 

 

2. Niska konwersja sprzedażowa

Proces zakupowy:

  • jest dynamiczny,
  • jest nielinearny,
  • jest impulsywny,
  • odbywa się w wielu kanałach,
  • odbywa się w czasie rzeczywistym,
  • opiera się na dwustronnej komunikacji,
  • opiera się poleceniach i recenzjach.

Posiadanie ogromnej bazy leadów nie zapewnia zwiększenia poziomu sprzedaży a opieranie się na magii wielkich liczb nie jest strategią tylko pobożnym życzeniem. Aby zacząć sprzedawać trzeba poznać specyfikę swojej grupy docelowej i naturę samego procesu zakupowego.

 

Przyczyny:

  • brak znajomości odbiorców,
  • niewykorzystanie impulsywnej natury zakupów,
  • brak opinii o firmie i produkcie,
  • brak silnika rekomendacji,
  • brak analizy skuteczności działań.

 

Rozwiązania:

  • Brak znajomości odbiorców

Badaj i analizuj ich zachowania w różnych kanałach:

  • strona www,
  • kanał mobile,
  • offline,
  • wyszukiwarka,
  • email.

Z pomocą przyjdą Ci platformy Marketing Automation, które przeanalizują zachowania online oraz w kanale mobilnym, beacony – reagujące na ich zachowania w sklepie w czasie rzeczywistym, a także dialog prowadzony z klientami w sklepach stacjonarnych.

 

  • Niewykorzystanie impulsywnej natury zakupów:
    •  Aż 60% naszych zakupów nie jest planowane (40 – 80%, w zależności od kategorii produktu).
    • 87% Amerykanów przyznaje się do zakupów impulsywnych.
    • Na ten proces szczególnie podatni – aż 52% więcej niż inne grupy wiekowe – są millenialsi.

 

  • Niewykorzystanie impulsywnej natury zakupów – jak to zmienić:

 

  • Wykorzystaj kanał mobilny i powiadomienia push: przeglądanie produktów na komórce i łatwy do nich dostęp sprzyja impulsywnym zakupom. Dodatkowo zautomatyzowanie wysyłki powiadomień pozwala zareagować kiedy użytkownik przegląda katalog i wysłać mu odpowiednią zachętę, kiedy w myślach jeszcze wypróbowuje dany produkt.
  • Postaw na real-time: dopasuj na bieżąco oferty do zachowania użytkownika. Pomóż mu wyszukać to, co go interesuje. możesz wysłać powiadomienie w przeglądarce, w aplikacji, zaprząc do pomocy bota, czy dodać na stronie okienko Live Chata. Pomocne będą też personalizowane banery, które dopasują prezentowaną ofertę do zachowań odbiorcy.
  • Stosuj treści dynamiczne – pop-upy i ramki rekomendacji: kiedy użytkownik przegląda produkty i postanawia opuścić sklep, zaoferuj zniżkę na oglądany produkt lub inną korzyść, dzięki czemu dostarczysz mu argumentu, który przekona go do nieplanowanego nabytku. Z kolei kiedy ktoś podjął już decyzję, może jeszcze dobrać pod wpływem chwili dodatkowy produkt, dokładnie tak samo jak dorzuca się tuż przed kasą batonik. Zaprezentuj produkt komplementarny, który użytkownik może spontanicznie wybrać.

 

  • Brak opinii o firmie i produkcie

Pamiętaj o zbieraniu opinii i poleceń. Często decyzja o zakupie jest podyktowana tym, że w kilku serwisach pod Twoimi produktami pojawią się pozytywne opinie polecające.

Możesz wykorzystać maile 1-do-1, aby poprosić klientów o wystawienie opinii po upływie określonego czasu od zakupu

 

  • Brak mechanizmu rekomendacji

Pokazywanie reklam na chybił trafił, lub co gorsza bombardowanie odbiorców wszystkim co masz w sklepie prawie na pewno wywoła efekt odwrotny od zamierzonego – przytłoczy i zirytuje odbiorcę.

 

  • Wykorzystaj mechanizm rekomendacji

Narzędzia rekomendacji dostępne na platformach do automatyzacji marketingu to bardzo potężny mechanizm, mogący zatrzymać użytkownika na stronie przez dłuższy czas. Mechanizmy te, jak na przykład Machine learning & AI wykorzystują ogromną ilość zmiennych – od zainteresowań, przez okres trwałości produktu, po zachowanie innych użytkowników, którzy też  nabyli produkt. Scenariusze poleceń można dowolnie łączyć i przez to wykorzystać taktyki up-sell i cross-sell.

  • Cross-sell: technika sprzedażowa polegająca na oferowaniu klientom produktów komplementarnych do nabywanego artykułu lub usługi
  • Up-sell: technika sprzedażowa, w której zaczynamy “z wysokiego C”. Pozwala ona maksymalizować zysk z jednej transakcji. Sprzedaż zaczyna się od jednego droższego produktu, a następnie sprzedawca proponuje dodatkowe, najczęściej dość ekskluzywne produkty, dopóki klient ma otwarty portfel.

 

 

Podsumowując:

Marketing Automation:

 

Marketing Automation a Ecommerce:

  • 68% koszyków jest porzucane,
  • Maile zawierające ofertę z porzuconego koszyka są otwierane o 621% częściej,
  • Maile transakcyjne generują 2–5 razy większy zysk per wiadomość,
  • Dobrze przeprowadzona kampania win-back pomaga odzyskać aż do 8% nieaktywnych klientów,
  • 90% potencjalnych klientów traci zainteresowanie produktem w przeciągu godziny,
  • Real-time marketing zwiększa zadowolenie klientów o 67% i podnosi retencję o 60%,
  • Maile z personalizowaną ofertą mają OR wyższy o 248% a CTR wyższy o 463% od zwykłych wiadomości,
  • Maile wysyłane do segmentu odbiorców, a nie do całej bazy, są otwierane częściej o 14,7 %,
  • Wzrost wartości m-commerce do 291 mld USD w 2016 (prawie 3x w stosunku do 2014).

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]