Systemy klasy Marketing Automation to jeden z najlepszych sposobów na zachowanie ciągłego rozwoju i dobrych wyników w Twojej firmie. Niestety, każdy system to jedynie narzędzie i nawet najbardziej doskonałe potrzebuje obsługi. Obecnie rozmawiamy na temat niewątpliwie ogromnych możliwości jakie niesie za sobą korzystanie z dobrodziejstwa Marketing Automation. Równocześnie zapominamy o tym co oznacza wprowadzenie nowych rozwiązań dla Twojego zespołu. Stara prawda mówi, że każda technologia jest tak dobra jak ludzie, którzy korzystają z niej każdego dnia.
Dlatego też bardzo ważnym jest aby dostosować strukturę swojej firmy przy wdrażaniu nowych rozwiązań. Oczywiście nie mówimy tutaj o żadnej rewolucji. Na pewno ucieszysz się, że najprawdopodobniej w twoim zespole pracowników posiadasz już odpowiednich ludzi do realizowania działań z zakresu Marketing Automation. W celu optymalnego wykorzystania systemu będziesz potrzebował:
- Menadżera ds. content’u;
- Menadżera ds. zarządzania operacjami marketingowymi;
- Menadżera ds. dojrzewania leadów;
Menadżer ds. content’u to osoba, która powinna cechować się zdolnością do stworzenia trwałego strumienia treści o wysokiej jakości. Powinna to być osoba, która wykorzysta możliwości systemów Marketing Automation do segmentowania klientów i dopasowywania do nich treści. W optymalnej sytuacji pracownik ten powinien stworzyć zestaw działań dostosowanych do segmentów oraz wyposażonych w bogatą treść. Najlepiej w takiej roli powinien się sprawdzić obecny Product Manager, osoba zajmująca się edukacją rynku lub marketingiem. Dodatkowym atutem będzie doświadczenie w pisaniu różnorodnych tekstów.
Menadżer ds. zarządzania operacjami marketingowymi w tej roli najlepiej sprawdzi się osoba, która cechuje się umiejętnością logicznego i przyczyno-skutkowego myślenia. Ważnym jest również, aby dobrze odnajdowała się w administrowaniu systemami. To w jej kompetencjach będzie realizowanie integracji, raportowanie pracy systemu, przygotowanie segmentacji oraz dbanie o poprawny przepływ informacji. Głównym zadaniem tej osoby będzie stworzenie kompletnej procedury działania. Jako, że jest to krytyczna rola dla poprawnego funkcjonowania systemu, warto poświęcić najwięcej uwagi wybraniu najlepszego kandydata. Bardzo dobrym kandydatem będzie osoba, która uwielbia techniczne zagadnienia, charakteryzuje się logicznym myśleniem oraz dobrze czuje się pracując z arkuszem kalkulacyjnym.
Menadżer ds. dojrzewania leadów, dzięki temu stanowisku uzyskasz pewność, że maksymalnie wykorzystujesz potencjał Twojego lejka sprzedażowego. Osoba, której powierzysz to zadanie będzie odpowiedzialna za tworzenie odpowiednich kampanii Lead Nurturing. Powinna to być osoba, która najlepiej rozumie Twojego potencjalnego klienta, zna profil idealnego odbiorcy oraz potrafi przygotować pełen program edukacyjny. Jeśli uda się dopasować idealnego kandydata to możesz liczyć na wzrost okazji sprzedażowych o około 20% i to tylko dzięki poprawnej edukacji własnych odbiorców.
Tak przygotowany zespół „trzech muszkieterów MA” wsparty dobrym systemem klasy Marketing Automation, powinien bez problemów podołać Twoim oczekiwaniom. Jeśli obawiasz się, że proces wyłonienia optymalnej trójki zajmie Ci dużo czasu a chcesz zacząć korzystać z Marketing Automation, to możesz zdecydować się na jedno z czołowych rozwiązań w Polsce. W ofercie krajowych producentów standardem jest silne wsparcie klienta przy wdrożeniu i rozpoczęciu korzystania z narzędzia. Pomoc przyjmuje najczęściej postać darmowych szkoleń, dostępu do bazy wiedzy oraz pakietu aktywacyjnego.