5 szybkich porad jak zwiększyć otwieralność maili

Dziś krótka piłka. Jednym z ważniejszych parametrów w email marketingu jest otwieralność maili. Zaraz obok klikalności, czyli CTR, pozwala bardzo szybko ocenić, czy przesyłane treści trafiaja do odbiorców i wywołują zamierzoną reakcję. OR – open rate – informuje o tym ile spośród wysłanych wiadomości zostało otworzonych przez odbiorców (a wiadomo, że żeby kliknąć w jakikolwiek link w wiadomości, trzeba ją najpierw otworzyć).

Poradników dotyczących tworzenia długoterminowej strategii email marketingowej powstały setki. Żeby nie szukać daleko – wystarczy że na tym blogu wpiszesz w okienko wyszukiwania „Email Marketing”

Żeby znaleźć takie pozycje jak:

Email Marketing Automation: poradnik + najlepsze praktyki

Praktyczne kompendium email marketingu: 11 najczęściej zadawanych pytań

70 szokujących statystyk nt. email marketingu

czy

Najważniejsza zmiana w Twoim email marketingu. Przenieś go do Marketing Automation

 

Czasem jednak marzymy (tak, tak, Redakcja SALESmanago też marzy) o tym, żeby ktoś dał nam kilka prostych, ale diablo-skutecznych porad do wdrożenia od ręki. Jak zatem szybko poprawić open rate maili?

#1 Nadawca – to ważne kto wyświetla się jako nadawca maila. Sprawdź koniecznie, czy Twoja grupa docelowa woli dostać newsletter od firmy, od pracownika firmy, czy od konkretnej osoby. Przetestuj kilka opcji:

  • Nazwa Firmy – Newsletter
  • Nazwa Firmy
  • Imię z Nazwa Firmy
  • Imię i Nazwisko

Pamiętaj też, że adres zwrotny powinien być ten sam co adres, z którego przychodzą maile. Ma to duże znaczenie dla ogólnej dostarczalności maili.

Przeczytaj więcej w tym atykule:

Jak w prosty sposób zwiększyć OR i CTR wiadomości wysyłanych do klientów Twojego ecommerce? [Przykłady wdrożeń]

#2 Temat – Dobry temat wiadomości to ponad połowa sukcesu jeśli chodzi o otwieralność maili. najważniejsze zasady, których owinieneś się trzymać to :

  • Bądź konkretny: podawaj liczby, nazwy produktów czy precyzyjne tytuły, polub listy
  • Wskaż ograniczony czas trwania oferty. Jeśli odbiorca uzna Twój mail za ciekawy, ale mało pilny, najpewniej odłoży jego lekturę na później, czyli najpewniej zapomni.
  • Skróć temat do max. 50 znaków albo wiedz, że w tylu początkowych znakach musisz zawrzeć kluczowe informacje – więcej się najpewniej użytkownikowi nie wyświetli. Wyobraź sobie swój temat na wąskim ekranie smartfona.
  • Zachęć do konkretnego działania. Użyj czasownika.

A czego unikać? Jest kilka elementów, które sprawiają, że maile są kierowane do zakładki ze spamem.

  • SAME WIELKIE LITERY
  • b.l.o.k.a.d.a
  • $$$$$blokada$$$$
  • fraza – popularne hasła, powiązane z wiadomościami uznanymi za spam
  • duża liczba obrazków <3 :) !! :D:D

Przykład:

$$ ZA DARMO!! Powiększymy Twoje a.k.t.y.w.a. $$$$ o 100% !!

O sztuce tworzenia spamu przeczytasz tutaj:

Jak stworzyć email, który na 100% wyląduje w spamie [Poradnik niepoważny]

Z kolei poradnik poprawnego tworzenia tytułów ammy w formie infogafiki o tutaj:

[infografika] Jak stworzyć idealny temat wiadomości email? 20 tricków

#3 Ustaw preheader – U większości odbiorców twoich maili tuż za lub tuż pod tematem wiadomości wyświetla się część treści. To właśnie preheader. Sam możesz go zdefiniować. Jeśli tego nie zrobisz, skrzynki mailowe odbiorców automatycznie zaciągną go z fragmentów treści Twojego maila. Skutecznie zachęcający preheader powinien mieć około 50 znaków.

#4 Dopasuj czas wysyłki – Niby takie proste, ale ludzie o tym zapominają. Im dłużej jakiś email czeka na otwarcie tym mniejsza jest szansa, że w ogóle zostanie on otwarty. Dopasowanie momentu wysyłania wiadomości do czasu największej aktywności odbiorcy zwiększa szansę, że wiadomość będzie zauważona i otwarta od razu. W SALESmanago robi się to niezwykle prosto – szykując wysyłkę należy zaznaczyć okienko „Dobierz optymalny czas wysyłki dla kontaktów monitorowanych” i sprecyzować, czy zależy Ci na dopasowaniu godzinowym, dziennym, czy obu.

 

#5 Korzystaj z tagów i  lejków – Nie wysyłaj starannie przygotowanych maili do całej bazy. Po to masz narzędzie, które tworzy bardzo dokładne profile behawioralne i transakcyjne, a także śledzi zachowania i reakcje odbiorców, żeby zrobuić z niego dobry użytek. Przygotuj lejki edukacyjne i sprzedażowe, tak żeby wysyłać maile do osób, które sa na konkretnych etapach tych procesów. Używaj systemu tagów, który jest odzwierciedleniem działań użytkowników. Wysyłając maile adresuj je do tych, z myślą o których były tworzone i wykluczaj osoby, które nie będą zainteresowane treścią. Nie tylko zwięksyz to otwieralność maili, ale także wzmocni Twoje relacje z odbiorcami.

Dowiedz się więcej o tagach:

Dyskretny urok TAGÓW

Doczytaj o lejkach:

Zarządzanie leadami z marketing automation

 

PS: Mamy też całego ebooka tylko o Email Marketingu. Znajdziesz go tutaj: 10 przykazań Email Marketingu

 

PS2: Zwiększ skuteczność Email Markeingu. Załóż 30-dniowe konto próbne i wypróbuj nasz nowy drag & drop designer. 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]