Dziś krótka piłka. Jednym z ważniejszych parametrów w email marketingu jest otwieralność maili. Zaraz obok klikalności, czyli CTR, pozwala bardzo szybko ocenić, czy przesyłane treści trafiaja do odbiorców i wywołują zamierzoną reakcję. OR – open rate – informuje o tym ile spośród wysłanych wiadomości zostało otworzonych przez odbiorców (a wiadomo, że żeby kliknąć w jakikolwiek link w wiadomości, trzeba ją najpierw otworzyć).
Poradników dotyczących tworzenia długoterminowej strategii email marketingowej powstały setki. Żeby nie szukać daleko – wystarczy że na tym blogu wpiszesz w okienko wyszukiwania „Email Marketing”
Żeby znaleźć takie pozycje jak:
Email Marketing Automation: poradnik + najlepsze praktyki
Praktyczne kompendium email marketingu: 11 najczęściej zadawanych pytań
70 szokujących statystyk nt. email marketingu
czy
Najważniejsza zmiana w Twoim email marketingu. Przenieś go do Marketing Automation
Czasem jednak marzymy (tak, tak, Redakcja SALESmanago też marzy) o tym, żeby ktoś dał nam kilka prostych, ale diablo-skutecznych porad do wdrożenia od ręki. Jak zatem szybko poprawić open rate maili?
#1 Nadawca – to ważne kto wyświetla się jako nadawca maila. Sprawdź koniecznie, czy Twoja grupa docelowa woli dostać newsletter od firmy, od pracownika firmy, czy od konkretnej osoby. Przetestuj kilka opcji:
- Nazwa Firmy – Newsletter
- Nazwa Firmy
- Imię z Nazwa Firmy
- Imię i Nazwisko
Pamiętaj też, że adres zwrotny powinien być ten sam co adres, z którego przychodzą maile. Ma to duże znaczenie dla ogólnej dostarczalności maili.
Przeczytaj więcej w tym atykule:
#2 Temat – Dobry temat wiadomości to ponad połowa sukcesu jeśli chodzi o otwieralność maili. najważniejsze zasady, których owinieneś się trzymać to :
- Bądź konkretny: podawaj liczby, nazwy produktów czy precyzyjne tytuły, polub listy
- Wskaż ograniczony czas trwania oferty. Jeśli odbiorca uzna Twój mail za ciekawy, ale mało pilny, najpewniej odłoży jego lekturę na później, czyli najpewniej zapomni.
- Skróć temat do max. 50 znaków albo wiedz, że w tylu początkowych znakach musisz zawrzeć kluczowe informacje – więcej się najpewniej użytkownikowi nie wyświetli. Wyobraź sobie swój temat na wąskim ekranie smartfona.
- Zachęć do konkretnego działania. Użyj czasownika.
A czego unikać? Jest kilka elementów, które sprawiają, że maile są kierowane do zakładki ze spamem.
- SAME WIELKIE LITERY
- b.l.o.k.a.d.a
- $$$$$blokada$$$$
- fraza – popularne hasła, powiązane z wiadomościami uznanymi za spam
- duża liczba obrazków <3 :) !! :D:D
Przykład:
$$ ZA DARMO!! Powiększymy Twoje a.k.t.y.w.a. $$$$ o 100% !!
O sztuce tworzenia spamu przeczytasz tutaj:
Jak stworzyć email, który na 100% wyląduje w spamie [Poradnik niepoważny]
Z kolei poradnik poprawnego tworzenia tytułów ammy w formie infogafiki o tutaj:
[infografika] Jak stworzyć idealny temat wiadomości email? 20 tricków
#3 Ustaw preheader – U większości odbiorców twoich maili tuż za lub tuż pod tematem wiadomości wyświetla się część treści. To właśnie preheader. Sam możesz go zdefiniować. Jeśli tego nie zrobisz, skrzynki mailowe odbiorców automatycznie zaciągną go z fragmentów treści Twojego maila. Skutecznie zachęcający preheader powinien mieć około 50 znaków.
#4 Dopasuj czas wysyłki – Niby takie proste, ale ludzie o tym zapominają. Im dłużej jakiś email czeka na otwarcie tym mniejsza jest szansa, że w ogóle zostanie on otwarty. Dopasowanie momentu wysyłania wiadomości do czasu największej aktywności odbiorcy zwiększa szansę, że wiadomość będzie zauważona i otwarta od razu. W SALESmanago robi się to niezwykle prosto – szykując wysyłkę należy zaznaczyć okienko „Dobierz optymalny czas wysyłki dla kontaktów monitorowanych” i sprecyzować, czy zależy Ci na dopasowaniu godzinowym, dziennym, czy obu.
#5 Korzystaj z tagów i lejków – Nie wysyłaj starannie przygotowanych maili do całej bazy. Po to masz narzędzie, które tworzy bardzo dokładne profile behawioralne i transakcyjne, a także śledzi zachowania i reakcje odbiorców, żeby zrobuić z niego dobry użytek. Przygotuj lejki edukacyjne i sprzedażowe, tak żeby wysyłać maile do osób, które sa na konkretnych etapach tych procesów. Używaj systemu tagów, który jest odzwierciedleniem działań użytkowników. Wysyłając maile adresuj je do tych, z myślą o których były tworzone i wykluczaj osoby, które nie będą zainteresowane treścią. Nie tylko zwięksyz to otwieralność maili, ale także wzmocni Twoje relacje z odbiorcami.
Dowiedz się więcej o tagach:
Doczytaj o lejkach:
Zarządzanie leadami z marketing automation
PS: Mamy też całego ebooka tylko o Email Marketingu. Znajdziesz go tutaj: 10 przykazań Email Marketingu
PS2: Zwiększ skuteczność Email Markeingu. Załóż 30-dniowe konto próbne i wypróbuj nasz nowy drag & drop designer.