Zarządzanie leadami z marketing automation

Prowadzenie kampanii marketingowej wymaga zarówno rzetelnego przygotowania jak i zaangażowania. Rzadko też bywa tak, że prowadzi się tylko jedną kampanię w danym momencie. Efektywne zarządzanie kampaniami sprzedażowymi wiąże się z potrzebą organizacji i automatyzacji wielu działań, takich jak na przykład przepływ kontaktów przez etapy procesu sprzedażowego. Lejki sprzedażowe SALESmanago to proste narzędzie do pracy z leadami i analizy ich cyklu życia.

 

Lejki są świetnym narzędziem pozwalającym organizować i zarządzać procesem sprzedażowym – dzielą go na etapy i dają podgląd ilości leadów na każdym z nich. Dzięki temu można określić jak duża część z nich dopiero rozpoczyna proces zakupowy, a jak duża go kończy. Dostarczają również szczegółowych informacji o dynamice przepływu leadów pomiędzy wszystkimi etapami lejka na podstawie czego można identyfikować potencjalnie słabe punkty w procesie i je korygować.

W SALESmanago możliwa jest automatyzacja przesuwania leadów pomiędzy etapami lejka – system na podstawie skonfigurowanych reguł zadba o edukację leada, przygotowanie go do bezpośredniej sprzedaży dzięki procesowi lead nurturingu i scoringowi. W ten sposób tylko odpowiednio “rozgrzane” leady trafiają do działu handlowego.

Istnieje również możliwość manualnej obsługi lejka bezpośrednio przez handlowców – na bieżąco pracując ze swoimi potencjalnymi klientami zmieniają etapy lejka odpowiednio do statusu danego leada.

Tworzenie lejka w SALESmanago jest bardzo proste – wystarczy określić nazwy kampanii oraz poszczególnych etapów. Następnie trzeba zdefiniować moment, w którym kontakt powinien być zakwalifikowany do kampanii oraz warunki przypisania go do kolejnych etapów.

Zarządzaj kampaniami na dwa sposoby:

I Lejki sprzedażowe

  • kompleksowa analiza danych cyklu sprzedażowego oceń długość trwania cyklu sprzedażowego, uporządkuj wartość poszczególnych działań prowadzonych pod kątem ich skuteczności, analizuj wskaźnik konwersji pomiędzy etapami i mierz konwersje w zależności od źródeł pozyskania leada
  • skupienie na pozyskiwaniu klientów – zastosuj strategie, które zamienią przypadkowego użytkownika lub potencjalnego nabywcę w klienta; edukuj go dzięki procesowi lead nurturing, zwiększaj jego scoring i przesuwaj do kolejnych etapów
  • samodzielne ustalanie reguł automatyzacji – pozwól systemowi wykonać za ciebie zadania wymagające śledzenia danych w czasie rzeczywistym i egzekwowania wcześniej ustalonych reguł postępowania w określonych sytuacjach
  • weryfikacja efektywności działań marketingowych – korzystaj z podglądu efektywności swoich działań marketingowych – kontroluj w jaki sposób prowadzone kampanie wpływają na szybkość przepływu leadów między etapami

ZOBACZ: Jak stworzyć kampanię i lejek sprzedażowy

II Panel Zarządzaj leadami

  • kompleksowa analiza danych cyklu sprzedażowego – handlowcy mogą zarządzać przypisanymi do siebie leadami i samodzielnie przesuwać je pomiędzy etapami lejka
  • szeroki widok na każdy etap lejka – każdy etap lejka jest dobrze widoczny na ekranie, pod nimi znajdują się kontakty, do których handlowiec ma szybki dostęp za jednym kliknięciem
  • wygodna obsługa panelu metodą drag&drop – przeniesienie kontaktu do innego etapu wymaga tylko jednego kliknięcia i również może powodować uruchomienie określonych reguł automatyzacji

ZOBACZ: Więcej informacji o panelu Zarządzaj Leadami

Przykład wykorzystania

W zależności od etapu na jakim znajduje się potencjalny klient, może on otrzymać odpowiednio dopasowane treści z systemu Marketing Automation. Przykładowy proces automatyzacji lejków sprzedażowych może wyglądać następująco:

  • Gdy kontakt otwiera email z mailingu, automatycznie zostaje dodany do lejka sprzedażowego;
  • Gdy kontakt osiągnie określony scoring (np. 20 pkt.) automatycznie przechodzi na drugi etap kampanii – “Zainteresowany” i otrzymuje email dynamiczny z dopasowaną ofertą;
  • Gdy kontakt otwiera link z oferty dynamicznej, przechodzi do etapu „Zainteresowany – sprawdził ofertę”; jednocześnie system wysyła alert do działu sprzedaży, a handlowcy kontaktują się z klientem i prowadzą rozmowę nawiązując bezpośrednio do jego zainteresowań.

Korzyści dla użytkownika:

  • Uporządkowanie działań marketingowych i zapisanie ich w formie procesów
  • Analiza zachowania kontaktów na każdym etapie kampanii
  • Oszczędność czasu pracy handlowców i skupienie tylko na leadach gotowych do zakupu
  • Szczegółowa analityka procesu marketingowo – sprzedażowego – lepsza kontrola nad całym procesem

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]