Formularz kontaktowy jest jednym z najskuteczniejszych sposobów generowania leadów w obrębie strony www. Najnowszy Express PopUp designer od SALESmanago pozwala w prosty sposób tworzyć funkcjonalne i skuteczne formularze pop-up.
Schemat działania pop-upu jest prosty: anonimowe kontakty zapisane przez formularz pop-up trafiają do bazy jako kontakty monitorowane. To z kolei pozwala śledzić ich zachowanie – kiedy wracają na stronę, czym się interesują, ile czasu na niej spędzają itp. Następnie, na podstawie tworzących się profili behawioralnych możesz w precyzyjny sposób uruchamiać reguły automatyzacji.
Żeby stworzyć nowy formularz, przejdź do zakładki Pozyskuj kontakty → wybierz typ formularza Pop-up → kliknij Stwórz nowy +
Otworzy się okno wyboru kreatora. Wybierz kreator Ekspres.
Pop-up w SALESmanago składa się z 3 elementów:
- okno formularza z polami do wypełnienia przez użytkownika,
- podziękowanie za wypełnienie formularza (tzw. thank you page),
- wiadomość potwierdzająca subskrypcję (+ element opcjonalny – dodatkowe potwierdzenie aktywacji subskrypcji).
.
WYBÓR TYPU FORMULARZA
Do wyboru masz 4 gotowe szablony treści.
FORMULARZ
W formularzu kontaktowym użytkownicy mogą podać swoje dane. Po wpisaniu do formularza trafią one do CRM, gdzie posłużą do uzupełnienia karty każdego pozyskanego kontaktu.
[1] Obraz – grafika, która będzie widoczna na formularzu. Możesz dodać własny obraz albo wybrać obraz z galerii.
[2] Tytuł – Tu wpisz tytuł – wyróżnioną pierwszą linię tekstu na formularzu
[3] Opis – tekst, którym zachęcisz odbiorców do pozostawienia danych.
[4] Pola formularza – dodawaj, edytuj i usuwaj pola do wpisywania danych.
[5] Przycisk – bardzo ważny element kreacji – tu zamieszczasz wezwanie do działania. Możesz dowolnie zmieniać tekst, kolor i kształt przycisku.
[6] Tło formularza – pozwala zmienić kolor okna formularza.
PODZIĘKOWANIE
Dane są cenne. Kiedy użytkownik postanowi Ci zaufać i poda swoje namiary, podziękuj mu krótką wiadomością. Możesz go też poinformować o tym kiedy i w jaki sposób się z nim skontaktujesz.
POTWIERDZENIE
SALESmanago wspiera najlepsze praktyki marketingu za przyzwoleniem. Dlatego żeby trafić do bazy kontaktów, użytkownik musi potwierdzić chęć subskrypcji klikając link opt-in w mailu potwierdzającym. Dodatkowo takie rozwiązanie gwarantuje, że do bazy trafiają tylko te osoby, które chcą otrzymywać Twoje wiadomości.
USTAWIENIA WYŚWIETLANIA
Pop-up już dawno temu przestał być natrętnym uprzykrzaczem życia internautów, bezmyślnie wyświetlanym każdemu niezależnie od jego preferencji i zachowań. Także i Ty nie popełniaj tego błędu – ustaw dokładnie gdzie, kiedy i komu będzie się wyświetlał formularz i zautomatyzuj tagowanie kontaktów wpadających do bazy po jego wypełnieniu.
Dodaj tagi do kontaktu – wprowadź nazwy tagów, które chcesz automatycznie przypisać do kontaktów pozyskanych z tego formularza.
Urządzenia mobilne – włącz lub wyłącz wyświetlanie pop-upu na smartfonach.
Kontakty zidentyfikowane – jeśli chcesz, możesz wyświetlać dany formularz tylko anonimowym, bądź tylko zidentyfikowanym kontaktom.
Moment wyświetlenia – ustaw kiedy formularz ma się wyświetlić.
- Po przewinięciu xx% strony – formularz wyświetli się, kiedy użytkownik przewinie określoną część strony, np. po przeczytaniu xx% artykułu.
- Po x odsłonach (jako odsłona liczy się każde kolejne wejście lub przeładowanie strony na domenie wybranej w punkcie)
- Po x sekundach od wejścia na stronę – formularz zostanie uruchomiony na podstawie długości trwania wizyty.
Lokalizacja – wybierz domenę, na której ma być aktywny ten formularz, a także na których stronach w obrębie domeny ma być aktywny.
- Na każdej stronie i podstronie – w obrębie całej witryny.
- Tylko na głównej stronie
- URL zawiera frazę – formularz będzie się wyświetlał na wszystkich stronach w obrębie domeny, których adres URL zawiera podaną frazę.
- URL nie zawiera frazy – formularz będzie się wyświetlał tylko na stronach, których adres URL nie zawiera podanej frazy.
KORZYŚCI
- Wzrost liczby kontaktów pozyskiwanych ze strony www
- 200% wzrost konwersji na personalizowanych formularzach kontaktowych
- Wzrost liczby kliknięć na stronie www i powracających użytkowników
- Znaczne obniżenie bounce rate
- Skrócenie czasu potrzebnego użytkownikowi na uzyskanie interesujących go informacji
- Wydłużenie czasu spędzanego przez użytkowników na stronie www
Dowiedz się również jak stworzyć pop-up, który konwertuje
oraz…
Poznaj 5 powodów, dla których warto zrobić pop-up juz dziś