Leniwe sierpniowe popołudnie: hamak, dzbanek lemoniady i zacna lektura. Czegóż więcej potrzeba do szczęścia? Wybrałam kilka wyróżniających się artykułów o marketingu cyfrowym spośród tych opublikowanych w lipcu, tak żebyś mógł się spokojnie zrelaksować i jednocześnie nadrobić zaległości. Miłego czytania!
Czy powinieneś zautomatyzować marketing na Instagramie?
Wchodzenie w interakcje z fanami oraz dostarczanie im wartościowych treści przynosi korzyść każdej firmie. Jednak co za dużo to… spamowo. Zalewanie użytkowników nadmiarem informacji i wyjętych z kontekstu newsów powoduje ich frustrację. Jakiś czas temu, Instagrama zalały boty, które „lajkowały” przypadkowe zdjęcia użytkowników i zostawiały pod nimi komentarze (przygotowane wcześniej i wrzucone do puli) tylko po to, żeby przykuć uwagę użytkowników i skłonić ich do wejścia na dany profil. Czy było warto?
Ochrona biznesu przed cyber atakami wymaga ludzi i automatyzacji
Są dwa podejścia do wyłapywania cyber przestępstw. Pierwsze, stosowane głównie przez rozwijające się przedsiębiorstwa, obejmuje specjalistów wyposażanych w zaawansowane narzędzia i dane. Drugie skupia się na analizie danych wspartej automatyzacją. Według jednego z nowszych raportów dotyczących przestępczości w świecie cyfrowym, Większość dojrzałych rynkowo firm jest trzy razy bardziej skłonna do inwestycji w narzędzia do automatyzacji. Narzędzia te powinny zapewnić analizę behawioralną, mechanizmy EDR (z angielskiego endpoint detection and response) oraz sandboxing. Przeczytaj artykuł i dowiedz się jakie jeszcze dzialania są skutecznym zabezpieczeniem przed cyber atakami.
10 rzeczy,które marketerzy powinni przegadać ze sprzedawcami używając Marketing Automation
Niektórzy mylnie biorą oprogramowanie do marketing automation za narzędzie tylko i wyłącznie dla marketerów. Wbrew pozorom, platformy mar-tech mogą służyć także celom handlowców. Wśród najoczywistszych korzyści dla działu sprzedaży znajdą się bez wątpienia pozyskiwanie leadów lepszej jakości, wdrożenie alertów, identyfikacja nowych leadów, ale tu lista się nie kończy. Ten jakże pomocny artykuł zawiera listę 10 spraw, które muszą zostać przedyskutowane przez działy marketingu i sprzedaży przed wdrożeniem platformy do marketing automation.
8 sposobów na popsucie automatyzacji Email Marketingu
Wielokrotnie powtarzałam (i zrobię to ponownie), że automatyzacja email marketingu działa tylko wtedy, kiedy jest przeprowadzona „z głową”. Artykuł zamieszczony w phrasee.co podkreśla najpopularniejsze błędy popełniane podczas procesu automatyzacji. I nawet jeśli już kiedyś czytałeś listę tego typu, to proszę przeczytaj i tę i naucz się jej na pamięć. Lepsza automatyzacja = mniej spamu = lepszy społeczny odbiór email marketingu!
(Plus w artykule są gify. GIFY!)
Wszystko zaczęło się w 1994 roku w Seattle, kiedy to światło dzienne ujrzał Amazon. Najpierw pojawiło ecommerce, a zaraz po nim nadeszła mobilna rewolucja. Szacuje się, że do 2021 roku 79% sprzedaży online będzie się dokonywało za pomocą smartfonów. Mając to na uwadze, marki powinny skupić się na dostarczeniu doświadczenia mobilnego w jak najprzyjaźniejszej użytkownikowi formie, zachowujć przy tym spójność przekazu we wszystkich używanych kanałach, zwłaszcza jeśli chcą utrzymać swoją pozycję rynkową.
4 trendy w technologiach marketingowych, które wpłyną na marketing szkolnictwa wyższego
Marketing dotyczy nie tylko handlu, eventów, czy gastronomii. Biorąc pod uwagę ogromną konkurencję na rynku, promowanie usług stało się zagadnieniem żywo dotyczącym wielu różnych instytucji, w tym uniwersytetów. Trendy zmieniające marketing cyfrowy zrewolucjonizują w najbliższym czasie marketing szkolnictwa wyższego. Jak wypromować uniwersytet w wolnym od reklam newsfeedzie mediów społecznościowych?
3 elementy landing page, które konwertują
Przejdźmy do spraw bardziej technicznych. Lubię się czasem zatrzymać nad użytecznymi poradami dotyczącymi marketingu w sieci. Autor artykułu wyjaśnia, na czym powinieneś się skupićtworząc landing page. Oczywiście tylko jeśli chcesz, żeby konrwertował jak szalony!
17 marketingowych spraw, którym powinieneś powiedzieć NIE w 2017
Są dobre, złe i brzydkie praktyki marketingowe. Niech 2017 stanei się rokiem, w którym pożegnasz te złe i brzydkie. Oto lista brzydkich nawyków marketerów.
Q2 2017 w digital marketingu – infografika
Wszystko co musisz wiedzieć o reklamach cyfrowych, kanale mobilnym i mediach społecznościowych w łatwo przyswajalnej formie.
Przewodnik po najbardziej rozchwytywanych profesjach w digital marketingu w nadchodzących latach
Środowisko cyfrowe tworzy nowe miejsca pracy. Ci, którzy pierwsi przyswoją sobie wiedzę związaną z automatyzacją marketingu, mediami społecznościowymi i kampaniami w wyszukiwarkach, będą również pierwszymi, którzy czerpią zyski z tej zmiany rynkowej. Kliknij w link i dowiedz się na co zwrócić uwagę planując karierę.