Sekretna funkcja SALESmanago dla Team Leaderów

Platformy do automatyzacji marketingu to nie tylko doskonałe narzędzie, pozwalające wielokrotnie zwiększyć wyniki sprzedażowe, podnieść współczynnik konwersji czy wpłynąć na retencję. To także doskonałe narzędzie dla managerów znacznie usprawniające kierowanie zespołem. Dziś chcę zaproponować 3 proste pomysły jak wykorzystać SALESmanago zarządzając grupą osób.

 

Pomysł #1 Onboarding dla nowych pracowników

Podobnie jak potencjalni klienci wymagają edukacji, tak samo nowi pracownicy wymagają wprowadzenia do firmy i zespołu. Wykorzystaj do tego celu dokładnie te same narzędzia, których używasz dla klientów. Przeanalizuj standardową ścieżkę nowej osoby, którą to ścieżkę przebywa przez pierwsze dwa – trzy tygodnie. Wybierz najważniejsze punkty i zbuduj wokół nich cykl edukacyjny. Skorzystaj z wielu kanałów – email, sms, powiadomienia web push, a nawet powiadomienia push, jeśli masz firmowa aplikację. Rozważ również umieszczenie iBeaconów w newralgicznych punktach biura, tak żeby wysyłać pracownikom powiadomienia na telefon informując ich czy są już blisko ekspresu do kawy, bądź biura HR-owca.

Narzędziem, które nadaje się najlepiej do tworzenia rozległych procesów jest kreator Workflow. Pozwala w prosty i intuicyjny sposób ustawić ciągi przyczynowo-skutkowe na całej trasie nowego pracownika. Dla pozostałych akcji (tych, których nie obejmuje Workflow, jak na przykład powiadomienie push w aplikacji) skorzystaj z reguł automatyzacji i integracji platform SALESmanago i APPmanago – niezawodnego duetu jeśli chodzi o Omnichannel.

 

Pomysł #2 Zróżnicowany poziom dostępu do platformy

W SALESmanago możesz tworzyć konta użytkownika o różnych uprawnieniach w obrębie jednego głównego konta aplikacji. Dzięki temu możesz jasno ustalić dostęp do funkcji i danych, jaki mają poszczególni użytkownicy.

Użytkownicy mogą:

 

  • logować się do aplikacji poprzez użycie osobnych adresów email;
  • korzystać z systemu jednocześnie z innymi użytkownikami;
  • mieć przydzieloną osobną grupę kontaktów;
  • mieć różny poziom uprawnień dostępu do aplikacji;
  • współdzielić dane w aplikacji;
  • prowadzić samodzielnie działania w obrębie swojego konta.

 

Ze zdefiniowanymi rolami wiążą się domyślne ustawienia uprawnień. Domyślne uprawnienia ról systemowych są niezmienne, ale dla konkretnego użytkownika możesz ustawić dowolny zestaw uprawnień i zapisać go.

  • ADMINISTRATOR – może wykonywać wszystkie operacje dostępne w systemie (np. dodawanie innych użytkowników) i dowolnie konfigurować aplikację dla innych użytkowników.
  • MANAGER – ma pełny dostęp do danych kontaktów zgromadzonych w aplikacji oraz do statystyk wszystkich kampanii email wysyłanych z systemu.
  • SPRZEDAWCA – ma dostęp do CRM oraz podstawowej analityki.
  • MARKETER – ma dostęp do większości funkcji programu, jednak dostęp do funkcji administracyjnych jest ograniczony.
  • OPERATOR WYSYŁKI – może wysyłać masowe wiadomości z systemu. Nie ma dostępu do karty kontaktu ani do listy kontaktów. Może adresować wysyłkę po otrzymaniu od innego użytkownika po jakiej danej (np. po tagu) wybrać adresatów.
  • UŻYTKOWNIK –  ma dostęp do większości funkcji programu i ograniczony dostęp do funkcji administracyjnych. Może wykonać większość akcji w obrębie przypisanych do siebie kontaktów.

Efektem wdrożenia takiego podziału jest dużo większy porządek – osoby, które zajmują się wysyłką maili nie muszą mieć wglądu w karty klientów swoich kolegów, a z kolei sprzedawcom nie trzeba zaawansowanych narzędzi do website marketingu, jak na przykład kreator pop-up, czy wspomniany już Workflow.

 

 

Pomysł #3 Porządek w dokumentach

Platforma SALESmanago ma wbudowaną przestrzeń do przechowywania obrazów. Niedawno odświeżyliśmy jej wygląd. Zyskała dzięki temu więcej przejrzystości, i co ważniejsze, podział na foldery. Dzięki temu, mimo, że z galerii nadal mogą korzystać wszyscy Twoi podopieczni, to jednak będą mogli utrzymać większy porządek w używanych plikach. Możesz też wprowadzić podział gdzie każdy użytkownik ma swój folder – wtedy nikt nie będzie nikomu grzebał w plikach, a to z kolei wpływa na zmniejszenie potencjalnych tarć w teamie.

 

 

A jak Ty wspomagasz zarządzanie platformą Marketing Automation? Podziel się z nami pomysłem!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]