Jak dbamy o wysoką dostarczalność maili naszych klientów

Współczynnik otwieralności i klikalności to najczęściej wymieniane mierniki sukcesu kampanii email. Po części jest to działanie słuszne, jednak zawsze należy pamiętać przy tym o kontekście. A w przypadku kampanii email kontekstem tym może być dostarczalność wiadomości.

Na dostarczalność składa się szereg czynników uczestniczących w logistyce wysyłki elektronicznej od momentu opuszczenia przez nią serwera nadawcy, a kończąc na znalezieniu się w skrzynce odbiorcy w widocznym miejscu.

Dostarczalność można rozpatrywać w dwóch ujęciach:

  • technicznym – porównującym ilość wiadomości, które wyszły z serwera do ilości wiadomości, które dotarły do skrzynek adresatów i nie wróciły jako “zwrotki”
  • praktycznym – rozszerzającym ujęcie techniczne o problemy związane z zagadnieniem SPAMu

Granica pomiędzy powyższymi pojęciami jest cienka, a oba te ujęcia oddziaływują na siebie wzajemnie.

 

Czymże jednak byłaby sama wiedza bez praktyki. Lata analizy danych i dostarczania wiadomości tworzonych i wysyłanych przez tysiące firm z rozmaitych branż pozwoliły nam na opracowanie zestawy technik i działań, które utrzymują dostarczalność maili naszych klientów na najwyższym poziomie. Na szczęście nie jest to tylko ładna liczba, którą możemy się pochwalić w prezentacjach, ale coś, co realnie wpływa na zadowolenie użytkowników platformy SALESmanago Marketing Automation.

Raz-dwa-trzy, Panoptes patrzy

Panoptes (od greckiego Πανόπτης – wszystkowidzący) to szereg działań i praktyk, które wdrażamy i optymalizujemy na różnych poziomach, a które pomagają nam utrzymać dobrą reputację serwerów i zachować wiarygodność w opinii dostawców usług poczty elektronicznej. Panoptes obejmuje trzy poziomy działania:

  • zewnętrzny, czyli każda współpraca, którą podejmujemy  w celu jeszcze lepszej obsługi wysyłek z naszych serwerów
  • wewnętrzny systemowy, czyli to wszystko, co dzieje się w obrębie platformy SALESmanago od strony technicznej
  • wewnętrzny ludzki, czyli mówiąc prościej – cała armia bohaterów z działu wsparcia technicznego czuwająca nad procesem tworzenia i wysyłki maili.

 

Uwierzytelnianie

Email jako najtańsza forma komunikacji cyfrowej jest również najczęstszą drogą wyłudzeń i nieuczciwych działań. Firmy i przedsiębiorcy wykorzystujący ten kanał w celach biznesowych potrzebują narzędzi gwarantujących uwierzytelnienie kont, z których wysyłają wiadomości, tak aby nie były postrzegane przez skrzynki odbiorców jako spamerskie i niebezpieczne. Dla naszych klientów automatycznie wprowadzamy SPF (Sender Policy Framework, czyli projekt wprowadzający zabezpieczenia serwerów SMTP przed przyjmowaniem poczty z niedozwolonych źródeł), oraz DKIM (wiadomość podpisana tym kluczem jest traktowana przez serwer odbiorcy jako pochodząca z zaufanego źródła).

Diabeł tkwi w IP

SALESmanago dysponuje różnymi IP, pogrupowanymi na klasy o różnej reputacji, dopasowywane każdorazowo do aktualnych potrzeb klienta, branży i typu planowanej wysyłki.

Zanim zaczniemy wysyłkę z nowych IP musimy mieć pewność, że są “rozgrzane”, czyli że miały stały ruch w swojej historii, i są IP z określoną reputacją.

Ponadto korzystamy z wielu domen również o różnej reputacji, w związku z czym jesteśmy w stanie dobierać je w zależności od potrzeb danej kampanii.

Monitoring Blacklist, Feedback Loop i respektowanie woli odbiorców

Blacklisty to zmora każdego producenta softu do wysyłki maili. Monitorowanie i stały kontakt z Blacklistami pozwala reagować w przypadku znalezienia się na którejś z nich, oraz zbierać informację zwrotną dlaczego do tego doszło. Jest to komplet informacji pozwalający stale ograniczać ryzyko powrotu na nią. Blacklisty monitorujemy używając zarówno wewnętrznie wytworzonych narzędzi jak i ogólnodostępnych, komercyjnych rozwiązań.

Dodatkowo korzystamy z Feedback Loops od takich firm jak Yahoo, Hotmail, wp.pl, AOL, Zoho, Terra, Comcast, Rackspace, Mail.ru, IBM, Bluetie, Fastmail, i innych.

Zgodnie z prawem każda wiadomość opatrzona jest klauzulą opt-out. W momencie kiedy dana osoba chce się wypisać z otrzymywania mailingu również respektujemy to i odpowiednio oznaczamy taki kontakt w bazie uniemożliwiając mu otrzymywanie treści od tego konkretnego nadawcy.

Czynnik ludzki

Oprócz zaprzęgnięcia do pracy maszyn, zatrudniamy również zespół doświadczonych opiekunów klienta, którzy weryfikują wysyłane wiadomości i decydują o tym, czy zostaną one wysłane, czy nie. Ponadto, są oni świetnie zorientowani w temacie utrzymywania higieny bazy danych, sprzątania jej z nieaktywnych i błędnych kontaktów, oraz uzupełniania o nowe rekordy (choć to materiał na osobny artykuł). Chętnie dzielą się tą wiedzą i edukują swoich klientów.

Dialog ponad podziałami

SALESmanago dołączyło niedawno do międzynarodowej organizacji M3AAWG. The Messaging, Malware and Mobile Anti-Abuse Working Group to organizacja zrzeszająca firmy wspólnie działające na rzecz ograniczenia spamu i niechcianego oprogramowania.

Jest to największa tego typu organizacja, zrzeszająca ponad 200 członków na całym świecie. Firmy te wymieniają się informacjami i współdziałają w celu zapobiegania nadużyć online.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]