5 typów aplikacji zwiększających sprzedaż w Ecommerce

Aplikacje mobilne uzupełniają strategię marketingową. Mogą służyć różnym celom – zwiększeniu sprzedaży, budowaniu wizerunku, budowaniu lojalności klientów, itp. Decydując się na aplikację zyskujesz nowy kanał komunikacji z klientami, a także, jeśli zastosujesz CRM dla aplikacji mobilnych, dostęp do zupełnie nowego kompletu danych behawioralnych i transakcyjnych zbieranych przez smartfony.

Jest kilka typów aplikacji, które warto rozważyć planując włączenie ich w ogólne działania marketingowe. Poniżej zebrałam 5 najciekawszych, z punktu widzenia ecommerce, propozycji.

Zakupowa

Najprostszym i najoczywistszym sposobem podniesienia zysków z ecommerce jest wprowadzenie aplikacji, w której można robić zakupy. Wraz z rozwojem technologii mobilnych i regulacji dotyczących bezpieczeństwa w sieci konsumenci obdarzają coraz większym zaufaniem mechanizm płatności mobilnych. Wraz z tym zjawiskiem rosną również zyski z mcommerce, czyli mobilnej odnogi ecommerce. Aplikacja zakupowa to esencja Twojego sklepu online. Musi dawać dostęp do takiego samego asortymentu jak i sklep (chyba, że jest przewidziana do promowania konkretnej kategorii produktów), jej strona wizualna musi być spójna z wyglądem sklepu online, a dodatkowo musi być zoptymalizowana pod urządzenia mobilne. Nie wystarczy zminiaturyzować strony www. Cały design aplikacji powinien umożliwiać jak najprostsze dokonanie zakupu. Wysoko ceniona jest maksymalnie uproszczona procedura logowania. Dobrze sprawdza się logowanie za pomocą konta w portalu społecznościowym – użytkownik zyskuje dostęp do kompletu funkcji apki za pomocą dwóch, lub trzech kliknięć, bez konieczności samodzielnego wypełniania pól. Kluczowe funkcje (np. dodaj do koszyka) należy zaprojektować tak żeby dało się do nich sięgnąć kciukiem podczas przeglądania produktów na ustawionym pionowo ekranie smartfona. Kropką nad niech będzie jak najprostszy check out skonstruowany w myśl zasady One Thing per Page, o której to zasadzie pisałam niedawno na blogu. Powyższe porady odnoszą się oczywiście do wszystkich opisanych aplikacji.

Kupony rabatowe i bony podarunkowe

Okazje i obniżki to coś co tygryski i klienci lubią najbardziej. Aplikacja, która umożliwia zdobycie, a może nawet wymianę kuponów rabatowych i bonów podarunkowych może okazać się strzałem w dziesiątkę. Dla użytkowników ewidentną korzyścią będzie możliwość oszczędzenia paru groszy na zakupach, lub odsprzedania nietrafionego bonu podarunkowego. Dla Ciebie oznacza to zwiększenie ruchu w sklepie i wzrost ilości oraz wartości transakcji – klienci mając przed oczami rabat wyrażony w % starają się go jak najlepiej wykorzystać.

Lista życzeń

Wszyscy lubimy czasem pomarzyć, urządzić w myślach wymarzoną kuchnię, czy pofantazjować o nowym, pachnącym skórą ferrari. Często w głowie układamy sobie taką listę życzeń do zrealizowania “na kiedyś”. Wiele ecommerców udostępnia swoim klientom opcję dodawania przeglądanych produktów na taką listę życzeń – żeby daleko nie szukać – Amazon. Oczywiście obowiązkową funkcją wishlisty jest “kup wszystko”, którą może zrealizować zarówno właściciel listy jak i ktoś, kto chce mu zrobić prezent. Aplikacja mobilna świetnie się nadaje do pełnienia funkcji podręcznej listy życzeń. Często świetne pomysły wpadają nam do głowy w momencie kiedy chodzimy po sklepach, albo idziemy po ulicy. Nie mamy przy sobie wtedy laptopa, ale w 99% przypadków mamy smartfona. Dodanie upatrzonego przedmiotu do listy staje się kwestią kilku klików. Spięcie konta użytkownika w aplikacji z jego kontem w sklepie pozwala korzystać z listy zarówno przez smartfona jak i z laptopa. Jest to kolejne ułatwienie w procesie zakupowym. Nawet jeśli nie każda lista zostanie zrealizowana i opłacona przez tajemniczego milionera, to wiele z nich może stać się impulsem do zakupów.

Program lojalnościowy

Programy lojalnościowe cieszą się dużą popularnością. Wprowadzają element nagradzania pożądanych zachowań (zakupów) i dają możliwość otrzymania atrakcyjnych fantów lub zniżek w zamian za zebrane punkty. Z reguły mają dwa nadrzędne cele – zbudować lojalność klientów i skłonić ich do częstszych i droższych zakupów. Aplikacja będąca “kartą” programu otwiera wiele możliwości dla uczestników programu: quizy, konkursy, możliwość szybkiej wymiany punktów na nagrodę, itp. I oczywiście szybki podgląd tych wszystkich fajnych nagród, które możesz mieć w zamian za zebrane punkty. Dodatkowo, jeśli Twój program lojalnościowy wychodzi poza ramy sklepu online (sklep stacjonarny, możliwość wymiany punktów u partnerów programu) to smartfon z zainstalowaną aplikacją może stanowić dużo wygodniejszy odpowiednik plastikowej karty, która łatwo się gubi, i na którą z reguły nie masz miejsca w portfelu.

Przymierzalnia

Jednym z szybciej rozwijających się trendów marketingowych jest tzw. poszerzona rzeczywistość (z ang. augmented reality). Najbardziej znanym przykładem jej zastosowania w ciągu ostatniego roku była gra Pokemon Go (która równie szybko zdobyła popularność, co ją straciła – warto o pamiętać o tym przypadku tworząc aplikację, bądź grę mobilną). Poszerzona rzeczywistość polega na nałożeniu na obraz świata rzeczywistego obrazów i dźwięków wygenerowanych komputerowego. Gra w łapanie stworków to nie jedyny przykład wykorzystania tego mechanizmu. Świetnie sprawdził się on jako wirtualna przymierzalnia okularów glasses.com (więcej o kampanii pisałam tutaj). Jedną z większych obaw podczas kupowania online jest to, że ubrania i akcesoria nie będą pasować. Wirtualna przymierzalnia pomaga częściowo zredukować te obawy. W połączeniu z jasną polityką zwrotów ma potencjał podniesienia poziomu sprzedaży na nieosiągalny dotąd pułap.

 

Co dostajesz w zamian za przygotowanie i wypuszczenie własnej aplikacji?

Po pierwsze, rozbudowujesz bazę kontaktów o osoby, które wolą robić zakupy przez smartfona i te, do których dotarłeś z reklamą aplikacji.
Po drugie, odpowiednio projektując proces onboardingu możesz powiązać konta użytkowników aplikacji mobilnej z ich kontami w sklepie online. Jeżeli zintegrujesz platformy marketing automation i mobile marketing automation, to z łatwością możesz uzupełniać profile behawioralne i transakcyjne klientów.
Po trzecie, dajesz klientom wartość, której nie dostarcza im konkurencja. Jest to solidny argument w walce o klientów i budowaniu trwałych relacji.
Po czwarte, zyskujesz dostęp do kompletu danych, które nie są dostępne jeśli kontaktujesz się z konsumentami tylko przez www. Smartfony chodzą z nimi na zakupy, towarzyszą im na spotkaniach, pełnią funkcję osobistego asystenta i centrum rozrywkowego.
Po piąte, dysponujesz niezwykle efektywnym kanałem komunikacyjnym. Możesz wysyłać powiadomienia push, które są dużo chętniej otwierane i klikane przez użytkowników niż zwykłe maile.

Dowiedz się więcej o marketingu mobile:
Pobierz ebooka: Kompletny przewodnik po powiadomieniach PUSH
Przeczytaj 50 pomysłów na automatyzację marketingu mobile
Zapisz się na darmowy webinar i posłuchaj co mają na ten temat do powiedzenia nasi eksperci!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]