Sporo czasu upłynęło od momentu kiedy publikowałam zestawienie najlepszych artykułów o marketingu cyfrowym i marketing automation. Żeby zapełnić tę lukę zebrałam najlepsze artykuły z całego pierwszego kwartału 2017r.
Reklamy cyfrowe – czy ta inwestycja popłaca?
Biorąc pod uwagę fakt, że do 2021 reklamodawcy będą przeznaczać połowę swoich budżetów na reklamy w kanale cyfrowym (da to w sumie kwotę około 299 mld USD), może się wydawać, że jest to jedyna aktywność marketingowa warta wpompowanych w nią pieniędzy. Jednak podobnie jak wszystkie inne gorące trendy, tak i ten generuje wraz ze wzrostem popularności wiele dylematów etycznych i ekonomicznych. Wiele osób zadaje sobie na przykład pytanie o to jak uniknąć wspierania stron zawierających nieodpowiednie, nieetyczne treści, które w niszczą wizerunek firmy. Wszak wyświetlając na nich reklamę wspiera się twórców danej strony finansowo. Dowiedz się jak eksperci odpowiadają na te pytania i jakie inne zagrożenia marketingu cyfrowego wymieniają w jednym rzędzie z przedstawionym problemem.
Te paskudne roboty kradną naszą pracę!
Wielu z nas podejrzewało, że boom na automatyzację zmieni nie do poznania obecny rynek pracy. W naszych wyobrażeniach inteligentne oprogramowanie przejmą od nas te zadania, które mogą (i powinny) być zautomatyzowane i tym samym oszczędzą nasz cenny czas. Ponieważ mamy na swoich usługach sztuczną inteligencję, to nie obawiamy się już powierzać oprogramowaniu zadań wymagających nadzoru kogoś lub czegoś inteligentniejszego od ekspresu do kawy. Jednak w pewnym momencie automatyzacja okazała się za dobra. Kanadyjska prasa donosi, że automatyzacja może spowodować w przyszłości likwidację 4 z każdych 10 zawodów w kraju, nie wyłączając bezpiecznych stanowisk biurowych.
Wielki sen o Big Data – trendy sięgające tam gdzie wzrok nie sięga
Jeśli chodzi o strategie marketingowe, to wszystko już było. Rynek widział te same chwyty i sztuczki nie raz, nie dwa, ale dziesiątki razy od wielu, wielu lat. Odbiorcy są już na nie uodpornieni i mają dość oglądania wciąż tych samych trików. Co zatem mają robić marketerzy? Najlepszym wyjściem jest połączenie najlepszych elementów znanych strategii i osadzenia działań marketingowych w analizie danych. Przeczytaj więcej o nowym podejściu do starych taktyk.
Co stanowi samo centrum marketingowej komunikacji w świecie cyfrowym? Jak śledzić zachowanie klientów we wszystkich kanałach i integrować doświadczenie użytkownika przez wszystkie kluczowe punkty podróży zakupowej? Odpowiedzi szukaj w artykule.
Email Marketing: zmień jedno słowo żeby uzyskać więcej odpowiedzi!
Wbrew pozorom, ten artykuł nie jest bezużytecznym clickbaitem. Znajdziesz w nim wyniki interesującego badania na temat tego jaki rodzaj zakończenia wiadomości email generuje najwięcej odpowiedzi. No dalej, kliknij – wiem, że chcesz!
Email Marketing: Kilka porad dla detalistów
Pierwsza zasada Email Marketingu – rozmawiajcie o celu emaila.
Druga zasada Email Marketingu – rozmawiajcie o celu emaila.
Dopasuj treść wiadomości do celu jaki ma ona spełnić. To takie proste, jednak wiele osób o tym zapomina. Jednak to nie koniec dylematów marekterów. Ile celów powinien spełniać dany email? Jeden, dwa, pięć? Odpowiedź znajdziesz w artykule!
100% za darmo – Reżyser “W głowie się nie mieści” Pete Docter i story artist Domee Shi, reżyser “Meridy Walecznej” Mark Andrews i animator “Ratatouille” Sanjay Patel dzielą się swoimi spostrzeżeniami i przemyśleniami na temat storytellingu. Skorzystaj z tej okazji, jeśli chcesz wskoczyć do wyższej ligi.
Słyszałam, że chcesz zostać Digital Marketerem
Znalazłam dla Ciebie podręcznik, z którego dowiesz się jak olśnić wszystkich swoim dowcipem i brandingiem personalnym. Ale żarty na bok. Jeżeli na serio rozważasz karierę w marketingu cyfrowym, koniecznie przeczytaj porady Laury Leebove.
Kącik Mobile
Jak tanie smartfony i szybki internet wpływają na demonetyzację [Case study: Indie]
Rynki rozwijające się to następny cel reklam w kanale mobile [Raport]
Nowości w naszej biblioteczce:
Wielka Księga Lead Generation dla Ecommerce
5 problemów Ecommerce i jak je rozwiązać z platformą Marketing Automation Cz. 1
5 problemów Ecommerce i jak je rozwiązać z platformą Marketing Automation Cz. 2
Miłego czytania!