Dynamiczna randka z Marketing Automation

Być może zauważyłeś, że zarówno marketing, jak i cały proces sprzedażowy jest bardzo podobny do życia codziennego. Najlepiej widać to na przykładzie “procesu” randkowania. Nie wierzysz? Poznając nową osobę, wykonując pierwszy ruch, przedstawiając siebie i biorąc namiary, żeby umówić się na małe tête-à-tête, robisz dokładnie to samo co dobry marketer – odpowiadasz na pewną potrzebę konsumencką, robisz (a przynajmniej próbujesz zrobić) na rozmówcy dobre wrażenie, a następnie zmieniasz go w leada (czyli dostajesz dane kontaktowe). Czasem ktoś was sobie przedstawi (rekomendacje), czasem do spotkania poza gronem znajomych dojdzie po dłuższej znajomości (lead nurturing), a czasem z kolei poznacie się przez serwis randkowy (custom audience i reklamy w social media). Analogie można mnożyć. Gdybyż tylko dało się zautomatyzować część reakcji – alert kiedy się komuś podobasz, SMS ze szczegółami umówionego spotkania, email przypominający o zbliżającej się ważnej okazji…

 

Ponieważ w naszej ofercie Marketing Automation nie brakuje rozwiązań dynamicznych, postanowiłam pofantazjować na łamach bloga, jak mogłaby wyglądać randka przeprowadzona z ich użyciem. Bohaterami dzisiejszego wpisu są:

 

Dobre wrażenie

Zrobienie dobrego wrażenia to połowa sukcesu. Nie oszukujmy się – wszyscy lekko naciągamy fakty, żeby dobrze wypaść w oczach potencjalnego partnera, zwłaszcza na początku znajomości. Chciwie łowimy wszystkie wskazówki odnośnie tego, co podoba się osobie, z którą prowadzimy tę subtelną grę. Czy chodzi o nasze oczy i głębokie spojrzenie, czy o markowe ciuchy od stóp do głów, a może to nasza dogłębna znajomość rosyjskiej literatury z okresu międzywojennego? Co urzeka wybranka lub wybrankę najbardziej? Czyż nie byłoby dużo bardziej na miejscu odwołać się do prawdziwych preferencji tej osoby?

Wyobraź sobie zatem, że masz cichego wspólnika, który mierzy i sprawdza, które dziedziny życia najmocniej angażują osobę po drugiej stronie stolika: co przyciąga jej uwagę, wokół których tematów krąży i do których najczęściej wraca. A kiedy już zbierze te informacje, pokazuje Ci listę z wypisanymi tematami do rozmowy, oraz rzeczami, które warto podkreślić, żeby lepiej wpasować się w gust Twojej randki.

W świecie Ecommerce i digital marketingu Twoim skrzydłowym są dynamiczne rekomendacje www. Najprościej mówiąc, dzięki nim umieszczasz na stronie pola, w których – w czasie rzeczywistym – pokazujesz odwiedzającym produkty, którymi się interesują oraz oferujesz produkty podobne do tych, które przeglądają. Dodatkowo, wszystkim osobom powracającym na Twoją stronę przypominasz, czym się ostatnio interesowali. Ten prosty w użyciu kreator pozwala na bardzo łatwe tworzenie ramek rekomendacji, które będą automatycznie dostosowywać treści do zainteresowań każdego odwiedzającego, nawet dla anonimowych użytkowników.

 

Prosto do celu

W ferworze umizgów i zalotów często umyka nam clou całej konwersacji – dywagujemy na różne tematy, zbaczamy w kierunku abstrakcyjnych dygresji i zapominamy, że zaczęliśmy planować wspólny wyjazd, choć jeszcze nie zgodziliśmy się co do destynacji. Żeby to nie uciekło, warto by było zrobić coś w rodzaju podsumowania: zebrać interesujące tematy, pokazać kilka propozycji, zaproponować alternatywy. Najlepiej jeszcze zrobić to w oparciu o ustalenia poczynione w trakcie spotkania.

Gdyby randka była zakupami w sklepie online, z pomocą przyszłaby Ci funkcjonalność “email dynamiczny z ostatnio oglądanymi przedmiotami”, czyli prosty kreator maili dynamicznych. Pozwala on wysyłać, po wizycie na Twojej stronie www, wiadomości z wyszczególnionymi produktami, które przeglądali odwiedzający. To inteligentne rozwiązanie automatycznie dobiera zarówno liczbę wyświetlanych rekomendacji jak i same produkty indywidualnie dla każdej osoby odwiedzającej witrynę.

Jako dodatkową funkcję dodaliśmy do kreatora możliwość “ubrania” rekomendowanych produktów innymi ciekawymi treściami, co sprawia że wyglądają bardziej naturalnie niż zwykła, nachalna reklama.

 

Ratujmy co się da

Jednym z najczarniejszych randkowych scenariuszy jest ten, w którym coś idzie nie tak, a Ty nawet nie wiesz co. Jak masz naprawić swoją gafę, jeśli nie wiesz, co nią było? Czasem jesteś w stanie na okrętkę znaleźć przyczynę niepowodzenia. Czasem kontakt urywa się nie do końca z Twojej winy. Sprawne wyjaśnienie takich sytuacji pozwala w wielu przypadkach zdobyć drugą szansę na pokazanie się z dobrej strony, przełożyć plany na dalszy termin, jeśli przyczyna była zewnętrzna, ale też oszczędzić czas i energię (i inne zasoby, jeśli wiesz, co mam na myśli) jeśli gafa była zbyt wielka, żeby przymknąć na nią oko.

W marketingu jest dość podobnie: każdy marketingowiec zastanawia się, co sprawiło, że klient, który początkowo chciał dokonać zakupu, nie dokończył transakcji i opuścił stronę. Być może zabrakło mu czasu, lub cena była za wysoka?

W takich sytuacjach zawsze warto przypomnieć potencjalnemu klientowi jakie produkty chciał zakupić i przy okazji zaoferować specjalny rabat. W systemie SALESmanago możesz stworzyć wiadomość, która będzie zawierała produkty z przerwanej transakcji.

Kreator “porzucony koszyk” umożliwia tworzenie tego typu wiadomości oraz automatyczne zaplanowanie wysyłki spersonalizowanej wiadomości 1-do-1. Technologia, której użyliśmy w tym kreatorze dostosowuje szablon wiadomości do liczby produktów porzuconych przez klienta. Prosty kreator drag&drop pozwala upiększyć email z porzuconym koszykiem barwnymi akcentami, które dodatkowo mogą przekonać klienta, że warto dokonać zakupu właśnie u Ciebie.
I jak Ci się podoba wizja usprawnienia procederu randkowego? Jeśli uważasz, że świat jeszcze nie jest na to gotowy, to może chociaż sprawdź, jak nasze nowe kreatory sprawdzą się w Twoim sklepie online – pobierz ebooka Jak stworzyć niezwykłe doświadczenie zakupowe dzięki Marketing Automation!

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]