Zakochaj się w automatyzacji marketingu [Przykłady reguł]

W Walentynki zakochani obdarowują się bukietami i bombonierkami. My natomiast chcemy podarować naszym drogim czytelnikom gotowe recepty na proste i skuteczne automatyzacje. Zobacz jak ułatwić sobie życie z platformą Marketing Automation. Bez zbędnych wstępów zapraszamy do czytania!

 

Odzyskaj dawną sympatię

Nie dzwoni? Nie pisze? Może zapomniał? Za pomocą tej reguły możesz wysłać zaczepną wiadomość do wszystkich osób które przestały odwiedzać Twoją stronę jakiś czas temu, lub robili zakupy, ale przestali. Ustawienia reguły:

Zdarzenia: Kontakt odwiedził URL (ustawienia: Sprawdzaj warunki za 2 miesiące)

Warunki: Kontakt odwiedził adres URL (ustawione jako: NIE odwiedził URL przez 60 dni)

Akcje: Wyślij wiadomość (przygotuj wcześniej wiadomość z ofertą, która zachęciłaby nawet Sknerusa McKwacza)

Wersja alternatywna – klient nie dokonał zakupu od 2 miesięcy:

Zdarzenia: Wystąpiło nowe zdarzenie zewnętrzne “PURCHASE” (ustawienia: Sprawdzaj warunki za 2 miesiące)

Warunki: Wystąpiło nowe zdarzenie zewnętrzne “PURCHASE” (ustawione jako: NIE wystąpiło przez 60 dni)

Akcje: Wyślij wiadomość (kuszący email z rabatem na kolejne zakupy)

Uratuj porzucony koszyk pełen czekoladek

Ktoś wszedł do Twojego sklepu zaczął przeglądać produkty i wrzucać je do koszyka. A potem nagle zniknął nie kończąc transakcji. Przypomnij mu wszystkie te fajne rzeczy, które chciał kupić za pomocą jednej z opisanych reguł:

Zdarzenia: Kontakt odwiedził URL (URL koszyka)

Warunki: Kontakt odwiedził adres URL (ustawione jako: NIE odwiedził URL i adres Thank You Page po dokonaniu zakupu)

Akcje: Wyślij wiadomość (przypomnij klientowi, o tych wszystkich fajnych rzeczach, które czekają na sfinalizowanie transakcji wraz zachętą do kontynuowania zakupów)

Metoda alternatywna

Zdarzenia: Wystąpiło nowe zdarzenie zewnętrzne “CART”

Warunki: Wystąpiło nowe zdarzenie zewnętrzne “PURCHASE” (ustawione jako: NIE wystąpiło)

Akcje: Wyślij wiadomość (kuszący email z rabatem na dokończenie zakupów)

Wygeneruj i wyślij kupon na upojny wieczór dla dwojga

Walentynki z reguły kosztują, i to niemało. Każda okazja do zaoszczędzenia (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku) będzie mile widziana!

Zdarzenia: Przypisano TAG do kontaktu (np. ZAKUPY-W-SEKCJI-MESKIEJ)

Warunki: Status kontaktu (klient)

Akcje: 1. Generuj kupon dla kontaktu 2. Wyślij email z kuponem (i zdjęciem fantastycznej kolacji dla dwojga)

Rozdaj prezenty… znaczy leady

Zrób prezent swoim handlowcom i zamiast kwiatków i czekoladek sprezentuj im leady!

Zdarzenia: Kontakt odwiedził URL / Przypisano TAG do kontaktu (zależy jakie masz kryterium rozdzielania leadów)

Warunki: Kontakt posiada detal / Kontakt jest na etapie kampanii

Akcje: Losuj nowego właściciela z grupy

Wyślij cykl listów miłosnych

Albo cykl lead nurturingu, albo kampanię drip. Ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia!

Zdarzenia: Kontakt został dodany na etap kampanii (na przykład edukacja)

Warunki: Kontakt posiada TAG, lub szczegół (język, w którym masz przygotowaną kampanię). Do dalszych wiadomości:  Kontakt otworzył e-mail

Akcje: 1. Wyślij wiadomość do użytkownika 2. Wyślij e-mail do kontaktu (wysyłaj dalsze wiadomości i informuj na bieżąco opiekuna, na jakim etapie znajduje się kontakt)

 

A ponieważ dzięki automatyzacji będziesz miał więcej czasu dla siebie, wymyśl dobry sposób na spożytkowanie go! Udanych Walentynek!

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]