UE kocha Marketing Automation! Udział firm korzystających z CRM wzrósł o 23,5% w ostatniej dekadzie

Udział firm korzystających z narzędzi CRM w ciągu ostatniej dekady w krajach Unii Europejskiej wzrósł o 23,5%.

Popularność narzędzi do marketing automation rośnie rokrocznie o kilka punktów procentowych. To dobra wiadomość. Oznacza, że powoli zostawiamy za sobą czasy topornych kampanii spamerskich i skłaniamy się raczej ku spersonalizowanej komunikacji połączonej z marketingiem predyktywnym. Takie rozwiązanie niesie ze sobą korzyści zarówno dla marketerów jak i dla klientów: tym pierwszym pomaga skrócić proces zakupowy i podnieść zyski, a tym drugim oszczędza czas i nerwy.

Dowód? W roku 2007 średnio 17 % firm korzystało z tych narzędzi, obecnie natomiast odsetek ten wynosi 21 %. Przyjrzyjmy się razem, jakie kraje europejskie odnotowały największy wzrost w tej dziedzinie!

Wzrost użycia narzędzi CRM w ciągu ostatnich 10 lat
Źródło

 

Największą dynamikę zmian w zanotowały Litwa +155%,

Zmiany w użyciu narzędzi CRM na Litwie
Źródło

Holandia +114%

Zmiany w użyciu narzędzi CRM w Holandii
Źródło

Francja +111%

Zmiany w użyciu narzędzi CRM we Francji
Źródło

i Estonia +100%

Zmiany w użyciu narzędzi CRM w Estonii
Źródło

Należy jednak zaznaczyć, że kraje te w 2007 roku startowały z niskiego pułapu – średni odsetek firm korzystających z CRM oscylował tam w okolicach 10% pozostawiając tym samym spore pole do popisu.

Na przeciwległym biegunie znalazły się Niemcy oraz Austria. W tych krajach dynamika zastosowań narzędzi CRM od roku 2007 spadła. W Niemczech spadek ten wyniósł -20% , zaś w Austrii – 10.3%.

Zmiany w użyciu narzędzi CRM w Niemczech
Źródło

Zarówno Niemcy jak i Austria startowały w roku 2007 z bardzo wysokiego poziomu wykorzystania CRM w firmach. Odsetek ten wynosił 30% w Niemczech oraz 29% w Austrii. Warto też zaznaczyć, że w Niemczech ta niekorzystna tendencja została w roku 2012 zahamowana.

Zmiany w użyciu narzędzi CRM w Austrii
Źródło

Mimo tych kilku krajów wykazujących tendencję spadkową, ogólny trend w Unii Europejskiej, jeśli chodzi o użycie narzędzi do zarządzania relacjami z klientami jest zdecydowanie na plusie. Tabela poniżej przedstawia zestawienie danych o udziale firm korzystających z CRM w poszczególnych krajach Unii Europejskiej.

 

Jak łatwo można zauważyć, w zdecydowanej większości krajów europejskich udział firm stosujących narzędzia CRM stale rośnie.

Rosnąca popularność i coraz lepsze wykorzystanie platform CRM połączonych z marketing automation będzie powodować zmianę podejścia zarówno do klientów jak i do marketingu jako całego procesu. Już teraz firmy przestają postrzegać działania marketingowe jako oderwane od siebie akcje i zaczynają widzieć je jako wielowymiarową, dynamiczną całość, w której na każdy pojedynczy zakup składają się dziesiątki różnych czynników.

 

Jeśli Ty też chciałbyś rozpocząć swoją przygodę z Automatyzacją Marketingu – skorzystaj z naszej platformy e-learningowej i zdobądź darmowy certyfikat!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]