Dynamiczny website marketing w Twoim ecommerce. Dlaczego warto stosować treści dynamiczne?

Dynamiczny jest słowem popularnym. Dynamiczny może być rozwój, zespół czy sposób przemieszczania się. Dynamiczne mogą być także treści na stronie www. I nie mówię bynajmniej o mrygającej dyskotece z bannerów okalających tekst na stronie głównej, czy dorzucenie gifa z modelem zakładającym reklamowane rękawiczki (choć sam w sobie, ten pomysł jest wart rozważenia). Prawdziwe treści dynamiczne to takie, które dostosowują się w czasie rzeczywistym do zachowań i preferencji użytkownika, korzystając z danych behawioralno-transakcyjnych zgromadzonych na platformie marketing automation.

 

Jak wygląda działanie treści dynamicznych w praktyce?

Załóżmy, że wchodzisz na stronę oferującą sprzedaż i przedsprzedaż biletów na eventy i spektakle. Przeglądasz intensywnie wydarzenia w swojej okolicy i jesteś szczególnie zainteresowany rozgrywkami ulubionej drużyny sportowej swojej drugiej połówki – chcesz w tajemnicy zabrać ją, albo jego na mecz. Niestety sezon się jeszcze nie zaczął, a ty jako osoba nie do końca zorientowana w kalendarzu wydarzeń obawiasz się, że możesz przegapić początek sprzedaży biletów, i nie uda Ci się zrobić niespodzianki. Nagle przed Twoimi oczami pojawia się pop-up z logiem dokładnie tej drużyny, która Cię interesuje i tekstem: “Niestety nie mamy jeszcze biletów, ale zostaw swój adres, a poinformujemy Cię, kiedy ruszy sprzedaż.” Oczywiście jest tam też pole do wpisania adresu email i button “Prześlij”. Stawiam diamenty przeciw orzechom, że z chęcią zostawisz namiary nawet się nad tym nie zastanawiając!

Albo z innej strony. Sklep online sprzedający pióra wieczne i akcesoria. Przeglądasz pióra ze średniej półki cenowej, zmieniasz kolory, producentów, kształt i materiał stalówki, a pod spodem pojawia Ci się zdjęcie zapasu nabojów do właśnie oglądanego pióra, dodatkowa pompka do atramentu, sam atrament i kilka nieco droższych i nieco lepszych piór, ale w promocyjnych cenach. Aż szkoda nie kliknąć, prawda?

 

O sile opisanych powyżej treści stanowią 3 czynniki:

  • reakcja w czasie rzeczywistym, czyli wtedy kiedy jesteś czymś zainteresowany na stronie i aktywnie tego szukasz
  • adekwatność przekazu – przekaz dokładnie odpowiada na Twoje potrzeby
  • osadzenie przekazu w konkretnym kontekście – propozycja przesłania informacji o rozpoczęciu sezonu wyświetla się kiedy szukasz biletów na mecz, a nie po długim researchu różnych koncertów i spektakli w okolicy.

 

Tak właśnie działa jedna z funkcjonalności systemów marketing automation, których jednym z założeń jest rozszerzenie komunikacji z kontaktami przy użyciu dynamicznych treści na stronie internetowej. Do dyspozycji w tej kategorii masz trzy główne narzędzia: personalizowany baner, ramkę rekomendacji i dynamiczny pop-up.

 

Personalizowany baner

 

Banner to jeden ze stałych elementów wielu stron internetowych. W większości kojarzy się ze zmienianym okresowo obrazkiem wkomponowanym w krajobraz e-sklepu. Nie daj się jednak zmylić! Ten niepozorny prostokąt może wyświetlać treść dostosowaną zarówno do zainteresowań użytkownika (jeżeli jest on odpowiednio otagowany), jego zaangażowania (scoring) bądź etapu lejka sprzedażowego, na którym się obecnie znajduje. Podstawową różnica pomiędzy banerem a pozostałymi omawianymi narzędziami jest to, że przy pierwszej wizycie wyświetla się kreacja ustawiona jako domyślna, natomiast personalizacja pojawia się dopiero przy kolejnych wizytach po zidentyfikowaniu kontaktu.

 

Personalizowany baner doskonale nadaje się do:

  • gratyfikacji użytkowników – można na nim wyświetlać rabaty dla najbardziej zaangażowanych klientów, gratisy dla osób, które robią duże, lub drogie zakupy, etc.
  • kampanii win back – przy odpowiednim ustawieniu reguł automatyzacji i dość dokładnym systemie tagów można wykorzystać personalizowane banery do wyświetlania specjalnych ofert i zniżek osobom, które od dawna nie robiły zakupów, tak by ponownie zachęcić je do skorzystania z oferty;
  • profilowania grupy odbiorców – banery są doskonałym materiałem do przeprowadzenia testów A/B/X, dzięki czemu pozwalają wychwycić trendy zachowań i preferencji wśród odwiedzających stronę, przez co ułatwiają chociażby tworzenie Buyer Persony.

 

Ramka rekomendacji

 

Silniki rekomendacji to bardzo potężny mechanizm zdolny na długo zatrzymać użytkownika na stronie. Jeśli nie wierzysz, to pomyśl przez chwilę o ogromnym sukcesie komercyjnym Netflixa albo YouTube. To jak działa taka ramka zostało pokrótce opisane w przykładzie ze sklepem z piórami. Jej ogromną zaletą jest to, że działa praktycznie od razu w czasie rzeczywistym – oglądasz przedmioty (lub usługi) z jednej kategorii i od razu widzisz ofertę rzeczy podobnych, będących w promocji lub produktów komplementarnych Mechanizm poleceń wykorzystuje ogromną ilość zmiennych – od prostych zainteresowań, przez okres trwałości produktu, po zachowanie innych użytkowników, którzy też go nabyli. Scenariusze poleceń można dowolnie łączyć – możesz pokazać nie tylko standardowe pole “Użytkownicy, którzy kupili ten produkt kupili również:”, ale też produkty uzupełniające (naboje i atrament do pióra), produkty podobne, ale z wyższej półki cenowej, zamienniki, etc.

Przeglądając stronę masz możliwość kupienia oglądanych produktów w zestawach i oszczędzenia pieniędzy. Źródło: http://www.yves-rocher.pl/

 

Ramki rekomendacji najlepiej sprawdzą się przy zwiększaniu wartości transakcji przy użyciu dwóch technik:

  • cross-sellingu – czyli dosprzedaży produktów i usług komplementarnych;
  • up-sellingu – czyli technice sprzedażowej polegającej na proponowaniu klientowi produktów podobnych do wybranego, ale droższych dopóki ma “otwarty portfel”.

„Zaletą treści dynamicznych w ramkach rekomendacyjnych jest to, że mamy duże pole do popisu. Łącząc różne scenariusze, zawsze staramy się maksymalnie dopasować mechanizm działania do specyfiki i potrzeb branży. To sprawia, że dynamity świetnie spisują się w każdym e-commerce!” SALESmanago Senior Product Manager

Dynamiczny pop-up

 

Pop-up kojarzy nam się głównie z nachalnie wyskakującym okienkiem, które z uporem godnym lepszej sprawy jest nam pokazywane w tej samej formie i przy każdym wejściu na stronę. Na szczęście dzięki marketing automation wcale nie jesteś skazany na znienawidzonego natręta! Dynamiczne pop-upy na podstawie wiedzy o zainteresowaniach użytkownika, jego scoringu, historii zakupów a nawet podstrony na której się aktualnie znajduje pozwalają wyświetlać każdemu z osobna treści nawiązujące do tego co robił, lub nadal robi na stronie. Jeśli jest to osoba, która odwiedza Cię po raz pierwszy – zaproponuj jej ebooka, jeśli jest to klient, który niedawno coś kupił, to pokaż mu produkty komplementarne. Albo zaproponuj bilety na mecz ulubionej drużyny, tak jak to było opisane powyżej.

Jeżeli przeglądasz intensywnie oferty związane z jakimś krajem, to później wyświetli Ci się pop-up z odpowiednim zdjęciem i propozycją przedstawienia indywidualnej oferty.
Źródło: http://r.pl/

Dynamiczne pop-upy doskonale nadają się do następujących celów:

  • generacja leadów – mogą przynieść o 1375% więcej subskrybentów niż formularz na pasku bocznym (źródło);
  • profilowanie progresywne – pop-upy mogą się zmieniać w zależności od ilości odsłon strony.

 

Jak widać, każde z wymienionych narzędzi ma swoje mocne i słabe strony:

 

 

Czy warto stosować treści dynamiczne na stronie WWW?

 

Zastosowanie jednego lub kilku rodzajów treści dynamicznych na stronie znacznie ułatwia budowanie relacji z klientami, i może zwiększyć zarówno ilość generowanych leadów, jak również sprzedaż i przychody:

  • zastosowanie pop-upu dynamicznego może zwiększyć ilość leadów pozyskiwanych ze strony www o 45% (case study);
  • w porównaniu z pop-upem statycznym, pop-up dynamiczny jest w stanie wygenerować  o 38% więcej leadów (dane SALESmanago);
  • wzrost skuteczności spersonalizowanej komunikacji dynamicznej o 1200% w stosunku do masowej komunikacji produktowej (case study);
  • 30% nowych użytkowników dokonujących pierwszego zakupu dzięki dynamicznym ramkom rekomendacji (case study).

Wszystkie case study są dostępne tutaj.

“Efektem ubocznym” wdrożenia treści dynamicznych na stronie są:

  • zwiekszenie poziomu personalizacji i ograniczenie “spamowości” przekazu;
  • wzmocnienie więzi z klientami połączony z szybszą ich lojalizacja;
  • oszczędność czasu klienta – dzięki rekomendacjom nie musi już przekopywać dziesiątek podstron;
  • wzrost współczynnika konwersji i ograniczenie zjawiska “przepalania” leadów.

 

Jak Ty stosujesz dynamiczne treści na stronie? Podziel się tym z nami w komentarzu!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]