Co prawda jest dopiero początek grudnia i dopiero zaczynamy świąteczne planowanie, a Last Christmas jakimś cudem nie leciało jeszcze w naszej ulubionej rozgłośni. Hola hola! Jako organizator świątecznych kampanii powinieneś dość dogłębnie przemyśleć jaką strategię powinieneś przyjąć w tym roku, żeby jak najskuteczniej dotrzeć do obecnych i potencjalnych klientów, jak najlepiej spersonalizować przekaz i przy okazji zmaksymalizować wartość każdej transakcji.
Na co zatem warto zwrócić uwagę i jakie kroki podjąć, żeby dobrze rozegrać świąteczną kartę?
Po pierwsze przygotuj profil modelowego klienta. Buyer Persona, bo taką nosi nazwę, to fikcyjna postać reprezentujące potencjalnych klientów, ich pragnienia, motywację i zachowania. Celem tworzenia person jest ułatwienie analizy danych uzyskiwanych między innymi z platform do automatyzacji marketingu. Usprawnia ona komunikację wewnątrz firmy, pozwala optymalizować koszty reklamy i wzbogacić analitykę. Więcej o tworzeniu i wykorzystaniu person możesz przeczytać w naszym ebooku: Buyer Persona w Marketing Automation.
Drugą sprawą jest przygotowanie zapamiętywalnego doświadczenia zakupowego dla Twoich klientów i użytkowników. Zanim stwierdzisz, że w Twojej firmie doświadczenie jest wykreowane na najwyższym poziomie, pamiętaj, że twierdzi tak aż 80% CEO i tylko 8% klientów…
Aby móc przygotować się na powyższe działania będziesz potrzebował dogłębnej i pełnej integracji danych z różnych kanałów, którymi posługują się konsumenci. Przede wszystkim zadbaj o analizę Digital Body Language i monitoring zachowań na stronie WWW. Następnie zintegruj ich zachowania w sklepie stacjonarnym. Prowadź dialog z klientami, używaj beaconów, zastosuj program lojalnościowy, który pomoże Ci uzupełniać dane o długoterminowych przyzwyczajeniach zakupowych. Do pełnego obrazu będziesz potrzebować również danych z kanału mobilnego. Pamiętaj, że smartfony towarzyszą użytkownikom na każdym kroku i zbierają dane niedostępne z poziomu komputerów stacjonarnych. Dodatkowo są one również świetnym przekaźnikiem komunikatów, jako że użytkownicy są przyzwyczajeni do szybkiego reagowania na wiadomości otrzymane na telefon – nie tylko SMS-y, ale także emaile i powiadomienia push.
Warto też pomyśleć o aplikacji mobilnej, która pomoże zarówno zbierać dane behawioralne, jak i kreować pełne i niezwykłe doświadczenie zakupowe dla wszystkich klientów.
Marketing w kanale mobile musi dotrzymywać kroku dużo szybszym zmianom niż tradycyjny marketing cyfrowy. Hasłem, które powinieneś sobie przyswoić i wypisać wielkim literami na ścianie celów jest Real-time Marketing. Tak, tak. W świecie mobile, jeżeli jesteś spóźniony z reakcją, to możesz równie dobrze ją sobie darować. Pozbawione kontekstu wiadomości i działania marketingowe są w kanale mobile nieskuteczne, a czasem wręcz przeciwskuteczne. Wyobraź sobie, że po udanych zakupach w galerii handlowej, w drodze do domu dostajesz jednorazową zniżkę na lunch do wykorzystania tego dnia, w miejscu, z którego właśnie wracasz… Aby temu przeciwdziałać będziesz potrzebować platformy do automatyzacji mobile marketingu, najlepiej takiej, która może być zintegrowana z platformą marketing automation, której aktualnie używasz. Naszą propozycją jest APPmanago, które jest intuicyjnym narzędziem pozwalającym analizować zachowania użytkowników aplikacji, automatyzować komunikację z nimi, tworzyć profile behawioralne i integrować dane z kanału mobilnego z danymi z tradycyjnego CRM-u, na przykład SALESmanago. Oto krótka prezentacja tego produktu: