80% firm pozyskuje więcej leadów po wdrożeniu strategii Marketing Automation

 

Pomimo dużej dostępności narzędzi do generowania leadów na rynku, 63% firm nadal postrzega pozyskiwanie danych od potencjalnych klientów jako duże wyzwanie marketingowe. Dowiedz się, jak Customer Data Platform pozwala generować większą ilość dobrych jakościowo leadów i jak je poprawnie wykorzystać.

 

Skuteczne pozyskiwanie leadów

 

Niezależnie od tego, czy pracujesz w marketingu B2B, czy B2C, narzędzia do generowania leadów są dość podobne, jednak najistotniejsze różnice występują w ich wykorzystaniu i dalszej obsłudze podróży leada. Kluczem, aby przyciągnąć uwagę odwiedzających i przekonać ich do pozostawienia danych jest pokazanie, że masz to, co oni chcą zobaczyć. W związku z tym, chcemy jak najbardziej spersonalizować treści naszej strony internetowej, a co za tym idzie – całościową komunikację z klientem.Wiele firm poświęca dużą część budżetu na generowaniu ruchu w witrynie za pomocą drogich reklam i wydaje się, że zapomina (lub po prostu nie wie), co zrobić, aby skutecznie zwiększyć konwersję anonimowych odwiedzających na właściwe dane klientów. Stosując personalizację w pop-upach i dopasowując wartość dodaną do tego, czego szukał klient, możesz zwiększyć konwersję nawet o 160%.

 

Techniki pozyskiwania danych o klientach

 

Platformy danych klientów oferują różnorodne narzędzia służące do pozyskiwania danych osób odwiedzających stronę. Ich zaletą jest możliwość personalizacji wyświetlanych treści i wyświetlaniu ich poszczególnym klientom we właściwym czasie.
Do najbardziej efektywnych z nich należą rozwiązania takie jak:
analiza ruchu w czasie rzeczywistym – zbierając i przetwarzając dane jesteś w stanie błyskawicznie dostarczyć treści dostosowane do każdego użytkownika odwiedzającego witrynę, co pozwala na szybką reakcję na działania kontaktu z predefiniowaną komunikacją w dowolnym kanale
dynamiczne pop-upy – wyskakujące okienko, które każdy klient otrzymuje, wykorzystuje treści generowane dynamicznie na podstawie wcześniejszej aktywności – wiadomość jest dostosowywana 1 do 1, aby pokazać oferty, artykuły lub informacje, którymi będzie on zainteresowany.
spersonalizowany landing page – treści, czy banery przedstawiające produkt lub usługę mogą być modyfikowane w oparciu o źródło wizyty lub wcześniej odwiedzane artykuły na stronie internetowej
automatyzacja live chata – okno live chata może być skonfigurowane tak, aby pojawiało się jako reakcja na konkretne zachowanie użytkownika, na przykład, gdy spędza on za dużo czasu na danej stronie
kampania exit-intent – angażowanie użytkowników, którzy chcą opuścić stronę bez podejmowania żadnych działań; oferując im jakąś dodatkową promocję, może zatrzymać część z nich na stronie. Połączenie jej z dynamiczną treścią i wynikami może dawać znakomite efekty.
formularze do profilowania progresywnego – profilowanie progresywne jest metodą, która pozwala na zapytanie tylko o te dane, których jeszcze nie posiadasz – mniej pól do wypełnienia zwiększy konwersję formularza
gated content / oferta ograniczonego dostępu – wykorzystaj dodatkowe zachęty, aby dać odwiedzającemu powód do opuszczenia strony z jego danymi. Najpierw sprawdź czego szukał, następnie dopasuj go ze swoim repozytorium treści i pokaż popup z propozycją pobrania specjalnego ebooka lub uzyskania zniżki na konkretny produkt w zamian za pozostawienie adresu email.

 

Dlaczego Customer Data Platform są niezbędne w strategii generowania przewagi konkurencyjnej?

 

Wyżej wymienione narzędzia są znane na rynku od pewnego czasu, jednak często wymagane jest stosowanie wielu narzędzi i brak jest tej samej bazy informacji na temat perspektyw. Każda firma powinna dostosować wykorzystanie tych narzędzi do swojej strategii marketingowej w zależności od sprzedawanego produktu, długości procesu sprzedaży lub specyfiki odwiedzającego. Customer Data Platform umożliwia marketerom pełne wykorzystanie tworzonych przez nich treści – mogą zaprojektować w jaki sposób i komu powinny być one wyświetlane, a tym samym dostarczać odwiedzającym witrynę, więcej istotnych informacji. Dzięki automatyzacji i możliwościom personalizacji, proces generowania leadów staje się mniej przypadkowy, bardziej świadomy i możliwa jest jego dalsza optymalizacja.

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]