Pomimo dużej dostępności narzędzi do generowania leadów na rynku, 63% firm nadal postrzega pozyskiwanie danych od potencjalnych klientów jako duże wyzwanie marketingowe. Dowiedz się, jak Customer Data Platform pozwala generować większą ilość dobrych jakościowo leadów i jak je poprawnie wykorzystać.
Skuteczne pozyskiwanie leadów
Niezależnie od tego, czy pracujesz w marketingu B2B, czy B2C, narzędzia do generowania leadów są dość podobne, jednak najistotniejsze różnice występują w ich wykorzystaniu i dalszej obsłudze podróży leada. Kluczem, aby przyciągnąć uwagę odwiedzających i przekonać ich do pozostawienia danych jest pokazanie, że masz to, co oni chcą zobaczyć. W związku z tym, chcemy jak najbardziej spersonalizować treści naszej strony internetowej, a co za tym idzie – całościową komunikację z klientem.Wiele firm poświęca dużą część budżetu na generowaniu ruchu w witrynie za pomocą drogich reklam i wydaje się, że zapomina (lub po prostu nie wie), co zrobić, aby skutecznie zwiększyć konwersję anonimowych odwiedzających na właściwe dane klientów. Stosując personalizację w pop-upach i dopasowując wartość dodaną do tego, czego szukał klient, możesz zwiększyć konwersję nawet o 160%.
Techniki pozyskiwania danych o klientach
Platformy danych klientów oferują różnorodne narzędzia służące do pozyskiwania danych osób odwiedzających stronę. Ich zaletą jest możliwość personalizacji wyświetlanych treści i wyświetlaniu ich poszczególnym klientom we właściwym czasie.
Do najbardziej efektywnych z nich należą rozwiązania takie jak:
– analiza ruchu w czasie rzeczywistym – zbierając i przetwarzając dane jesteś w stanie błyskawicznie dostarczyć treści dostosowane do każdego użytkownika odwiedzającego witrynę, co pozwala na szybką reakcję na działania kontaktu z predefiniowaną komunikacją w dowolnym kanale
– dynamiczne pop-upy – wyskakujące okienko, które każdy klient otrzymuje, wykorzystuje treści generowane dynamicznie na podstawie wcześniejszej aktywności – wiadomość jest dostosowywana 1 do 1, aby pokazać oferty, artykuły lub informacje, którymi będzie on zainteresowany.
– spersonalizowany landing page – treści, czy banery przedstawiające produkt lub usługę mogą być modyfikowane w oparciu o źródło wizyty lub wcześniej odwiedzane artykuły na stronie internetowej
– automatyzacja live chata – okno live chata może być skonfigurowane tak, aby pojawiało się jako reakcja na konkretne zachowanie użytkownika, na przykład, gdy spędza on za dużo czasu na danej stronie
– kampania exit-intent – angażowanie użytkowników, którzy chcą opuścić stronę bez podejmowania żadnych działań; oferując im jakąś dodatkową promocję, może zatrzymać część z nich na stronie. Połączenie jej z dynamiczną treścią i wynikami może dawać znakomite efekty.
– formularze do profilowania progresywnego – profilowanie progresywne jest metodą, która pozwala na zapytanie tylko o te dane, których jeszcze nie posiadasz – mniej pól do wypełnienia zwiększy konwersję formularza
– gated content / oferta ograniczonego dostępu – wykorzystaj dodatkowe zachęty, aby dać odwiedzającemu powód do opuszczenia strony z jego danymi. Najpierw sprawdź czego szukał, następnie dopasuj go ze swoim repozytorium treści i pokaż popup z propozycją pobrania specjalnego ebooka lub uzyskania zniżki na konkretny produkt w zamian za pozostawienie adresu email.
Dlaczego Customer Data Platform są niezbędne w strategii generowania przewagi konkurencyjnej?
Wyżej wymienione narzędzia są znane na rynku od pewnego czasu, jednak często wymagane jest stosowanie wielu narzędzi i brak jest tej samej bazy informacji na temat perspektyw. Każda firma powinna dostosować wykorzystanie tych narzędzi do swojej strategii marketingowej w zależności od sprzedawanego produktu, długości procesu sprzedaży lub specyfiki odwiedzającego. Customer Data Platform umożliwia marketerom pełne wykorzystanie tworzonych przez nich treści – mogą zaprojektować w jaki sposób i komu powinny być one wyświetlane, a tym samym dostarczać odwiedzającym witrynę, więcej istotnych informacji. Dzięki automatyzacji i możliwościom personalizacji, proces generowania leadów staje się mniej przypadkowy, bardziej świadomy i możliwa jest jego dalsza optymalizacja.