Święta Bożego Narodzenia to też czas, kiedy marketerzy robią swoim klientom prezenty w postaci klimatycznych kampanii. Kilka z nich (całkiem sporo) zasługuje na nieco więcej uwagi niż pozostałe.
Jak zwykle wygrywają wartości rodzinne, więzi międzyludzkie oraz dzieci. Nie mogło też zabraknąć kota!
Na uwagę zasługują również te kreacje, które unikają wyciskania łez, ale raczej ironicznie dystansują się od świątecznej atmosfery.
10 Pomysłów na Omnichannel Marketing. Pobierz darmowego ebooka
Sainsbury
Dość długa, ponad trzyminutowa reklama opowiada historię kota Moga (bohatera książek dla dzieci autorstwa Judith Kerr, która również pracowała nad reklamą), który niechcący doprowadza do katastrofy.
Reklama nawiązuje klimatem do baśni i pokazuje, że w Świętach chodzi naprawdę o dobro i więzi.
Coca Cola
W podobnym tonie utrzymany jest spot Coca Coli. Mały chłopiec mówi w nim, że Święty Mikoał nie może dojechać do miasteczka, ponieważ most jest zarwany. Ojciec malucha, przy spontanicznej pomocy innych, postanawia umożliwić Mikołajowi przyjazd i naprawić most. Znów dobro pokazane zostaje jako samorodny moment, w którym nieoczekiwanie ludzie zbierają się, by pomagać sobie nawzajem. Magię Świąt tworzą nasze działania.
Allegro
Allegro również przygotowało kampanię odwołującą się do rodzinnych wartości: pokazano tu, jak obdarowywany staje się obdarowującym.
Currys PC World
Niechciane prezenty. Niezręczne spotkania. Rozczarowujące jedzenie.
Reklama pokazuje, że w każde święta musimy trochę udawać, aby utrzymać Bożonarodzeniową atmosferę, a aktor Jeff Goldblum uczy tej sztuki bohaterów kolejnych filmików.
Marka pokazuje tu poczucie humoru, dystans oraz oryginalność – odcinają się od konwencji, w której Święta przedstawia się jako idylliczną gloryfikację życia rodzinnego. Pytanie tylko, czy rewelacyjny Goldblum nie przyćmiewa reklamowanych produktów, zręcznie wplecionych w treść filmów. Jak myślicie?
W podobnym tonie utrzymany jest spot Harvey Nichols:
H&M
„Everyday is a holiday if you have reason to celebrate”, przekonuje Katy Perry w piosence, która stanowi bazę świątecznego spotu H&M.
Z klipu bije energia i radość!
John Lewis
Brytyjska sieć wypuściła wzruszający klip, mówiący alegorycznie o samotności. Mała dziewczynka dostrzega przez lunetę starszego pana mieszkającego na księżycu. I chce w jakiś sposób pokazać mu, że go widzi i że o nim myśli.
Marka znana jest z filmów, które wyciskają łzy. Rok temu opowiadali historię pingwina Monty’ego:
Walmart
Walmart przeprowadził eksperyment, w którym przepytał setki dzieciaków o to, jak to jest dostać prezent, a potem każdy z nich mógł wybrać dowolną zabawkę i zadecydować, czy zatrzyma ją dla siebie, czy odda innemu dziecku, które nie dostanie innych prezentów w te Święta. 80% z przepytywanych starannie wybrało prezent i oddało go rówieśnikowi w potrzebie.
Oryginalne i budujące.
Która z nich podoba się Wam najbardziej? I czy wpadła Wam w oko jakaś inna ciekawa świąteczna akacja?
Znajdź nas na Facebooku