75% konsumentów chętniej kupuje produkty za pośrednictwem spersonalizowanych kampanii. Aby sprostać im oczekiwaniom, musisz opanować sztukę profesjonalnego tworzenia listy kontaktów

 
 

Niektórzy twierdzą, że w dobie Social Mediów, marketing e-mailowy jest co najmniej archaiczny. Jak się jednak okazuje, nie do końca jest to prawdą. Czy wiesz, że dla 58% użytkowników sprawdzanie skrzynki e-mail jest pierwszą rzeczą, którą robią po przebudzeniu? Więc tak, zgadza się – poprawnie przeprowadzony e-mail marketing, z zastosowaniem prawidłowej segmentacji, którego treści są transparentne dla klientów, może okazać się drogą do marketingowego sukcesu.

 

Znaczenie listy mailingowej

 

Według Optinmonster, 58% użytkowników sprawdza swoje e-maile przed mediami społecznościowymi, wiadomościami, czy firmowym intranetem. Dlatego dotarcie do odbiorców poprzez sztukę e-mailingu stało się jednym z najważniejszych zadań dla marketerów. Robiąc to umiejętnie, prowadzisz do obopólnej satysfakcji – twojej i odbiorców, ale popełniając błędy, możesz zrujnować relacje, które masz z klientem. 

 

Mimo że, jak pokazują statystyki, kontaktowanie się z klientami za pomocą wiadomości jest bardziej efektywne niż media społecznościowe, to prawie 85% wszystkich e-malii pozostaje nieotwartych. To właśnie dlatego budowanie listy kontaktów jest jednym z kluczy do sukcesu w zakresie prawidłowo prowadzonego e-mail marketingu. Musisz dotrzeć do dokładnie tej grupy, której potrzebujesz, aby reagowała na Twoje wiadomości i produkty, które oferujesz. 

 

Daj swoim klientom powód, aby zapisali się na twoją listę mailingową

 

Zbudowanie listy zaangażowanych subskrybentów będzie jednym z najistotniejszych dla efektywności elementów Twojej kampanii e-mailowej. Najskuteczniejszym sposobem na zwiększenie ruchu w e-mailach jest zapewnienie przekonujących możliwości zapisu na Twojej stronie internetowej.

 

Zapisując się, subskrybenci powinni być świadomi korzyści i rezultatów płynących z subskrypcji. To da im powód do pozostawienia swoich danych, ale także przygotuje ich na nadchodzącą komunikację, pojawiającą się w ich skrzynkach odbiorczych. Podkreśl zalety, jakie przyniesie subskrypcja, np. różne kody rabatowe czy oferty specjalne. 

 

Dobrą praktyką będzie poinformowanie zapisanych osób, że będą otrzymywać oferty dopasowane do ich zainteresowań – nie będą wtedy niemile zaskoczeni, gdy otrzymają od ciebie wiadomość.

 

Etyczne pozyskiwanie danych osobowych

 

Przed wysłaniem jakiejkolwiek kampanii e-mailowej, najpierw upewnij się, czy pozyskujesz swoich subskrybentów w etyczny sposób. Budowanie „zdrowej” listy jest istotnym elementem całej strategii e-mail marketingowej. Zdecydowanie chcesz uniknąć wysyłania maili do nieistniejących użytkowników, bycia oznaczonym jako spamer, a także innych problemów, które mogą wystąpić, jeśli proces subskrypcji nie będzie zaprojektowany prawidłowo.

 

Podczas zbierania danych osobowych klientów musisz mieć pewność co do ich dobrowolnej zgody, która powinna być jawna i widoczna. Ponadto, musi zawierać wszystkie niezbędne informacje dla klienta i nie może być zaznaczona domyślnie – użytkownik musi mieć możliwość samodzielnego kliknięcia pola

 

Podobnie jest, gdy zachęcasz użytkowników do zapisywania się do newslettera. Pamiętaj, aby zebrać zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych oraz wysłać informacje handlowe. Zgody te nie mogą być ukryte w regulaminie, polityce prywatności lub oznaczone jako domyślnie wyrażone.

 

Zadbaj o procedurę „double opt-in”

 

Aby mieć pewność, że wszyscy subskrybenci zapisali się dobrowolnie, zaleca się stosowanie procedury double opt-in podczas procesu zapisu. Statystycznie, listy double opt-in mają o 75,6% wyższy wskaźnik otwarć niż listy single opt-in.

 

Procedura double opt-in wymaga od nowego subskrybenta potwierdzenia, że faktycznie wypełnił dany formularz, poprzez wysłanie na jego adres automatycznie wygenerowanej wiadomości z linkiem aktywacyjnym. Po kliknięciu linku adres zostanie zatwierdzony i możliwe będzie dostarczanie wiadomości. 

 

Decydując się na double opt-in, masz pewność, że osoba, która została dodana do listy, faktycznie chce otrzymywać twoje maile. Ma to dobry wpływ na dostarczalność i wpływa na jakość listy mailingowej.

 

Segmentacja klientów

 

Ponieważ 75% konsumentów jest bardziej skłonnych do dokonywania zakupów na podstawie spersonalizowanych kampanii opartych na ich indywidualnych preferencjach, konieczna jest segmentacja bazy klientów . 

 

Kluczowe w strategii marketingowej jest dotarcie do klienta w odpowiednim czasie. Segmentacja pomaga w kierowaniu masowych kampanii do mniejszych grup kontaktów o podobnych preferencjach, dzięki czemu zwiększa skuteczność i ich retencję. Segmentację listy e-mail można przeprowadzić w oparciu o:

 
  • Zachowanie – możesz śledzić kiedy i jakie artykuły, produkty i kategorie przegląda klient na stronie, aby dostosować treść i częstotliwość komunikatów
  • Historia zakupów – pozwala na dostosowanie treści kampanii na podstawie tego, jakie produkty klient kupił wcześniej
  • Reakcja na poprzednie kampanie – masz możliwość modyfikacji częstotliwości kampanii na podstawie ilości jej otwarć w danym czasie
 

Dzięki takiemu podejściu można utrzymać zainteresowanie klientów na dłużej, zmniejszyć odsetek rezygnacji z subskrypcji, a także zwiększyć open rate i CTR. Jest to niezwykle istotne, ponieważ pozytywne opinie na temat kampanii poprawiają reputację nadawcy, a tym samym jego dostarczalność.

 

Nie przytłaczaj swoich klientów

 

Im więcej wysyłasz kampanii i z większą częstotliwością, tym bardziej prawdopodobne jest, że klienci stracą zainteresowanie Twoimi treściami. Powinieneś dostosować częstotliwość do rzeczywistych potrzeb swoich odbiorców.

 

W zależności od segmentów klientów możesz stosować różne częstotliwości wysyłania wiadomości – w odstępach tygodniowych lub miesięcznych. Nie wysyłaj tych samych maili do nowych subskrybentów i starych lub nieaktywnych adresów. Im więcej wiesz o swoich odbiorcach, tym lepsze doświadczenie możesz im zapewnić, co prowadzi do wzrostu zaangażowania.

 

Podsumowując

 

Na podstawie podanych statystyk można śmiało powiedzieć, że e-mail marketing może być potężnym narzędziem, ale tylko w odpowiedzialnych rękach. Skupienie się na budowaniu właściwej listy mailingowej z adresami użytkowników, którzy zgodzili się na otrzymywanie twoich ofert jest kluczowe, ale nie mniej ważne niż racjonalna segmentacja. Dodaj do tego odpowiednią częstotliwość wysyłania maili i gratulacje! Właśnie osiągnąłeś sukces w e-mail marketingu.

http://salesmanago.plmarketing automation

http://salesmanago.plmarketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]