74% CMO uważa, że Data Ethics & Preference Management zwiększą swoje znaczenie w ciągu najbliższych pięciu lat

 
 

74% marketerów na stanowiskach zarządzających zgadza się z twierdzeniem, że etyka danych stanie się podstawą w ciągu kolejnych pięciu lat. W tym samym czasie zaledwie 48% z nich przyznaje się do posiadania polityki danych etycznych. W czasie mnożących się regulacji prawnych związanych z prywatnością, na firmy i organizacje nakładana jest ogromna i słuszna presja zapewnienia klientom prawidłowej ochrony ich danych. 

 

Wykorzystuj dane w sposób etyczny podczas zarządzania preferencjami klientów

 

Dziś przełomowe technologie takie jak AI i machine learning pomagają firmom, dając możliwość dostarczania lepszych usług. Jednakże, żeby w pełni wykorzystać swój potencjał, muszą opierać się o dane pozyskiwane od klientów. W dobie rosnącego zapotrzebowania, a także nadużyć ze stron podmiotów zarządzających informacjami, firmy muszą skupić się na etycznych sposobach pozyskiwania danych.  

 

Jest to ostatnia szansa, aby rzeczywiście działać zgodnie ze standardami bezpieczeństwa danych, budując wysokiej klasy relacje konsumenckie oparte na zaufaniu i tworzyć najwyższej jakości Customer Experience poprzez zarządzanie preferencjami klientów.

Transparentność firmy jest konieczna  

 

74% CMO zapytanych o to, czy etyka danych stanie się jeszcze ważniejsza w kontekście prowadzenia marketingu firmy, odpowiedziało twierdząco. Oznacza to, że stają się oni coraz bardziej świadomi sposobu, w jaki wykorzystują i gromadzą dane.

 

W nowoczesnym modelu biznesowym praca bez danych zbieranych bezpośrednio od klientów (lub z innych źródeł) wydaje się być niemożliwa. Ponieważ informacje są na wagę złota, etyka danych staje się coraz bardziej palącą kwestią. Taki trend będzie się nie tylko utrzymywał, ale także wzrastał, co tworzy zapotrzebowanie na dane pozyskiwane i zarządzane w jak najbardziej etyczny sposób. Jest to konieczne nie tylko ze względu czysto prawnego, ale też konsumenckiego – klienci stają się coraz bardziej świadomi swoich praw i wyborów online, co prowadzi do wzrastającej obawy o własne dane. Z tego (między innymi) powodu transparentność firm staje się nie tylko pożądana, ale wręcz wymagana. 

 

Ankieta przeprowadzona na 147 dyrektorach ds. marketingu wykazała, że 82% z nich odeszłoby z pracy, gdyby okazało się, że polityka firmy odnośnie etyki danych jest niejasna i/lub istnieje możliwość, że są one nadużywane. Dokładnie dlatego, budowanie uniwersalnych ram etycznych zachowań podczas pozyskiwania i wykorzystywania danych, jest konieczne do prawidłowego funkcjonowania firm. Ponadto wprowadzenie procedur Data Ethics, przy równoczesnym zachowaniu przejrzystości prowadzi do zaufania i polepszania doświadczeń klienckich.

 

Zapewnij etykę danych przy jednoczesnym zachowaniu najwyższego poziomu Customer Experience

 

Preference Management określa sposób komunikowania się z klientami za pomocą preferowanych przez nich kanałów, w preferowanym przez nich czasie. Oznacza to mniej więcej tyle, że to odbiorca decyduje co i kiedy otrzymuje od danej organizacji, nie odwrotnie. Zarządzanie preferencjami wydaje się być wielkim usprawnieniem w komunikacji – w ten sposób możesz mieć pewność, że informacje, które wysyłasz, są zawsze mile widziane (jeśli oczywiście cały proces odbywa się zgodnie z wolą odbiorcy). 

 

W ostatnich latach obserwowaliśmy ogromną konwersję w obszarze Data Cloud  i tego, jak mogą usprawnić zarządzanie danymi i AI. W 2020 roku doświadczyliśmy epidemii COVID-19, do której zwalczania wykorzystywane są ogromne ilości informacji prywatnych, personalnych profili internetowych, które wszczynają dyskusję o prywatności, a także problemu własności danych na inteligentnych urządzeniach takich jak np. smartfony.  W związku z tym powstało zapotrzebowanie na większą anonimizację danych dla dobra społeczeństwa oraz zapewnienia sposobu zarządzania, który monitoruje ich wykorzystanie.

 

Korzyści płynące z zachowania etyki danych

 

Zaledwie 48% marketingowców przyznaje się do posiadania polityki zgodnej z Data Ethics. Czy wynika to z faktu niewiedzy o płynących korzyściach, czy może z ignorancji? 

 

Biorąc pod uwagę fakt, że regulacje prawne dotyczące zarządzania danymi osobowymi w sieci wyrastają jak grzyby po deszczu (RODO, CCPA, CDPA), polityka firmy, która jest z nimi zgodna, prowadzi do wykreowania wizerunku organizacji godnej zaufania i częściej wybieranej przez klientów.

 

Błędne koło Data Ethics & Preference Management

 

Badanie Cisco Privacy Benchmark pokazuje, że obawy związane z prywatnością danych wzrosły w ciągu ostatniego roku. 31% respondentów obawia się, że ich dane zostaną wykorzystane do celów niezwiązanych z działalnością przedsiębiorstwa, 25% uważa, że dane zostaną udostępnione stronom trzecim, a 24% obawia się, że dane nie zostaną usunięte po ustaniu COVID-19. 

 

Wielu konsumentów zdecydowało się działać na własną rękę i po prostu przestało udostępniać dane firmom, które nie przestrzegają polityki prywatności. To jednak bezpośrednio oddziałuje na zarządzanie preferencjami użytkowników – bez danych nie można ustalić preferencji, jednak przy braku przekazywania preferowanych treści, zanika możliwość dalszej wymiany danych. W jaki sposób przerwać to błędne koło?

 

Sposoby etycznego pozyskiwania danych

 

W trójkącie bermudzkim przepisów o ochronie danych osobowych, wycofania ciasteczek osób trzecich i koronawirusa, firmy muszą znaleźć sposób na etyczne pozyskiwanie danych. 

 

Po pierwsze, skup się na zapewnianiu swoim klientom, unikalnych, a nawet ekskluzywnych treści. Poczują się oni zobowiązani do odwdzięczenia się i chętniej pozostawią swoje dane. Tym sposobem jednocześnie zwiększysz zaufanie i zbudujesz zdrową bazę danych składającą się z danych first-party.  

 

Po drugie, uczyń swoją przestrzeń reklamową użyteczną. Dając swoim klientom możliwość zyskania lub nauczenia się czegoś z dostarczanych przez ciebie reklam sprawisz, że chętniej przekażą ci potrzebne informacje. 

 

Po trzecie, bądź uczciwy wobec swoich klientów – nigdy, przenigdy nie przechowuj ani nie udostępniaj danych bez ich wyraźnej zgody. Pamiętaj, że dane zawsze należą do użytkownika.

 

Przygotuj się na nadchodzącą przyszłość

 

Zachowanie etyki pozyskiwania i zarządzania danymi na dzień dzisiejszy wydaje się być kluczowe i na pewno takie pozostanie w nadchodzącej przyszłości. W związku z tym firmy powinny skupić się na posiadaniu etycznych, użytecznych we wszystkich kanałach danych, bazując na wyraźnej zgodzie klienta. 

 

Zarządzanie preferencjami skupia się na umożliwieniu użytkownikom dobrowolnego dostarczania informacji o ich intencjach, motywacjach i zainteresowaniach, dlatego należy przechwytywać te dane w możliwie najbardziej legalny sposób, z zachowaniem najwyższych zasad Data Ethics, aby nie zawieść klienta. Utrzymanie przejrzystości w zakresie tego, do czego dane klienta są faktycznie wykorzystywane, nie tylko podtrzyma reputację firmy, ale także zaufanie, utrzymanie i lojalność zarówno starych, jak i nowych klientów.

marketing automation marketing automation

Angelika Filipczyk
Research & Content Manager

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]