7 rzeczy, których pragną marketerzy

stock-image-38992173O czym marzą marketerzy? Postanowiliśmy się dziś zastanowić nad tym, czego dziś najbardziej potrzeba specom od marketingu. Lista życzeń jest dość długa. Jesteśmy ciekawi, czego Wy sobie życzycie. Koniecznie podzielcie się tym w komentarzach, a poniżej nasz spis marketingowych pragnień.


Kryzys marketingu inbound! Dowiedz się więcej – pobierz darmowego ebooka


 

Integracja danych z wielu źródeł

Strona www, reakcje na emaile, media społecznościowe, aplikacje mobilne, IoT, sklepy stacjonarne … we wszystkich tych miejscach odbiorcy zostawiają swoje dane i podejmują działania, które możemy śledzić. Problem? Marketerom trudno połączyć w całość dane z tych wszystkich źródeł. Może korzystasz z wielu kanałów i wielu platform, a każda z nich ma własną analitykę, która nijak nie składa się z kompleksowy obraz klienta, na którym mógłbyś oprzeć swoje działania?

Według Marketing Charts 63% marketerów deklaruje, że ma z tym problem. Zaledwie 1/3 ma narzędzia, które pozwoliłby na taką integrację (mowa o Marketing Automation)

 

Viral

Święty Graal marketerów, kwiat paproci, Atlantyda oraz króliczek, którego nieustannie gonią.

Jak stworzyć coś, czym ludzie chcą się dzielić? Jak powstaje materiał, który jak choroba zakaźna będzie się szerzyć po sieci, rozprzestrzeniając jednocześnie świadomość marki?

Marketerzy marzą o naturalnym, darmowym szumie.

 

Większe budżety

Wyobraź sobie, że masz w końcu zasoby na wszystkie te kampanie, o których zawsze marzyłeś, ale były za drogie…

Mógłbyś wystawić swoje logo wyrzeźbione w lodzie na Times Square albo stworzyć musical oparty na historii firmy…

Może lepiej, że nie mamy wszystkiego, czego sobie życzymy.

 

Prostsze, bardziej intuicyjne narzędzia

Jeśli jesteś już księciem Excela i panem Dokumentów Google, prawdopodobnie i takzaskakują Cię kolejne platformy, które musisz opanować oraz narzędzia, które trzeba przetestować. Każde z nich zabiera Ci czas i energię.

Pamiętaj, że zawsze lepiej wybrać narzędzie, które pełni wiele funkcji, niż integrować kilkanaście różnych systemów. Im prościej, tym lepiej.  

 

Mierzalne efekty

Wyobraź sobie analitykę skuteczności każdego Twojego działania oraz możliwość wykazania rezultatów poszczególnych działań. Masz to czarno na białym: dzięki wdrożonemu Lead Nurturingowi, cykl zakupowy skrócił się o 2 tygodnie; Twój autorski mem z kotem wygenerował 50 leadów; akcja z kuponami zwiększyła sprzedaż w sklepach stacjonarnych o 25%.

W takiej sytuacji chodziłbyś po biurze dumny jak paw, obnosząc się ze swoimi ROI i KPI.

 

Lojalni klienci

Dziś konsumenci staja się coraz mniej lojalni. Mają nieograniczony wybór, a każdy sklep kusi ofertami dla nowych klientów i zniżkami na pierwszy zakup. Jednocześnie większość z nich zaniedbuje marketing do istniejących odbiorców, przez co ich tracą.

Możesz aktywnie zwiększać lojalność swoich klientów przez wydzielanie ich i adresowanie do nich specjalnych ofert.

 

Lepsze zrozumienie odbiorców i tego, czego potrzebują

W badaniu Rival Fox marketerzy najczęściej deklarowali, że chcieliby wiedzieć, jakie treści i w jakim kanale spotykają się z najlepszym przyjęciem, i chcieliby mieć dostęp do tej wiedzy za pomocą jednego kliknięcia.

Przydałaby się tu również możliwość porównania swoich wyników z działalnością konkurencji.

Legendarny marketer i sprzedawca Zig Ziglar powiedział słynne „If If you can dream it, you can achieve it” (źródło). Więc przyjrzyjcie się uważniej Waszym marzeniom. Wiele z nich możecie spełnić, o ile dostaniecie odpowiednie narzędzia i zasoby.

 

A co Wy dodalibyście do naszej listy? Piszcie w komentarzach!

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]