Ilość zadań spoczywających na barkach nowoczesnego marketingowca cały czas rośnie. W gąszczy najlepszych praktyk i niezbędnych aktywności łatwo zapomnieć o jednym z najważniejszych parametrów, czyli dostarczalności wysyłek kanałem e-Mail Marketingowym. Przedstawiamy największe błędy, które skutecznie uniemożliwiają regularne docieranie z komunikatami do skrzynek odbiorców.
Wskaźnik dostarczalności wysyłek e-mail nie jest tak interesujący jak działania na portalach społecznościowych czy viral marketing. Jednakże, kanał email jest nadal najważniejszy sposobem komunikowania się z potencjalnymi klientami a przycisk „zgłoś spam” stanowi największe zagrożenie dla całego procesu. Realizując kampanie e-Mail Marketingowe, nawet do bazy o wysokiej jakości, możemy popełnić kilka niewielkich błędów ale bardzo dotkliwych. Zanim wyślesz następną wysyłkę zapoznaj się z listą 7 grzechów głównych.
1. Nadmierne korzystanie z CAPSLOCK’a
Używanie tej funkcji odbierane jest w Internecie jako krzyk, a Ty przecież nie chcemy krzyczeć na potencjalnych klientów. Lepiej niech treść mówi sama za siebie.
2. Wysyłanie na lub z adresów ogólnych
Prowadzenie swoich wysyłek z takich adresów jak biuro@, info@ etc, to jasny sygnał dla filtrów antyspamowych. Wysyłki prowadzone z takich adresów dużo częściej lądują poza skrzynką odbiorczą. Z drugiej strony jeśli wysyłasz na takie adresy, to też musisz liczyć się z niską efektywnością wysyłek. Zastanów się nad zasadnością wysyłania swoich wiadomości na skrzynki, które codziennie przyjmują wiele różnych ofert, zapytań lub reklam.
3. Grafiki niepowiązane z treścią wiadomości
Nie należy przesadzać z grafiką. Wszystkie elementy graficzne powinny być powiązane z treścią wiadomości. Brak odpowiedniej relacji może spowodować reakcję filtrów antyspamowych.
4. Mylący lub typowy dla SPAM-u temat wiadomości
Określając temat wysyłki powinieneś trzymać się kilku zasad. Przede wszystkim unikaj słów: „super, mega promocja”, „za darmo”, „darmowe”, „wyprzedaż”, „kredyt”, „gratis”, „wygrałeś”, „0%”, „sex” oraz innych słów mogących wskazywać na treści pornograficzne. One od razu spowodują zaklasyfikowanie wiadomości jako spam.
5. Zbyt duża częstotliwość wysyłek
Ogranicz wysyłkę wiadomości do odbiorców do kilku tygodniowo. Na pewno nie warto wysyłać więcej niż jednej wiadomości dziennie.
6. Ta sama wysyłka do wielu odbiorców z jednej domeny
Oczywiście czasem ciężko uniknąć wysyłania wiadomości do osób posiadających adresy w jednej domenie. Szczególnie jeśli działamy w sektorze B2C. Jednakże w miarę możliwości postarajmy się unikać adresowania naszych wysyłek w ten sposób.
7. Kupowanie list wysyłkowych
Decydując się na kupowanie list wysyłkowych musimy mieć świadomość, że skoro są na sprzedaż, to nie tylko my je kupiliśmy. Adresy na takich listach doświadczyła już takich ilości nie chcianych wiadomości, że najpewniej z automatu zgłoszą i Twoje lub są już zapchane albo nieaktywne.
Zastosowanie tych kilku prostych zasad na pewno pomoże Ci dotrzeć ze swoją wiadomością do skrzynek odbiorców. Pamiętaj jednak, ze tak naprawdę najważniejsze jest wysyłanie wiadomości spersonalizowanych, zawierających informacje istotne dla indywidualnego odbiorcy oraz w odpowiednim do tego momencie. Do takich działań zastanów się nad wykorzystaniem systemu Marketing Automation.