7 niedozwolonych praktyk e-Mail Marketingu

Ilość zadań spoczywających na barkach nowoczesnego marketingowca cały czas rośnie. W gąszczy najlepszych praktyk i niezbędnych aktywności łatwo zapomnieć o jednym z najważniejszych parametrów, czyli dostarczalności wysyłek kanałem e-Mail Marketingowym. Przedstawiamy największe błędy, które skutecznie uniemożliwiają regularne docieranie z komunikatami do skrzynek odbiorców.

Wskaźnik dostarczalności wysyłek e-mail nie jest tak interesujący jak działania na portalach społecznościowych czy viral marketing. Jednakże, kanał email jest nadal najważniejszy sposobem komunikowania się z potencjalnymi klientami a przycisk „zgłoś spam” stanowi największe zagrożenie dla całego procesu. Realizując kampanie e-Mail Marketingowe, nawet do bazy o wysokiej jakości, możemy popełnić kilka niewielkich błędów ale bardzo dotkliwych. Zanim wyślesz następną wysyłkę zapoznaj się z listą 7 grzechów głównych.

1. Nadmierne korzystanie z CAPSLOCK’a

Używanie tej funkcji odbierane jest w Internecie jako krzyk, a Ty przecież nie chcemy krzyczeć na potencjalnych klientów.  Lepiej niech treść mówi sama za siebie.

2. Wysyłanie na lub z adresów ogólnych

Prowadzenie swoich wysyłek z takich adresów jak biuro@, info@ etc, to jasny sygnał dla filtrów antyspamowych. Wysyłki prowadzone z takich adresów dużo częściej lądują poza skrzynką odbiorczą. Z drugiej strony jeśli wysyłasz na takie adresy, to też musisz liczyć się z niską efektywnością wysyłek. Zastanów się nad zasadnością wysyłania swoich wiadomości na skrzynki, które codziennie przyjmują wiele różnych ofert, zapytań lub reklam.

3. Grafiki niepowiązane z treścią wiadomości

Nie należy przesadzać z grafiką. Wszystkie elementy graficzne powinny być powiązane z treścią wiadomości. Brak odpowiedniej relacji może spowodować reakcję filtrów antyspamowych.

4. Mylący lub typowy dla SPAM-u temat wiadomości

Określając temat wysyłki powinieneś trzymać się kilku zasad. Przede wszystkim unikaj słów: „super, mega promocja”, „za darmo”, „darmowe”, „wyprzedaż”, „kredyt”, „gratis”, „wygrałeś”, „0%”, „sex” oraz innych słów mogących wskazywać na treści pornograficzne. One od razu spowodują zaklasyfikowanie wiadomości jako spam.

5. Zbyt duża częstotliwość wysyłek

Ogranicz wysyłkę wiadomości do odbiorców do kilku tygodniowo. Na pewno nie warto wysyłać więcej niż jednej wiadomości dziennie.

6. Ta sama wysyłka do wielu odbiorców z jednej domeny

Oczywiście czasem ciężko uniknąć wysyłania wiadomości do osób posiadających adresy w jednej domenie. Szczególnie jeśli działamy w sektorze B2C. Jednakże w miarę możliwości postarajmy się unikać adresowania naszych wysyłek w ten sposób.

7. Kupowanie list wysyłkowych

Decydując się na kupowanie list wysyłkowych musimy mieć świadomość, że skoro są na sprzedaż, to nie tylko my je kupiliśmy. Adresy na takich listach doświadczyła już takich ilości nie chcianych wiadomości, że najpewniej z automatu zgłoszą i Twoje lub są już zapchane albo nieaktywne.

Zastosowanie tych kilku prostych zasad na pewno pomoże Ci dotrzeć ze swoją wiadomością do skrzynek odbiorców. Pamiętaj jednak, ze tak naprawdę najważniejsze jest wysyłanie wiadomości spersonalizowanych, zawierających informacje istotne dla indywidualnego odbiorcy oraz w odpowiednim do tego momencie. Do takich działań zastanów się nad wykorzystaniem systemu Marketing Automation.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]