Personalizacja maili oraz oferowanie rabatów jest najefektywniejszym sposobem na zainteresowanie odbiorcy treścią maila. Dzięki temu możemy widocznie zwiększyć open-rate naszej kampanii.
Mimo rozwoju mediów społecznościowych, oraz nowych technologii, maile to wciąż najskuteczniejsza metoda komunikacji z klientem. Jest to także preferowany kanał dla marketerów – za pomocą maili są wstanie uzyskać średni wskaźnik ROI na poziomie 122% – ponad czterokrotnie wyższy niż w przypadku innych kanałów marketingowych.
Spersonalizowana treść i zniżki zwiększają otwarcie maila
Jak pokazały badania, personalizacja wysyłki e-mail jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do klienta. 62% klientów otwiera maile ze względu na spersonalizowane nagłówki. Oprócz tego, ukierunkowana personalizacja zwiększa zaangażowanie klientów – takiego zdania jest 74% marketerów.
Wysoką skuteczność ma również zawieranie w treści maila informacji o zniżce czy rabacie – aż 72% odbiorców otwiera maile ze względu na to. Umiejętne gospodarowanie zniżkami i rabatami może także zwiększyć lojalność klientów wobec marki, oraz ich retencję.
OR i CTR można zwiększyć za pomocą Marketing Automation
W zwiększeniu wskaźników OR i CTR mogą nam pomóc systemy marketing automation, takie jak SALESmanago. Dzięki funkcjom takim jak dynamiczne maile, zaawansowana segmentacja klientów, czy personalizacja komunikacji zgodnie z zainteresowaniami klientów, firmy korzystające z oprogramowania marketing automation są w stanie osiągnąć o wiele lepsze wyniki od swoich konkurentów.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób automatyzacja marketingu pomaga w zwiększeniu efektywności i zysków, zobacz jak robi to SALESmanago:
Trionic – 400% ROI i 250% wzrostu CTR
Freeshop – wzrost liczby nowych transakcji o 185% oraz OR o 125%
Wszystkie case studies znajdziesz tutaj.