6 sposobów na zwiększenie konwersji w pop-upach

 
 

Spersonalizowane pop-upy to dobry sposób na pozyskanie nowych klientów i ważny element twojego planu marketingowego. Czy wiesz, że możesz zwiększyć ich konwersję o 84% dzięki dodaniu grafiki i zapewnić sobie o 206% wyższą skuteczność poprzez zmniejszenie liczby pól formularza?  Dowiedz się, na co jeszcze powinieneś zwracać uwagę, żeby uniknąć pop-upowych pułapek i skutecznie pozyskiwać dane osób odwiedzających twoją stronę.

 

Zadbaj o pierwsze wrażenie odwiedzającego

 

Ważnym aspektem pop-upów jest wybór odpowiedniego momentu ich wyświetlenia. Wyskakiwanie dodatkowych okien na stronie głównej przy pierwszej wizycie użytkownika nie zawsze zakończy się sukcesem i pozostawieniem przez niego danych kontaktowych. Większość klientów wchodząc na nową stronę WWW chce najpierw zapoznać się z serwisem i dopiero później zdecydować, czy chcą dołączyć do grona subskrybentów newslettera firmy. Tworząc komunikat w formie pop-up ważne jest więc, aby móc określić w jakiej sytuacji ma się on wyświetlić.

 

W SALESmanago możesz ustawić takie parametry wyświetlania jak ilość odsłon i wizyt, po której ma pokazać się pop-up, procent przewinięcia strony a także ustawić, by okno pojawiało się przy próbie opuszczenia strony (exit pop-up). Dodatkowo, możesz sterować tym na jakich adresach URL możliwe jest wyświetlanie okien, a na jakich jest zablokowane.

 

Ale jakie rozwiązania są najskuteczniejsze? Statystyki pokazują, że średnia konwersja pop-upów wynosi 3,09%. Największy wzrost w tym kontekście zapewniają okienka wyświetlające się po ośmiu sekundach od wejścia na stronę, podnosząc skuteczność do 3,62%. Według Sleeknote możemy poprawić konwersję również dzięki zdefiniowaniu odpowiedniego momentu wyświetlania pod kątem stopnia przewinięcia strony. Ustaw wyskakiwanie okienka po przejrzeniu 35% strony, aby zwiększyć jej konwersję nawet do 3,35%.

 
 

Ustaw właściwą częstotliwość wyświetleń

 

Zbyt wysoka częstotliwość wyświetlania się okienek pop-up jest jednym z kluczowych powodów, dla których potencjalnie zainteresowani zakupem decydują się na opuszczenie strony (tylko 8% pop-upów z największą konwersją pojawia się na stronie w mniej niż 4 sekundy). Klient “atakowany” ciągle wyskakującymi oknami reklamowymi może poczuć irytację i opuścić stronę, by sprawdzić ofertę konkurencji. Zadbaj o to, żeby pop-upy nie wyświetlały się zbyt często. W SALESmanago możesz sterować wyświetlaniem komunikatów w oparciu o ilość wizyt klienta na twojej stronie – zdecyduj, czy pokazywać pop-up przy każdej wizycie lub co kilka z nich. Połącz działanie funkcji Moment wyświetlania z Częstotliwość wyświetlania, żeby sprawniej zarządzać działaniem swoich pop-upów, tak, aby nie przytłoczyły odwiedzających.

 
 

Pamiętaj o użytkownikach mobilnych

 

Według danych Statista, handel mobilny do 2021 roku obejmie aż 72.9%  rynku ecommerce. Żeby wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, dostosuj sposób wyświetlania się pop-upu na urządzeniach mobilnych. Możesz to zrobić niezależnie od ustawień przypisanych do komputerów. Wybierz rozmiar okienka, przycisku, a nawet kształt, wielkość i lokalizację obrazka zamykającego. Warto odpowiednio dobrać te ustawienia, bo badania wykazują, że wyświetlanie okna na środku ekranu jest najbardziej znienawidzoną cechą pop-upów i powoduje negatywne bądź bardzo negatywne odczucia u aż 95% użytkowników urządzeń mobilnych. Z kolei brak dobrze widocznego przycisku zamknięcia uplasował się w tym zestawieniu na wysokiej czwartej pozycji (93%). 

 

Sam pop-up musi być on prosty w obsłudze, a komunikat nie powinien zasłaniać całości strony i uniemożliwiać jej odczytu.

 
 

Zwiększ konwersję za pomocą obrazków

 

Wniosek dotyczący dodawania obrazków do pop-upów jest bardzo prosty – rób to. Analizy pokazują, że zawarcie grafiki wpływa pozytywnie na skuteczność okienek. Konwersja tych z obrazkiem wynosi 3,8% w porównaniu do 2,07% skuteczności pop-upów bazujących głównie na tekście. To znaczy, że samo dodanie grafiki może przynieść aż 83,57% wzrostu!

 
 

Upewnij się, że stosujesz odpowiednią liczbę pól w formularzu

 

Okazuje się, że liczba pól ma ogromne znaczenie. Badania Sleeknote pokazują, że największą skuteczność osiągają pop-upy z dwoma polami (3,31%), okazując się nieznacznie lepszym rozwiązaniem niż te z jednym (3,2%). Dalsze zwiększanie ich liczby drastycznie ogranicza konwersję – pop-upy z trzema polami mają już tylko 1,08% skuteczności. Zastanów się, które informacje w twoim formularzu są naprawdę kluczowe i postaraj się ograniczyć ich liczbę. Na początku warto wymagać wyłącznie tych podstawowych, czyli adresu e-mail oraz imienia i nazwiska lub numeru telefonu. Pamiętaj, że pozostałe dane możesz zbierać później, chociażby podczas konwersacji na LiveChacie za pomocą funkcji profilowania progresywnego. Jeśli jednak faktycznie potrzebujesz natychmiast większej ilości informacji, możesz uwzględnić w formularzu więcej miejsc.

 
 

Dostosuj Call to Action do klienta i stosuj odpowiednie Lead Magnets

 

Dzięki możliwości śledzenia aktywności użytkownika na stronie, SALESmanago pozwala na zaplanowanie wyświetlenia danego pop-upu w momencie, gdy klient zachowuje się w określony sposób. Dzięki funkcji Website Automation, możesz wybrać który z przygotowanych wcześniej pop-upów z różnymi wariantami CTA wyświetlić, aby lepiej dostosować treść komunikatu do tego, co dowiedzieliśmy się już o użytkowniku.

 

Musisz jednak pamiętać o podstawowych zasadach tworzenia skutecznych CTA. Są one:

 
  • bezpośrednie (stosuj formę 1 osoby liczby pojedynczej, według statystyk takie działanie może zwiększyć ilość kliknięć nawet o 90%),
  • rzucające się w oczy (z kontrastującymi ze sobą kolorami lub widoczną granicą przycisku, a większy rozmiar czcionki CTA podkreśli tekst, sugerując hiperłącze),
  • precyzyjne (użytkownik powinien przed kliknięciem wiedzieć co się stanie dalej).
 

Jednocześnie weź pod uwagę, że użycie i zastosowanie Lead Magnets w Lead Generation, czyli wszelkiego rodzaju zachęt, jakie klient otrzymuje w zamian za podanie danych,  może podnieść liczbę twoich kontaktów ze statusem opt-in nawet o 85%. Najczęściej stosowanymi Lead Magnets są kody rabatowe, darmowe e-booki, raporty, czy gratisy. Jeśli nie jesteś przekonany do oferowania kuponów rabatowych w zamian za adres e-mail, możesz wprowadzić pewne ograniczenia. Na przykład – kupon jest ważny tylko dla pierwszego zamówienia, powyżej określonej kwoty lub może zostać wykorzystany dopiero przy drugim zamówieniu. W ten sposób zachęcisz nowych klientów do ponownych zakupów.

 

marketing automation

marketing automation

link

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]