6 zasad zwiększających sprzedaż z Marketing Automation

Dużo pisaliśmy o zmianie w zachowaniu konsumentów w trakcie procesu zakupowego. Dzisiaj mamy do czynienia z bardziej świadomym i samodzielnym konsumentem. Większość unika bezpośredniego kontaktu z działem sprzedaży przez około 70% procesu zakupowego. Marketing Automation pozwala dotrzeć do konsumentów na tym początkowym etapie. Jak więc się zachowywać aby doprowadzić do sprzedaży?

Nawet najlepsze i najbardziej intuicyjne narzędzia są tak samo dobre jak umiejętności osoby, która z niego korzysta. System Marketing Automation to narzędzie, i jak każde musi być odpowiednio wykorzystywane. Dlatego warto pomyśleć czy używamy go w taki sposób, w jaki powinien być użyty lub jak powinniśmy wykorzystać jego możliwości.

Dzisiaj skupimy się na tym jak sprzedawać wykorzystując Marketing Automation. Oto kilka reguł, które pomogą nam w tym zadaniu.

1. Podejdź do konsumenta z empatią

Każdy z nas jest konsumentem. Dlatego tworząc kampanię zwróćmy uwagę na to czego sami byśmy po niej oczekiwali. Na pewno każdy kupujący oczekuje lepiej dopasowanych, spersonalizowanych i istotnych dla niego treści. Przecież sami bardziej docenimy mailing, w którym zobaczymy interesujące nas produkty. Dostarczajmy treści, które interesują odbiorców, odpowiadają na ich potrzeby i nie sprzedawajmy zbyt wcześnie.

2. Pozwól konsumentom mówić

Większość potencjalnych klientów odwiedza stronę WWW firmy, po to aby otrzymać konkretne odpowiedzi. Ich zachowanie online, to sposób w jaki mówią nam czego potrzebują i kiedy. Z Marketing Automation możemy ich „wysłuchać” i udzielić odpowiedzi w odpowiedniej chwili.

3. Ułatw życie Twoim potencjalnym klientom

Kupujący są bardzo zajęci. Dlatego starajmy się tworzyć jasne i zwięzłe komunikaty. Unikajmy dzwonienia, jeśli wiadomości e-mail i SMS dobrze działają. Natomiast jeśli chcemy się spotkać, to tylko wtedy kiedy zwykła rozmowa lub spotkanie on-line nie wystarczy. Dlatego im mniej wysiłku będą musieli poświęcić, tym chętniej będą się komunikować.

4. Nie naciskaj na zakup zbyt wcześnie

Jeśli zaczniemy naciskać na konsumenta zbyt wcześnie to stajemy przed kilkoma zagrożeniami. Przede wszystkim nie przygotowana osoba najpewniej nie dokona zakupu, co sprawi, że stracimy czas, pieniądze i siły. Ewentualnie zbyt wczesny kontakt sprzedażowy może niepotrzebnie wydłużyć cykl sprzedażowy. Z drugiej strony jeśli faktycznie klient dokona nieświadomego zakupu, to w modelach abonamentowych uzyskamy duży odsetek rezygnacji, a w innym wypadku wielu niezadowolonych klientów.

5. Dobrze poznaj potencjalnego klienta

Marketing Automation daje ogromne możliwości w monitorowaniu i identyfikowaniu zachowania kontaktów na stronie WWW. Warto poznać zachowanie potencjalnych klientów. Szczególnie ciekawe będzie to jakie zakładki naszej strony odwiedzili, które maile klikali i otwierali. Im więcej informacji tym łatwiej nam będzie się kontaktować, a następnie gdy już kontakt trafi do działu sprzedaży, to sam sprzedawca będzie miał dostęp do wielu wspaniałych informacji, które pomogą mu nawiązać relację.

6. Komunikuj się w odpowiednich momentach

Dobry komunikat, to taki który trafia do nas w odpowiednim momencie. Dlatego powiniśmy komunikować się w reakcji na zachowanie adresatów, tak aby wiadomości docierały do nich wtedy kiedy ich potrzebują. Na przykład jeśli ktoś odwiedził nasz e-sklep i szukał nart, to wyślijmy mu kilka informacji o produktach, które przeglądał i niedługo po jego wizycie na stronie WWW.

Marketing Automation pozwala skuteczniej dopasowywać treści do potrzeb konsumentów, wysyłać im je w odpowiednim momencie i za pomocą najlepszego medium.  Dlatego jeśli wspiera dobry zespół marketingowo-sprzedażowy to wyniki ich pracy mogą tylko cieszyć.

Chcesz sprawdzić jak Marketing Automation pomoże w Twojej firmie? Skorzystaj z 30-dni bezpłatnego okresu testowego TUTAJ

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]