6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

 
 

Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić.

Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania będą sprzedawać się lepiej niż elektronika, wyprzedaże zaczną się wcześniej, będą częstsze a szał zakupowy będzie kontynuowany dłużej.

Prawdopodobnie jesteście doświadczonymi marketerami i znacie Black Friday na wylot. Nie będziemy was zanudzać takimi szczegółami. Zamiast tego postanowiliśmy wskazać kilka interesujących oczekiwań dotyczących eCommerce w Black Friday 2022, na które eksperci często zwracają uwagę. Oczekiwania te sugerują, że Black Friday ewoluował i nie chodzi w nim już tylko o ceny. Zaobserwowaliśmy rosnącą rolę wartości, Customer Experience, zaufania, wreszcie Customer Intimacy.

 

1. Będziesz oferować najlepsze oferty … lub najwyższe ceny w historii

 

Internet przewiduje

 

Nawet przy gwałtownej inflacji ceny będą lepsze niż w zeszłym roku – tak głosi jedna z powszechnych prognoz. Ta prognoza opiera się na założeniu, że problemy z łańcuchem dostaw, które trapiły eCommerce w zeszłym roku, nie wpłyną na tegoroczną sprzedaż. Niektórzy zauważają, że w tym roku wielu sprzedawców detalicznych, w tym Walmart, Target, Gap, Nordstrom, Macy’s i Kohl’s, ma w magazynach nadmiar zapasów. Jeśli nie będą w stanie rozładować go w nadchodzącym miesiącu, co jest mało prawdopodobne, pewnie zaoferują go z dużymi rabatami w Black Friday i Cyber ​​​​Monday. W związku z tym, oprócz „oficjalnych” promocji, klienci powinni spodziewać się dodatkowych rabatów na poziomie właśnie Czarnego Piątku.

Nie możemy jednak ignorować wpływu inflacji na ceny. „Sklepy cierpią” – mówi Priya Raghubir, profesor marketingu w Stern School of Business na Uniwersytecie Nowojorskim. „Ich koszty stałe pozostają wysokie, a przychody maleją. Nie mogą więc sobie pozwolić na oferowanie zbyt wielkich upustów”.

Inflacja uderzyła w niektóre kategorie towarów mocniej niż w inne. Na przykład ceny żywności wzrosły bardziej niż ceny odzieży. Kupujący mogą stwierdzić, że jakość ofert zależy od tego, co kupują.

 

Nasze spojrzenie

 

Oczywiście sposób ustalania cen w Czarny piątek różni się znacznie w zależności od branży. Nierealistyczne jest oczekiwanie, że Twoje zapasy kart graficznych z najwyższej półki będą pękać w szwach, podczas gdy eCommerce z branży fashion będzie w zupełnie innej sytuacji.

W takim przypadku ważna będzie transparencja i uczciwość w komunikacji z klientami. Omówimy to w dalszej części tego artykułu, ale zaufanie będzie w ten Black Friday kluczowe. Jeśli nie możesz sobie pozwolić na wysokie rabaty, nie składaj pochopnych obietnic. Zamiast tego skup się na Customer Experience. Świetnie przeprowadzona, hiperspersonalizowana kampania, oparta na głębokiej wiedzy o potrzebach klientów, nie tylko przeprowadzi cię przez Black Friday, ale także wzmocni efekty twoich starań w kierunku wypracowania Customer Intimacy.

 

2. Nie pobijesz rekordu sprzedaży … albo sprzedaż osiągnie 158 miliardów USD!

 

Internet przewiduje

 

Future Publishing przewiduje, że w trakcie tegorocznego Black Friday sprzedaż wyniesie 158 miliardów dolarów. Badanie przewiduje, że 76% amerykańskich konsumentów planuje przeznaczyć na zakupy w Black Friday średnio 574 USD. Mimo że tradycja Black Friday rozlała się na inne kraje, amerykańscy konsumenci nadal należą do osób, które wydają najwięcej. W tym roku Adobe przewiduje, że sprzedaż internetowa rok do roku wzrośnie o 2,8%, osiągając łącznie 34,8 miliarda dolarów.

Inni są bardziej powściągliwi w prognozach. Chociaż Black Friday i Cyber Monday zwykle notują rekordy sprzedaży, nie powinniśmy spodziewać się ich w tym roku. Chociaż prawdą jest, że Cyber Monday ustanowił rekord sprzedaży online tego jednego dnia w zeszłym roku, sprzedaż w Black Friday spadła po raz pierwszy. Ponadto klienci wycofują się z niepotrzebnych zakupów i ogólnie wydają mniej.

Ponadto w 2022 roku po raz pierwszy spodziewany jest spadek sprzedaży w eCommerce. Nie powinniśmy też zapominać o różnicach między Stanami Zjednoczonymi a Europą. Oczekuje się, że kraje takie jak Wielka Brytania odnotują spadek świątecznych wydatków. Według raportu Metapack, brytyjscy kupujący ograniczą swoje wydatki o 22%, przy cięciu zakupów świątecznych o 5,05 miliarda dolarów.

 

Nasze spojrzenie

 

Bicie rekordów sprzedaży w przypadku europejskiego eCommerce wydaje się nierealne. Ta perspektywa oczywiście zmusi CMO i zespoły marketingowe do zrobienia wszystkiego, aby udowodnić, że jednak dadzą radę. Zdecydowanie odradzamy nękanie klientów strategiami „spray and pray”.

Eksperci oczekują, że ubrania i zabawki będą sprzedawać się w tym roku lepiej niż elektronika, więc eCommerce z branży fashion będzie miał nieco łatwiej. Nawet jednak, a raczej szczególnie, jeśli Twoja branża jest przez rok 2022 wyjątkowo pokrzywdzona, najwięcej zyskasz planując kampanię zgodnie z zasadami Lean Marketingu. Precyzyjne i trafne komunikaty będą ostatecznie kosztować znacznie mniej, pozostawiając znacznie więcej miejsca na zysk.

 

3. Dostarczysz wartość – i wartości

 

Internet przewiduje

 

Od początku pandemii obserwujemy wzrost preferencji w kierunku frictionless commerce. Klienci stopniowo skłaniali się ku zakupom online i odbiorom na ulicy. Oczekuje się, że w 2022 roku pójdą jeszcze dalej w poszukiwaniu wygody i niższych cen, które dużo łatwiej zapewnić może eCommerce niż handel stacjonarny.

Poszukiwanie wartości w obliczu inflacji jest oczywistą strategią, ale co z wartościami? Z badań przeprowadzonych przez Sprout Social wynika, że prawie 72% kupujących oczekuje od marek pozytywnego wpływu na społeczeństwo. Wpływ tego czynnika na decyzje zakupowe plasuje się zaraz po sposobie, w jaki firma traktuje pracowników oraz jej podejściu do zagadnienia zrównoważonego rozwoju. W istocie, najbardziej renomowane agencje badawcze i konsultingowe od dawna postrzegają zapotrzebowanie na zrównoważony rozwój i pozytywny wpływ na społeczeństwo jako oczywisty mega trend.

 

Nasze spojrzenie

 

eCommerce jest prawdopodobnie znacznie bardziej ekologiczny niż handel stacjonarny. Należy upewnić się, że twoje kampanie Black Friday nie pozwolą klientom o tym fakcie zapomnieć. Niech wiadomość o twoich inicjatywach na rzecz zrównoważonego rozwoju dotrze do klientów jasno i dobitnie.

Być może wykorzystujesz dane zero-party. Jeśli tak, kampania Black Friday to świetna okazja, aby poinformować klientów, że Twój biznes opiera się na najbardziej ekologicznych i etycznych zbiorach danych, jak to możliwe w roku 2022. Jeśli szukasz konkretnych argumentów, znajdziesz je tutaj.

 

4. Wzbudzisz zaufanie i dostarczysz doskonałe Customer Experience

 

Internet przewiduje

 

Z wyjątkiem ubiegłego roku, sprzedaż w Black Friday i Cyber Monday rosła bezustannie. Jednocześnie zmniejszyła się jednak liczba kupujących. Na przykład w latach 2019-2021 liczba kupujących uczestniczących w tych wyprzedażach spadła o 15%.

Jednym z powodów tego spadku jest oczywiście wydłużony czas przeznaczony na wyprzedaże. Jednak inny powód jest znacznie istotniejszy: klienci nie wierzą już, że w Black Friday i Cyber Monday otrzymają najlepsze ceny. Według ankiety przeprowadzonej wśród 1000 kupujących w Wielkiej Brytanii, 62% stwierdziło, że nie sądzi, aby ceny w Black Friday były niższe niż przez resztę roku.

I najwyraźniej się nie mylą. W badaniu z 2019 r. stwierdzono, że tylko 5% sprzedawców w Black Friday oferowało niższą cenę niż w pozostałej części roku. Taka polityka cenowa mogła przyczynić się do utraty zainteresowania Black Friday i Cyber Monday.

 

Nasze spojrzenie

 

Jak pisaliśmy wcześniej w tym artykule – nie narażaj zaufania, jakie klienci mają do Twojej firmy, składając puste obietnice. Zaoferuj po prostu naprawdę dobre ceny. Jeśli nie możesz, skup się na Customer Experience. Dostarczanie klientom w trakcie kampanii wiarygodnych, transparentnych informacji o poziomie cen w Black Friday 2022 r., oraz zhiperspersonalizowanego Customer Experience, przyniesie efekty nie tylko w trakcie listopadowego szału zakupowego, ale podniesie poziom zaufania do twojej marki w ogóle, oraz poprawi komfort obcowania z nią.

 

5. Okażesz hojność lojalnym klientom

 

Internet przewiduje

 

Zgodnie z oczekiwaniami, eksperci postrzegają zwiększanie współczynnika retencji jako realną strategię przeciwdziałania skutkom inflacji.

„Klienci, którzy są członkami programów lojalnościowych, prawdopodobnie skorzystają z ekskluzywnych ofert, wcześniejszego dostępu do wyprzedaży, specjalnych rabatów, prezentów przy zakupie i wszelkiego rodzaju innych korzyści” — mówi Heather Dougherty, wiceprezes ds. platforma danych klientów dla sprzedawców detalicznych. Ta obserwacja odnosi się również do eCommerce.

 

Nasze spojrzenie

 

Uważamy to za absolutną oczywistość. Zasada Customer Intimacy wymaga nagradzania lojalności szczególnym traktowaniem.

Ponadto oferowanie rabatów lojalnym klientom daje możliwość gromadzenia bardziej wartościowych danych typu zero-party. W tym artykule opisujemy jeden taki use case, w którym e-mail i landing page są używane razem do zbierania preferencji produktowych.

 

6. Pozwolisz kupić teraz i zapłacić później

 

Internet przewiduje

 

CNBC informuje, że według danych Salesforce, korzystanie z płatności w modelu Buy Now Pay Later (BNPL) podczas Cyber Week 2021 wzrosło na całym świecie o 29% w porównaniu z rokiem poprzednim. W związku z rosnącym zainteresowaniem konsumentów, eksperci z blackfriday.com oczekują, że sprzedawcy i będą intensywnie promować swoje programy BNPL w okolicach Black Friday, nawet łącząc z ich wykorzystaniem niektóre promocje.

 

Nasze spojrzenie

 

Jeśli jeszcze nie wprowadziliście metody BNPL, zróbcie to jak najszybciej. Zdecydowanie opowiadamy się za tą metodą płatności już od 2021 roku, ponieważ odzwierciedla ona naszą filozofię customer-centric eCommerce, wzmacniającą więź między eCommerce a jego klientami. Dodatkowo, w dobie uporczywej inflacji może to oznaczać różnicę między zawierciem transakcji, a przeglądaniem strony przez odwiedzającego.

 

A więc jak przygotować się na Black Friday 2022?

 

Okazuje się, że oczywiste techniki cenowe, które przez lata stanowiły paliwo dla Black Friday, mogą już nie wystarczyć w 2022 roku. Być może jesteś zakładnikiem realiów łańcucha dostaw i stanu magazynowego. Być może twoi klienci nie uważają już twoich technik cenowych, za godne zaufania. A może jesteś w stanie dobrze sobie poradzić i zaoferować solidne zniżki.

W każdym z tych wypadków warto pamiętać, że Black Friday 2022 będzie wymagał lepszej personalizacji ofert, większego zaufania i silniejszej więzi z klientami niż kiedykolwiek. Może się okazać, że w od teraz w Black Friday w równym stopniu chodzi o Customer Experience i współczynnik retencji, co o ceny.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]