Chcesz być lepszym marketerem? 6 praktycznych porad.

Marketing cloudPoczątek roku kalendarzowego zwykle sprzyja podsumowaniom lat ubiegłych, ale też zachęca do robienia planów na ten dopiero się zaczynający. Idąc z duchem czasu, przygotowaliśmy kilka porad, które powinny zwrócić uwagę współczesnych marketerów. Sprawdź, które z nich już realizujesz, a o których powinieneś pomyśleć w najbliższym czasie.

1. Wykorzystuj to, co mówią Ci o sobie klienci

Ogromny potencjał danych jest zupełnie ignorowany i pomijany. Marketerzy wciąż nie są do końca świadomi, jak wiele klient mówi im o sobie przebywając na ich stronie www. Wiele wartościowych informacji jest niewykorzystywanych. 

Przykładowo:

  • jaka reklama przyciągnęła klienta na naszą stronę WWW 
  • jaka jest lokalizacja użytkownika
  • jakiej jest płci
  • jakie przeglądał produkty, segmenty usług, czym się interesował
  • ile czasu spędził na konkretnej podstronie
  • jakie materiały pobierał
  • jaki formularz wypełnił i z jakim skutkiem

Dzięki systemom Marketing Automation tego typu dane są zaciągane i gromadzone w kartach kontaktu konkretnych osób. Mając bardzo szczegółową wiedzę na temat tego, jakie produkty czy rozwiązania interesowały potencjalnego klienta, możemy do niego dotrzeć ze spersonalizowaną ofertą, wysyłajac na przykład dynamicznego maila.

2. Mierz efekty swojej pracy

Bez konkretnych wskaźników i pomiarów cieżko planować jakiekolwiek działania na przyszłe miesiące. Jeśli wysyłasz mailing, to pojęcia takie jak OR czy CTR muszą znaleźć się w centrum Twojego zainteresowania. Pozwolą Ci zrozumieć, jakiego rodzaju wiadomości e-mial cieszą się największym zainteresowaniem, a które osiągaja słabe współczynniki konwersji. Wskaźniki takie jak ROI czy ROMI nie mogą być jedynie enigmatycznymi skrótami. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

3. Rozmawiaj z klientami – zbieraj feedback

Dialog z klientem jest nieocenionym źródłem informacji. Zwróć szczególną uwagę na to, co mówią Twoi klienci, czy to w mediach społecznościowych, czy podczas rozmów telefonicznych. Kieruj szczególna uwagę na problemy techniczne zgłaszane np. w BOK’u. Klienci stale korzystający z Twoich produktów czy usług są w stanie zauważyć więcej niedoskonałości, czy ewentualnych niedociągnięć.

4. Bądź tam, gdzie są Twoi klienci

Zdanie to z pewnością słyszał już każdy marketer, a specjaliści powtarzają je jak mantrę. Warto jednak uświadomić sobie jak taka obecność i otwarcie się na dialog jest stosunkowo niedrogim, a przy tym bardzo skutecznym  i dającym wymierne efekty sposobem docierania do klientów i potencjalnych klientów dokładnie tam, gdzie są.

Gdzie powinieneś się udzielać?  Sprawdzaj i analizuj, ale prawdopodnie tu:

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • fora internetowe
  • grupy tematyczne
  • portale branżowe

Branżowe portale i forma internetowe to idealne miejsce, aby zbudować silne zaplecze marketingu wirusowego czy marketingu rekomendacji. Dzięki monitorowaniu tego, co dzieje się w sieci, jesteś w stanie wychwycić także ewentualne negatywne komentarze, problemy, prośby o pomoc, czy jakieś konkretne zapytania związane z Twoją ofertą.

5. Dbaj o rozwój umiejętności

Ponoć kto stoi w miejscu, ten się cofa. Ta maksyma ma również swoje przełożenie jeśli chodzi o pracę marketerów na całym świecie. Zawód ten wymaga stałego poszerzania swojej wiedzy, doskonalenia się, zdobywania nowych umiejętności, coraz częściej stricte technicznych. Jest to konieczne ze względu na ciągły rozwój marketingu jako takiego i dziedzin, którym towarzyszy – w tym nowych technologii. Dlatego dobrym sposobem będzie wypisanie nadchodzących wydarzeń branżowych i zabookowanie ich w prywatnym kalendarzu.

 6. Usprawnij swój marketingowy angielski

Jeśli pracujesz z systemami do marketingu w polskiej wersji językowej, to w ramach pobudzajacego szare komórki eksperymentu, raz na jakiś czas przełącz się na wersję anglojęzyczną. Nawet się nie spodziewasz jak szybko poprawi się Twoje FACHOWE słownictwo… :) A mówiąc już bardziej poważnie – większość innowacji przychodzi do nas z Zachodu, część z nich ma swoją bardzo specyficzną nomenklaturę, z którą warto być na biężąco.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]