Chcesz być lepszym marketerem? 6 praktycznych porad.

Marketing cloudPoczątek roku kalendarzowego zwykle sprzyja podsumowaniom lat ubiegłych, ale też zachęca do robienia planów na ten dopiero się zaczynający. Idąc z duchem czasu, przygotowaliśmy kilka porad, które powinny zwrócić uwagę współczesnych marketerów. Sprawdź, które z nich już realizujesz, a o których powinieneś pomyśleć w najbliższym czasie.

1. Wykorzystuj to, co mówią Ci o sobie klienci

Ogromny potencjał danych jest zupełnie ignorowany i pomijany. Marketerzy wciąż nie są do końca świadomi, jak wiele klient mówi im o sobie przebywając na ich stronie www. Wiele wartościowych informacji jest niewykorzystywanych. 

Przykładowo:

  • jaka reklama przyciągnęła klienta na naszą stronę WWW 
  • jaka jest lokalizacja użytkownika
  • jakiej jest płci
  • jakie przeglądał produkty, segmenty usług, czym się interesował
  • ile czasu spędził na konkretnej podstronie
  • jakie materiały pobierał
  • jaki formularz wypełnił i z jakim skutkiem

Dzięki systemom Marketing Automation tego typu dane są zaciągane i gromadzone w kartach kontaktu konkretnych osób. Mając bardzo szczegółową wiedzę na temat tego, jakie produkty czy rozwiązania interesowały potencjalnego klienta, możemy do niego dotrzeć ze spersonalizowaną ofertą, wysyłajac na przykład dynamicznego maila.

2. Mierz efekty swojej pracy

Bez konkretnych wskaźników i pomiarów cieżko planować jakiekolwiek działania na przyszłe miesiące. Jeśli wysyłasz mailing, to pojęcia takie jak OR czy CTR muszą znaleźć się w centrum Twojego zainteresowania. Pozwolą Ci zrozumieć, jakiego rodzaju wiadomości e-mial cieszą się największym zainteresowaniem, a które osiągaja słabe współczynniki konwersji. Wskaźniki takie jak ROI czy ROMI nie mogą być jedynie enigmatycznymi skrótami. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

3. Rozmawiaj z klientami – zbieraj feedback

Dialog z klientem jest nieocenionym źródłem informacji. Zwróć szczególną uwagę na to, co mówią Twoi klienci, czy to w mediach społecznościowych, czy podczas rozmów telefonicznych. Kieruj szczególna uwagę na problemy techniczne zgłaszane np. w BOK’u. Klienci stale korzystający z Twoich produktów czy usług są w stanie zauważyć więcej niedoskonałości, czy ewentualnych niedociągnięć.

4. Bądź tam, gdzie są Twoi klienci

Zdanie to z pewnością słyszał już każdy marketer, a specjaliści powtarzają je jak mantrę. Warto jednak uświadomić sobie jak taka obecność i otwarcie się na dialog jest stosunkowo niedrogim, a przy tym bardzo skutecznym  i dającym wymierne efekty sposobem docierania do klientów i potencjalnych klientów dokładnie tam, gdzie są.

Gdzie powinieneś się udzielać?  Sprawdzaj i analizuj, ale prawdopodnie tu:

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • fora internetowe
  • grupy tematyczne
  • portale branżowe

Branżowe portale i forma internetowe to idealne miejsce, aby zbudować silne zaplecze marketingu wirusowego czy marketingu rekomendacji. Dzięki monitorowaniu tego, co dzieje się w sieci, jesteś w stanie wychwycić także ewentualne negatywne komentarze, problemy, prośby o pomoc, czy jakieś konkretne zapytania związane z Twoją ofertą.

5. Dbaj o rozwój umiejętności

Ponoć kto stoi w miejscu, ten się cofa. Ta maksyma ma również swoje przełożenie jeśli chodzi o pracę marketerów na całym świecie. Zawód ten wymaga stałego poszerzania swojej wiedzy, doskonalenia się, zdobywania nowych umiejętności, coraz częściej stricte technicznych. Jest to konieczne ze względu na ciągły rozwój marketingu jako takiego i dziedzin, którym towarzyszy – w tym nowych technologii. Dlatego dobrym sposobem będzie wypisanie nadchodzących wydarzeń branżowych i zabookowanie ich w prywatnym kalendarzu.

 6. Usprawnij swój marketingowy angielski

Jeśli pracujesz z systemami do marketingu w polskiej wersji językowej, to w ramach pobudzajacego szare komórki eksperymentu, raz na jakiś czas przełącz się na wersję anglojęzyczną. Nawet się nie spodziewasz jak szybko poprawi się Twoje FACHOWE słownictwo… :) A mówiąc już bardziej poważnie – większość innowacji przychodzi do nas z Zachodu, część z nich ma swoją bardzo specyficzną nomenklaturę, z którą warto być na biężąco.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]