6 nowych technologii, które zupełnie odmienią oblicze rynku martech w ciągu najbliższych lat

 
 

Zdolność do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań jest jednym z istotnych czynników odpowiedzialnych za możliwość odniesienia sukcesu na rynku wirtualnym. Ostatnimi czasy rynek martech zapełnił się tysiącami nowych wytwórców software’u i ich systemami. Które z nowych technologii będa odpowiedzialne za ukształtowanie nowoczesnego marketingu w nadciągającym czasie?

Martech to dynamiczna branża, w której trendy zmieniają się bardzo szybko. Rozwiązania, którymi byliśmy oczarowani jeszcze kilka lat temu stały się standardem i nikogo już nie zdumiewają. Jednocześnie cały czas pojawiają się nowe możliwości, które znów zmieniają sposób, w jaki patrzymy na marketing. Jednak które z nich będą stanowić prawdziwy przełom w niedalekiej przyszłości? Według Gartner, musisz być świadom tych 6 aby pozostać na czasie.

Trendy, które staną się bardzo popularne w ciągu następnych 2-5 lat:

 

Zaawansowana analiza Customer Journey

 

Czy każda firma nie chciałaby móc zobaczyć swojego produktu oczami klienta? Jest to możliwe dzięki analizie Customer Journey. Taka analiza zbiera wszystkie doświadczenia twojego klienta w jego procesie zakupowym, po czym mapuje je i dogłębnie analizuje. Dzięki temu wiesz nie tylko co dokładnie sprawiło, że dany klient ostatecznie zdecydował się na zakup i zidentyfikować potencjalne problemy komunikacyjne, ale będziesz mógł również skonstruować idealną, hipotetyczną ścieżkę Customer Journey i konsekwentnie ulepszać swój marketing, dopóki nie osiągniesz idealnego modelu sprzedaży.

 

Zarządzanie zgodami i preferencjami

 

Powstaje coraz więcej technologii pozwalających na takie zbieranie danych, które pozwala później użytkownikom na decydowanie jaka ich część zostanie przekazana odbiorcy, czyli danej firmie. Konsumenci przyszłości będą w stanie kontrolować cały proces przepływu danych, szybko sprawdzić jakie dane udzielili i natychmiast zakończyć przekazywanie danych. Dając swoim użytkownikom pełną wiedzę na temat tego, jakie ich dane faktycznie posiadasz i będąc przejrzystym na temat tego, w jakich celach te dane będą wykorzystywane, będziesz mógł ich uspokoić i zapewnić, że informacje na ich temat są bezpieczne.

 

Visual Search Marketing

 

Postępujący rozwój technologii rozpoznawania obrazów pozwoli na zrobienie zdjęcia telefonem, po czym algorytmy w internecie będą w stanie momentalnie dopasować wszystkie dostępne dane. Dzięki temu, użytkownik będzie mógł zrobić zdjęcie muzeum i natychmiast dowiedzieć się o dostępnych eksponatach, cenach wizyt i godzinach otwarcia. Ciężko jednoznacznie oszacować impakt tej technologii, jednak z całą pewnością otwiera ona rozległe możliwości dla marketingu.

 

Marketing Konwersacyjny

 

Firmy coraz bardziej polegają na chatbotach, jednak klienci wciąż wolą interakcję z faktycznymi ludźmi. Konwersacje prowadzone w czasie rzeczywistym są świetnym sposobem na pokazanie klientom ludzkiej strony twojej firmy, połączenie ich i zachęcenia ich do częstszej interakcji z tobą. W ten sposób możesz budować stabilne, długotrwałe relacje zapewniające obu stronom satysfakcję. Marketing Konwersacyjny jest wciąż powszechnie wykorzystywany, jednak szacuje się, że będzie on wykorzystywany jeszcze szerzej.

Technologie, które dopiero zyskują popularność, jednak mogą się okazać kluczowe w prowadzeniu interesów w świecie wirtualnym w ciągu najbliższych 2-5 lat:

 

Etyka danych konsumenckich

 

Nadchodzi nowa era dla kwestii etycznego zarządzania danymi osobowymi klientów, skupiona wokół odpowiedzialnych i moralnych działaniach. Twoi klienci będą mogli zezwolić na przekazanie ci tylko części swoich danych, zmienić je, oznakować pewne konkretne sposoby na wykorzystywanie ich i modyfikować ustawienia ich użytkowania według swojego uznania. Potrzeba takiego rozwiązania jest spowodowana społecznymi skutkami wykorzystywania danych jedynie w celu maksymalizacji zysku i negatywnym odzewem wywołanym działaniami firm, które bez myślenia o konsekwencjach rzuciły się do wydobywania wszelkich możliwych danych klientów. Firmy w przyszłości będą musiały liczyć się z troską o prywatność. To oznacza przede wszystkim położenie większego nacisku na ochronę danych, ale również konieczność znalezienia nowych sposobów na wykorzystanie tych danych, które posiadasz lub możesz łatwo zdobyć. Oznacza to też, że może okazać się konieczne stworzenie całych nowych oddziałów firm, poświęconych wyłącznie ochronie i etycznej obróbce danych osobowych.

 

Personifikacja

 

Nie chodzi tu bynajmniej o personalizację. Personifikacja polega na targetowaniu persony, nie osoby. Różnica w podejściu jest wywołana zwiększającą się trudnością zdobycia danych personalnych klientów. Firmy w przyszłości będą nie tyle skupiać się na fizycznych ludziach, lecz na pewnym teoretycznym konstrukcie, kliencie hipotetycznym, którego cechy są określane poprzez jego przynależność do zdefiniowanej grupy odbiorców. Jest to swego rodzaju most między działaniami marketingowymi o szerokim zakresie i personalizacją 1-do-1.Ta metoda reklamy polega mniej na indywidualnie spersonalizowanych treściach, a bardziej na algorytmach machine learning, pozwalających przewidzieć zachowanie indywidualnego klienta, w oparciu o dane na temat zachowań dużej grupy użytkowników.

marketing automation

marketing automation

link

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]