6 najlepszych pomysłów marketingowych 2015r. Zainspiruj się!

pomysłySkąd brać nowe pomysły na kampanie marketingowe? Dziś na nic się zdadzą tradycyjne podręczniki czy uniwersalne kompendia. Z drugiej strony, blogów, książek i podcastów jest tak wiele, że trudno zapoznać się ze wszystkim i odsiać ziarno od plew. Pragnienie przeczytania wszystkich ważnych źródeł może doprowadzić do paranoi i tego, że zamiast zajmować się strategią, będziesz tracił czas na czytanie kolejnych kejsów i blogów.

Aby pomóc tym, którzy szukają świeżych pomysłów, zebraliśmy 6 dobrych praktyk, jakie w 2015 polecali marketingowi eksperci.

 

1. Usprawnij procedury Lead Generation i Lead Nurturing

Pozyskiwanie i edukacja leadów powinny stanowić rdzeń Twoich działań marketingowych, ale jednocześnie należą one do najbardziej czasochłonnych i monotonnych, jeśli chcesz je wykonywać manualnie. Dlatego też najłatwiej je zaniedbać.


Kompletny przewodnik po Lead Nurturing. Pobierz za darmo


Twórz landing pages i formularze kontaktowe, oraz pielęgnuj leady przez automatycznie wysyłane cykle wiadomości email.

Robert Sofia zaznacza, że procedury te należy zoptymalizować i usprawnić przez wykorzystanie dedykowanego software. Rynek technologii marketingu jest na tyle szeroki, że znajdą się na nim narzędzia nawet dla najmniejszego i najbardziej niszowego biznesu, a Marketing Automation musi znaleźć się w arsenale każdego marketera.

 

2. Znajdź równowagę między sztuką, nauką i empatią

W marketingu, który łączy różne dyscypliny, od analizy Big Data po umiejętności pisarskie czy plastyczne, najważniejsze jest znalezienie równowagi. Łatwo umościć się wygodnie po jednej stronie barykady i skupić się np. jedynie na analizie danych lub tworzeniu niezwykłych koncepcji kreatywnych, lecz nie osiągniemy w ten sposób spektakularnych sukcesów. Obfitość narzędzi z zakresu technologii marketingu staje się także dla nas jednocześnie błogosławieństwem i przekleństwem: choć ułatwia pracę, dla wielu marketerów software przestaje być środkiem do osiągnięcia celu, a staje się celem samym w sobie.

Katie Martell powiada, że w marketingu znajdziemy 3 komponenty: sztukę, serce i naukę, czyli kreatywność, empatię i twardą wiedzę.

 

3. Opowiadaj historię

Przykładem połączenia tych 3 komponentów może być akcja marki Patagonia, kładąca nacisk na storytelling.

Poniżej znajdziesz film wyprodukowany Patagonię, producenta odzieży i akcesoriów dla podróżników. Jednak nie znajdziesz tam logo ani oferty, ale opowieść o wartościach, które wyznaje. Materiał został stworzony przez fotografa i wędrowca Bena Knighta: to historia przyjaźni podróżnika i jego psa, opowiedziana z perspektywy zwierzęcia, które żegna się ze swoim panem. Zebrano w nim lata ich wspólnego życia.

Uwaga, jest mocny:

Elle Ossello, która wskazuje na tę kampanię jako przykład doskonałego marketingu, mówi: „Patagonia pozwala artystom podążać za swoimi pasjami i sprawia, że są słyszane, wspiera pozytywne społeczne i ekologiczne postulaty i robi to wszystko w piękny sposób. Ludzie ufają tym pobudkom i są przez nie poruszeni. Ipso facto, ufają Patagonii jako firmie i wierzą w jej produkty”.

Joy Howard, stojąca za akcją, zdradza swój sekret: mniej działań wywoła większy efekt. Zamiast mnożyć komunikaty, zdecyduj się na kilka odważnych koncepcji, które naprawdę zaangażują odbiorców.

 

4. Keep It Simple, Stupid

Brandon Lewin opowiada historię swojego klienta, producenta ręcznie robionych skórzanych akcesoriów, który próbował zwiększyć swoją listę mailingową. Chciał nawet zaoferować produkt za darmo – warty 45 dolarów notes – ale mimo umieszczania informacji w kolejnych miejscach, efekty okazywały się mało satysfakcjonujące. Wówczas Brandon zasugerował, by rozesłać wiadomość o promocji do klientów, by ci podzielili się nią ze swoimi znajomymi. Właśnie zaangażowanie klientów okazało się najskuteczniejszą metodą pozyskiwania nowych.

To lekcja dla marketerów, by czasem zaufać prostszym rozwiązaniom, mówi Lewin. Często za bardzo kombinujemy.

 

5. Wprowadź program rekomendacji

Ta historia uczy nas czegoś więcej: wagi poleceń. Badania wskazują, że 85% małych przedsiębiorstw pozyskuje nowych klientów dzięki poleceniom. To opcja, której nie można zaniedbać! Jak zaktywizować istniejących klientów, by stali się naszymi najlepszymi kanałami marketingowymi? Projektując program rekomendacyjny. Możesz wykorzystać gotowy software do tworzenia programów rekomendacyjnych, np. Referal Rock.

To także sposób na wzmocnienie więzi istniejących klientów z marką.

 

6. Odwołuj się do wzroku

Odbiorcy coraz większą wagę przywiązują do obrazów: zdjęcia, infografiki, a szczególnie video są najbardziej pożądanymi narzędziami opowiadania.

Według ankiet przeprowadzanych przez CMO Council, aż 2/3 amerykańskich marketerów uznało, że materiały wizualne były kluczowe w ich komunikacji. Szczególny nacisk kładli na video. W badaniu Ascend2 z maja br. połowa ankietowanych wyznała, że video jest najskuteczniejszym rodzajem treści, ale jednocześnie uznano go za najtrudniejszy do stworzenia.

 

Dane + emocje

W tym roku eksperci zwracają uwagę na umiejętność połączenia narzędzi do automatyzacji z oddziaływaniem emocjonalnym i budowaniem angażowania. Zalecają też prostotę.

Czekamy na Wasze propozycje: jakie kampanie zrobiły na Was ostatnio wrażenie? Jakie działania uważacie za najkuteczniejsze?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]