6 innowacyjnych biznesów eCommerce, z których warto brać przykład w 2021 roku

 
 

Wraz z postępem technologicznym, wdrożeniem sztucznej inteligencji do wielu procesów, a także ostatnimi wydarzeniami związanymi z COVID-19, które spowodowały, że życie przeniosło się do strefy online, firmy stają na rzęsach, aby pozostać na czasie. Jeżeli szukasz sposobu na innowację swojego biznesu, zainspiruj się poniższymi rozwiązaniami.

 

Klienci chcą być zaskakiwani

 

W ciągu ostatnich miesięcy handel internetowy wzrasta w zastraszającym tempie, a jego obecność w czasie restrykcji okazuje się nieocenioną pomocą. Pandemia z pewnością przyczyniła się do jego wzrostu, wpływając także na zachowania i schematy zakupowe użytkowników, poniekąd zmuszając do zakupów internetowych. 36% konsumentów dokonuje obecnie cotygodniowych zakupów online, w stosunku do 28% przed pandemią.

 

Z takim skokiem liczby osób przenoszących swoje nawyki do kanału online, firmy, chcąc sprostać rosnącym oczekiwaniom swoich klientów, prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych narzędzi i rozwiązań. Wiedząc, że jeżeli nie uda im się spełnić tych nowych, nieco wyolbrzymionych oczekiwań, będą musiały pożegnać się ze swoją pozycją na rynku.

 

Top 6 innowacji w biznesie, które sprawią, że zaniemówisz z wrażenia

 

Oto Top 6 innowacji biznesowych, od których powinieneś się uczyć, aby nie wypaść z e-commercowego obiegu:

 
  • Headless e-commerce – edytuj frontend bez ingerencji w backend 
  • Rozszerzona rzeczywistość – połącz świat rzeczywisty z generowanym komputerowo
  • Radykalna przejrzystość – bądź transparentny w swoim procesie produkcji
  • Zabójczy system poleceń – opanuj strategię szeptanego marketingu
  • Moda na wynajem i serwis zakupów osobistych – zamiast sprzedawać, wypożyczaj produkty dopasowane do potrzeb swoich klientów 
  • Edukacja online – spraw, aby ludzie z całego świata mogli uczyć się od ciebie bez wychodzenia z domu.
 

#1 Headless e-commerce: w Annie Selke klienci korzystają z możliwości szybszego, bardziej angażującego doświadczenia zakupowego

 

Headless e-commerce  wyróżnia się tym, że oddziela prezentację frontend (head) od funkcjonalności backend commerce. W skrócie oznacza to, że interfejs użytkownika, social commerce i rynek cyfrowy mogą być aktualizowane indywidualnie bez konieczności zmiany backendu.

 

Annie Selke skorzystała z tej możliwości i użyła kombinacji technologii PWA i AMP oraz renderowania po stronie serwera, aby poprawić wydajność strony. Poprawienie czasu ładowania przyniosło marce nagły wzrost, zwiększając ogólny ruch organiczny o 32%, a ten pochodzący z urządzeń mobilnych o 40,41%.

 
 

#2 Rozszerzona rzeczywistość: Spatial – usiądźcie obok siebie, będąc na dwóch różnych krańcach świata

 

Wprawdzie rozszerzona rzeczywistość jest na rynku już od jakiegoś czasu, ale ostatni rok sprawił, że miłość do niej rozgorzała na nowo. 

 

Firma Spatial doskonale wyczuła właściwy moment. W 2020 roku, kiedy kontakty twarzą w twarz były ograniczone, przedstawili wirtualną przestrzeń współpracy 3D. Pozwala ona uczestnikom z całego świata reprezentować się w wirtualnej przestrzeni roboczej za pomocą własnego awatara.

 

Spatial zwyczajnie wsłuchał się w potrzeby swoich klientów, co zdecydowanie się opłaciło, gdyż na początku roku zebrali dodatkowe $14M na swój projekt.

 
 

#3 Radykalna Przejrzystość: Everlane – produkty nie są tanie, ale klient dokładnie wie, dlaczego

 

Rynek internetowy jest tak zatłoczony, że wyróżnienie się na tle innych firm wydaje się prawie niemożliwe, szczególnie wtedy, kiedy twoje ceny nie są konkurencyjne. 

 

Everlane postanowiło jednak odwrócić tę narrację i pokazać prawdziwy koszt każdego etapu procesu produkcji. Zamieścili dokładne koszty na stronach swoich produktów, wraz z informacjami o fabrykach, z których korzystali, materiałach i szczegółowych zyskach z każdej transakcji. 

 

Ten radykalny krok jest czymś, czego e-commercy raczej nie praktykują, a jednak sprawił, że firma wyróżniła się na tle konkurencji, zwracając uwagę na bardziej świadomy sposób kupowania.

 
 

#4 Zabójczy program poleceń: Greats – kampania napędzana własną siłą

 

Co powiesz na samoprowadzącą się kampanię marketingową? Jest to możliwe z solidną strategią marketingu szeptanego. 

 

„Przyjaciele? Frenemies? Zostańcie Friends with Benefits i podarujcie im 25 dolarów zniżki na pierwsze zamówienie.”

 

Greats wykorzystuje swój system poleceń, który pozwala obniżyć koszty narzędzi do prowadzenia kampanii, pozostawiając wszystko w rękach swoich lojalnych klientów. 

 

Z działań Greats płynie ważna lekcja: Kiedy dostarczasz produkt lub usługę, którymi warto się chwalić, oraz dodatkową zniżkę dla osób poleconych, kampania marketingowa w zasadzie napędza się sama. Sukces murowany!

 
 

#5 Moda na wynajem i osobisty serwis zakupów: Armoire – rozwiąż quiz i otrzymaj ubrania szyte na miarę

 

Jeśli chodzi o zakupy, najbardziej żmudną częścią jest wybór. Rozwiązaniem problemu może być zlecenie firmie wybrania dopasowanych ubrań za ciebie! A jeśli ci się znudzą? Po miesiącu możesz je po prostu wymienić na inne.  

 

Armoire połączyło dwa genialne rozwiązania, tworząc unikalne Customer Experience poprzez odpowiedź na potrzeby swoich klientów. Po wypełnieniu quizu na ich stronie internetowej, z pomocą algorytmu i profesjonalnych stylistów, Armoire przygotowuje zestaw stylizacji. Klient może wypożyczyć swoje ulubione ubrania, a następnie wymienić je i powtórzyć proces. 

 

Jest to świetny przykład współpracy ludzi i sztucznej inteligencji, która prowadzi do ulepszenia CX.

 
 

#6 Edukacja online: Skillshare – ucz się nowych rzeczy bez wychodzenia z domu

 

Ostatnie wydarzenia nauczyły ludzkość, że korzystanie z kursów czy szkoleń stacjonarnych nie zawsze będzie możliwe. Właśnie z tego powodu, platformy edukacyjne online w ostatnim czasie są  rozchwytywane. 

 

Skillshare oferuje kursy zarówno dla profesjonalnych twórców, jak i hobbystów. To nie wszystko, zapewniają również opcję dla nauczycieli! Wystarczy zarejestrować się na stronie i zacząć tworzyć różnorodne, unikalne kursy lub z nich korzystać.

 

W trakcie pandemii konsumenci chętniej sięgają po naukę online w celu rozrywki i wzbogacenia swojej wiedzy. Trend ten utrzyma się nawet po Covidzie, kiedy firmy wprowadzą całkowitą pracę zdalną dla 10% swoich pracowników. Jeżeli szukasz rady, na to jak prowadzić swój biznes w przyszłości – online learning jest odpowiedzią.

 
 

Sprostanie wymaganiom współczesnego rynku nie jest łatwe. Jeśli szukasz sposobu na usprawnienie swojego biznesu online, rozważ wdrożenie Customer Data Platform. Budując profile klientów 360° w jednolitej i trwałej bazie danych, będziesz w stanie zapewnić im niesamowite Customer Experience.

Angelika Filipczyk
Research & Content Manager

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]