Marketing Automation wciąż rośnie. Jest to najszybciej rozwijający się segment oprogramowania dla marketingu i sprzedaży. Mimo jego szybkiego wzrostu i ogromnych możliwości nadal jest słabo znany w wielu branżach, które nie są czysto technologiczne. Marketing Automation może być wdrożone praktycznie w każdej branży i poprawić sytuację rynkową firmy. Przedstawiamy 6 branż, które otwierając się na to rozwiązanie mogą zyskać najwięcej w 2014 roku.
1. Sport
Praktycznie dziewiczy teren dla systemów Marketing Automation. Tymczasem pojawiają się pierwsze kluby sportowe, które zauważyły doskonały sposób na komunikację z każdym z fanów. Stosując SALESmanago Marketing Automation możemy poznawać preferencję naszych fanów, komunikując się z nimi za pomocą wiadomości e-mail, sms lub strony WWW. Możemy zwiększyć ich zaangażowanie wysyłające im ciekawe informacje o klubie, rozgrywkach czy wydarzeniach towarzyszących poprzez kanał komunikacji, w którym najchętniej reagują. Ciekawym pomysłem jest również zachęcanie kibiców do udziału w konkursach na Facebook’u, dzięki czemu każdy kto zagra trafia do bazy kibiców, a przy okazji zwiększamy ich przywiązanie do klubu.
Stosując Marketing Automation możemy automatycznie:
- Wysyłać najnowsze informacje z życia klubu;
- Przypominać o zbliżającym się terminie meczu;
- Wysyłać bieżące wyniki i układ tabeli ligowej;
- Promować karnety i ofertę sklepu kibica;
- Wysyłać aktualności transferowe i wiele innych.
2. Nieruchomości
Rynek nieruchomości powoli dostrzega zalety wykorzystania Markeitng Automation na ich terenie. Procesy sprzedaży, w tym wypadku są wyjątkowo długie i wymagają stałego kontaktu z klientem i prowadzenia go niemal za rękę przez cały proces. Wiadomości mogą być wysyłane w stałych interwałach, np. co tydzień lub w reakcji na określone zachowania klientów, np. otwarcie wiadomości e-mail.
Tak wysyłane wiadomości mogą automatycznie zawierać oferty dopasowane do odbiorcy bazujące na takich czynnikach jak:
- lokalizacja nieruchomości;
- metraż;
- cena;
- i praktycznie dowolne cechy dodatkowe pożądane przez adresata.
W ten sposób pozostajemy w kontakcie z klientami, pokazując im najlepsze dla nich oferty, które dopasowujemy na podstawie ich zachowania.
3. Finanse
Rynek usług finansowych to kolejny sektor, w którym ważne jest pozostanie w kontakcie z potencjalnymi i aktualnymi klientami. Proste alerty dla Call Center, sprawią że zacznie ono kontaktować się z osobami, które naprawdę szukają danej oferty, w tej chwili. Dodatkowo odmienione wiadomości e-mail zaczną dostarczać klientom szczegółów dotyczących usług, o których czytali na stronie WWW. Dopasowana i spersonalizowana komunikacja buduje relację z klientem, wpływa dobrze na jego lojalność i ogranicza ilość odejść. Wysyłając klientom to czego potrzebują pokazujemy, że nam na nich zależy.
4. Motoryzacja
Sprzedaż samochodów, to jeden z tych procesów, gdzie możemy zarobić najwięcej dopiero po sprzedaniu bazowego produktu-samochodu. Marketing Automation pozwala sprzedawać skuteczniej zarówno same pojazdy, jak i późniejsze usługi serwisowe i dodane. Informacje o klientach i kupionych przez nich samochodach są przechowywane w systemie. Dzięki temu można wysyłać wiadomości dotyczące potrzeb konkretnych klientów bazujące na modelu pojazdu, dacie zakupu i historii serwisowej. Klienci otrzymają bardzo dokładnie targetowane oferty kolejnych zakupów oraz przypomnienia dotyczące kolejnych akcji serwisowych, np. wymiany oleju.
5. Komunikacja alarmowa
Marketing Automation przydaje się nie tylko w marketingu czy sprzedaży, ale również w sytuacjach gdy musimy dotrzeć do dużej liczby osób z bardzo ważnym komunikatem i bardzo szybko. Zasięg mamy praktycznie nie ograniczony, a do tysięcy osób możemy szybko dotrzeć poprzez e-mail, sms,vms lub social media. Wiadomość może być automatycznie dostosowywane do lokalizacji, w której przebywa odbiorca. Dodatkowo po pierwszej wiadomości, każda kolejna może być automatycznie dostosowywana do zmieniającej się sytuacji, tak aby odpowiednio instruować ludzi do momentu, w którym zagrożenie minie.
6. Instytucje non-profit
Organizacje działające non-profit, często borykają się z ograniczonymi zasobami ludzkimi i skromnym budżecie. Marketing Automation pomaga im dotrzeć do wszystkich wolontariuszy i do wszystkich, którzy mogą pomóc w ich pracy. Co przy działaniu manualnym było by praktycznie nie możliwe. Kampanie zachęcające do dotacji mogą być uruchamiane automatycznie bazując na zachowaniu osób, dzięki czemu pracownicy organizacji mogą skupić się na organizowaniu wydarzeń i bardziej organicznej pracy. Instytucje non-profit mogą skorzystać z:
- automatycznych newsletterów;
- automatycznych wiadomości dziękujących za dotację;
- automatycznych kampanii kierujących na stronę www z możliwością dokonania dotacji;
- automatycznej obsługi komunikacji w social media.
Zastosowanie Markeitng Automation w każdej z wymienionych branż opiera się na budowaniu i podtrzymywaniu trwałej pozytywnej relacji pomiędzy firmą i klientem. Komunikacja na coraz bardziej konkurencyjnym rynku to jedno z najważniejszych zadań dla każdej firmy, która chce odnieść sukces lub pozostać w świadomości konsumentów.