Bardzo korzystne dla rynku Marketing Automation wnioski płyna z najnowszego raportu Raab Associates. Analiza rynku Marketign Automation wskazuje na utrzymanie niezwykle dynamicznego tempa wzrostu. W stosunku do zeszłego roku rynek wzrośnie o 250 milionów dolarów, czyli aż o 50%. W tym tempie do 2014 roku przekroczy magiczną barierę 1 miliarda dolarów.
Raab Associates rokrocznie publikuje swoj raport na temat Marketing Automation. Zeszłoroczny wzrost rynku, wynoszący 54% co prawda nie został powtórzony, ale tempo 50% wzrostu jest wciąż imponujące. Zwłaszcza, że zysk wyrażony pieniężnie wyniesie aż 250 milionów dolarów, czyli o 75 więcej niż w roku poprzedzającym. Niemal połowa tego rynku padnie łupem czterech największych firm branży – Infusion, Eloqua, HubSpot i Marketo. Firmy te zanotują jednak najmniejszy wzrost zysków. 50-procentowy przyrost będzie zasługą mniejszych firm, oferujących zwłaszcza rozwiązania dla małych i srednich przedsiebiorstw. To właśnie dzięki takim firmom możliwe jest wprowadzenie automatyzacji nawet w przypadu biznesów, których nie stać na dośc drogie rozwiązania liderów rynku.
Mimo, że w największych firmach Marketing Automation ma sie całkiem dobrze ( stosuje go 1/4 największych firm w USA) to tegoroczny wzrost rynku będzie właśnie zasługą małych i srednich przedsiębiorstw.
Raport VEST obejmuje wyłącznie obszar B2B, biorąc również pod uwagę rozwiązania z pogranicza automatyzacji marketingu.
W Polsce wzrost będzie prawdopodobnie jeszcze bardziej dynamiczny. W ciągu roku SALESmanago zdobyło ponad 400 klientów. Prawdopodobnie imponujące tempo zdobywania rynku nie zmieni się jeszcze przez najbliższe kilka lat, gdyż rynek MA w naszym kraju jest wyraźnie nienasycony i będzie się zwiększał.