5 sposobów na utrzymanie pozyskanego klienta

Skupiając się na pozyskiwaniu nowych klientów często zwracam mniejszą uwagę na utrzymanie dobrych relacji z uzyskanymi klientami. Zapominamy, że drzemie w nich nie wykorzystany potencjał. Klienta, który już raz dokonał zakupu, łatwiej przekonać do ponownego zakupu, ponieważ mamy jego zaufanie. Jak więc skutecznie utrzymywać przy sobie klientów i korzystać ze zdobytego zaufania?

 

 

Sposobów na utrzymanie klienta przy sobie jest wiele. W tym wpisie skupimy się na działaniach, które mogą być realizowane za pomocą komunikacji elektronicznej. Skuteczne ich wdrożenie ułatwi nam uzyskać większe przychody płynące z ponownych zakupów, przedłużenie umowy czy wykupienia dodatkowych usług etc.

1. Program lojalnościowy

Moment pozyskania nowego klienta, to dobra okazja na zaproszenie do programu lojalnościowego. Głównym zadaniem programu jest utrzymanie kontaktu klienta z nami i naszymi kampaniami marketingowymi. Dlatego też, w zamian za uzbierane punkty powinniśmy oferować jakieś nagrody, oczywiście im wartościowsze dla konsumenta tym lepiej. Po drugie program taki powinien uzależniać ważność punktów od aktywności konsumenta. Powiedzmy po jakimś okresie braku aktywności program wygasa. Dzięki temu upewnisz się, że klienci na bieżąco śledzą Twoje komunikaty.

2. Kod promocyjny

Po pierwszym zakupie warto upewnić się, że zachęciliśmy odpowiednio klienta do kolejnych zakupów. Oczywiście zależnie od profilu naszej firmy możemy zaproponować odmienne rozwiązania. Jednakże cel jest ten sam, sprawić aby następny zakup przed upływem określonego terminu był atrakcyjny na konsumenta. Naprzykład:

• Kawiarnia: Kup 10 kaw i 11 odbierz gratis;

• SAAS: wykup wyższy plan i skorzystaj z rabatu 20%;

• eCommerce: dokonaj drugiego zakupu przed upływem 30 dni i otrzymaj 50% na tańszy produkt.

Przykłady można mnożyć w nieskończoność, jednakże łączy je ten sam cel. Czyli pozyskanie lojalnego klienta, który będzie dokonywał regularnych zakupów.

3. Przypomnienie o kończącym się abonamencie lub nadchodzącym wydarzeniu marketingowym

Odpowiednio wcześnie wysłane i posiadające przyjazny charakter przypomnienie o kończącym się abonamencie pozwoli zwiększyć szansę na jego przedłużenie oraz zbuduje lepsze relacje z naszymi klientami. Po drugie informując naszych klientów o wydarzeniach organizowanych w ich okolicy lub specjalnych promocjach obejmujących ich region, również pozytywnie wpływamy na wizerunek naszej marki oraz relacje łączące firmę z indywidualną osobą. Wiadomości takie mogą również informować o rozszerzeniu oferty lub stanie środków w programie lojalnościowym.

4. Prezent świąteczny

Kolejny prosty sposób na zaktywizowanie naszych klientów. Wysyłając mailing z okazji nadchodzący świąt warto wyróżnić się z tłumu firm składających życzenia drogą elektroniczną i wysłać mail wraz z kartą podarunkową.

5. Połączenie tradycyjnej ankiety i konkursu

Jeśli chcesz się upewnić, że uzyskasz dużo odpowiedzi na wysyłaną ankietę i zbierzesz potrzebne Ci informacje, to najłatwiej będzie połączyć wypełnienie ankiety z konkursem. Oferując nagrodę w zamian za ankietę zapewniasz sobie więcej odpowiedzi i dodatkowo budujesz relacje z klientami. Pamiętaj tylko aby nagroda była na tyle kusząca, żeby klienci chcieli uzupełnić ankietę a informacja o możliwości wygranej powinna znajdować się w temacie wysyłanego e-Maila.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]