Trafiając na system Marketing Automation widzimy ogrom nowych możliwości i sposobów na skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych i aktualnych klientów. Rynek Marketing Automation rośnie w bardzo wysokim tempie i coraz więcej firm zaczyna korzystać z automatyzacji marketingu i sprzedaży. Jednak zanim zaczną pojawia się pytanie: czy warto zainwestować w tego typu rozwiązanie i czy przyniesie mi ono korzyści?
W większości wypadków odpowiedź jest jedna: TAK. Badania wykorzystania Marketing Automation jasno wskazują, że firmy które umiejętnie wdrażają te systemy osiągają dużo lepsze wyniki i szybciej się rozwijają niż pozostałe. Poniżej 5 najważniejszych, z punktu widzenia CEO, powodów wdrożenia Marketing Automation.
1. Lepsze możliwości mierzenia i zarządzania budżetem
SALESmanago Marketing Automation pozwala dokładnie mierzyć co działa najlepiej w kampaniach marketingowych i sprzedażowych. Jeśli możemy dokładnie mierzyć ich przebieg i wpływ na uzyskiwany przychód, to nareszcie możemy w pełni świadomie zarządzać każdą wydawaną złotówką. Sam dział marketingu zyskuje możliwość skupienia się na optymalizacji najlepszych powtarzalnych procesów, dzięki czemu łatwiej skalować całe kampanie, które dają najlepsze wyniki.
63% firm wyprzedających konkurencję wykorzystuje Marketing Automation -The Lenskold and Pedowitz Groups, 2013 Lead Generation Marketing Effectiveness Study
2. Znaczne ograniczenie tarć pomiędzy marketingiem i sprzedażą, większe zaufanie i lepsze wyniki
Marketing i sprzedaż często w firmach działają w zupełnym odosobnieniu. Marketing ma żal do sprzedaży, która niedocenia jego wkładu w realizowany target. Sprzedaż natomiast narzeka na jakość i ilość otrzymywanych leadów. Według badań, aż 49% działów sprzedaży ignoruje ponad połowę kontaktów dostarczanych przez marketing. Tymczasem Marketing Automation zmienia tą sytuację. Po pierwsze pojawia się płaszczyzna do współpracy. Marketerzy identyfikują i monitorują zachowanie potencjalnych klientów od bardzo wczesnego etapu, dzięki czemu mogą edukować klientów i dostarczać do działu sprzedaży w odpowiednim momencie. Sprzedawcy otrzymują leady bardzo wysokiej jakości wraz z ich profilami behawioralnymi. Widzą co wie klient i co go interesuje jeszcze przed pierwszym kontaktem sprzedażowym, a to prowadzi do większej sprzedaży.
Firmy, którym udało się wypracować trwałą współpracę pomiędzy marketingiem i sprzedażą notują około 31% rokroczny wzrost przychodów – Aberdeen Research
3. Wyższa efektowność w marketingu
Klasyczny „zysk” marketingu w Marketing Automation to zaoszczędzony czas. Oszczędności pojawiają się w wielu miejscach. Zyskujemy na prostych w edycji szablonach e-mail wielokrotnego użytku, kreatorach formularzy i landing page, zautomatyzowanych kampaniach, które pracują non-stop 24/7 bez naszej asysty. Wszystko to sprawia, że nasza marketingowa „maszyna” pracuje dokładniej i punktualniej niż byłoby to możliwe przy ręcznym realizowaniu działań.
4. Wyższa sprzedaż i niższe koszty
W Marketing Automation marketerzy zbierają informacje o potrzebach i zainteresowaniach potencjalnych klientów, które następnie przekazują sprzedawcom. Dla nich to niezwykle cenne źródło wiedzy, która pozwala perfekcyjnie poprowadzić sprzedaż. Sprzedawcy więdzą z kim się kontaktować, kiedy i po co. To sprawia, że skupiają się na osobach, które rzeczywiście chcą dokonać zakupu. Jest to możliwe ponieważ marketing zbudował relację z klientem, zdobył jego zaufanie przekazując mu najważniejsze dla niego informacje i edukując doprowadził do decyzji zakupowej i działu sprzedaży.
Marketing Automation dodatkowo potrafi dostarczyć sprzedawcom listę potencjalnych klientów o największym priorytecie. Lista ta powstaje na bazie scoringu, który wartością punktową odzwierciedla zaangażowanie i gotowość do zakupu u każdego zidentyfikowanego klienta.
Sprzedawcy z Marketing Automation poświęcają nawet 20% więcej czasu na faktyczną sprzedaż, sprzedają więcej przy niższym koszcie.
5. Optymalizacja ROI
SALESmanago Marketing Automation nie tylko pozwala mierzyć ROI ale przede wszystkim daje informację co i gdzie poprawić, aby ROI stale rosło. Analityka dostępna w systemach Marketing Automation sprawia, że dział marketingu zaczyna wydawać pieniądze w oparciu o twarde matematyczne dane, a nie o własne przeczucie. Dzięki temu marketing staje się dziedziną jak najbardziej mierzalną i przewidywalną.
Podsumowanie
Każda firma chce oszczędzać wszędzie tam gdzie może i poprawiać osiągane rezultaty, również wszędzie gdzie tylko może. Marketing Automation daje możliwość robienia oby rzeczy naraz. Uzbraja firmę w narzędzia, które zmieniają obraz pracy marketingu i sprzedaży oraz pozwalają osiągać większą efektywność i wyższy przychód.