5 powodów które przekonują CEO do inwestycji w Marketing Automation

Trafiając na system Marketing Automation widzimy ogrom nowych możliwości i sposobów na skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych i aktualnych klientów. Rynek Marketing Automation rośnie w bardzo wysokim tempie i coraz więcej firm zaczyna korzystać z automatyzacji marketingu i sprzedaży. Jednak zanim zaczną pojawia się pytanie: czy warto zainwestować w tego typu rozwiązanie i czy przyniesie mi ono korzyści?

W większości wypadków odpowiedź jest jedna: TAK. Badania wykorzystania Marketing Automation jasno wskazują, że firmy które umiejętnie wdrażają te systemy osiągają dużo lepsze wyniki i szybciej się rozwijają niż pozostałe. Poniżej 5 najważniejszych, z punktu widzenia CEO, powodów wdrożenia Marketing Automation.


1. Lepsze możliwości mierzenia i zarządzania budżetem

 

SALESmanago Marketing Automation pozwala dokładnie mierzyć co działa najlepiej w kampaniach marketingowych i sprzedażowych. Jeśli możemy dokładnie mierzyć ich przebieg i wpływ na uzyskiwany przychód, to nareszcie możemy w pełni świadomie zarządzać każdą wydawaną złotówką. Sam dział marketingu zyskuje możliwość skupienia się na optymalizacji najlepszych powtarzalnych procesów, dzięki czemu łatwiej skalować całe kampanie, które dają najlepsze wyniki.

63% firm wyprzedających konkurencję wykorzystuje Marketing Automation -The Lenskold and Pedowitz Groups, 2013 Lead Generation Marketing Effectiveness Study

 

2. Znaczne ograniczenie tarć pomiędzy marketingiem i sprzedażą, większe zaufanie i lepsze wyniki

 

Marketing i sprzedaż często w firmach działają w zupełnym odosobnieniu. Marketing ma żal do sprzedaży, która niedocenia jego wkładu w realizowany target. Sprzedaż natomiast narzeka na jakość i ilość otrzymywanych leadów. Według badań, aż 49% działów sprzedaży ignoruje ponad połowę kontaktów dostarczanych przez marketing. Tymczasem Marketing Automation zmienia tą sytuację. Po pierwsze pojawia się płaszczyzna do współpracy. Marketerzy identyfikują i monitorują zachowanie potencjalnych klientów od bardzo wczesnego etapu, dzięki czemu mogą edukować klientów i dostarczać do działu sprzedaży w odpowiednim momencie. Sprzedawcy otrzymują leady bardzo wysokiej jakości wraz z ich profilami behawioralnymi. Widzą co wie klient i co go interesuje jeszcze przed pierwszym kontaktem sprzedażowym, a to prowadzi do większej sprzedaży.
Firmy, którym udało się wypracować trwałą współpracę pomiędzy marketingiem i sprzedażą notują około 31% rokroczny wzrost przychodów – Aberdeen Research

 

3. Wyższa efektowność w marketingu

 

Klasyczny „zysk” marketingu w Marketing Automation to zaoszczędzony czas. Oszczędności pojawiają się w wielu miejscach. Zyskujemy na prostych w edycji szablonach e-mail wielokrotnego użytku, kreatorach formularzy i landing page, zautomatyzowanych kampaniach, które pracują non-stop 24/7 bez naszej asysty. Wszystko to sprawia, że nasza marketingowa „maszyna” pracuje dokładniej i punktualniej niż byłoby to możliwe przy ręcznym realizowaniu działań.

 

4. Wyższa sprzedaż i niższe koszty

 

W Marketing Automation marketerzy zbierają informacje o potrzebach i zainteresowaniach potencjalnych klientów, które następnie przekazują sprzedawcom. Dla nich to niezwykle cenne źródło wiedzy, która pozwala perfekcyjnie poprowadzić sprzedaż. Sprzedawcy więdzą z kim się kontaktować, kiedy i po co. To sprawia, że skupiają się na osobach, które rzeczywiście chcą dokonać zakupu. Jest to możliwe ponieważ marketing zbudował relację z klientem, zdobył jego zaufanie przekazując mu najważniejsze dla niego informacje i edukując doprowadził do decyzji zakupowej i działu sprzedaży.
Marketing Automation dodatkowo potrafi dostarczyć sprzedawcom listę potencjalnych klientów o największym priorytecie. Lista ta powstaje na bazie scoringu, który wartością punktową odzwierciedla zaangażowanie i gotowość do zakupu u każdego zidentyfikowanego klienta.

Sprzedawcy z Marketing Automation poświęcają nawet 20% więcej czasu na faktyczną sprzedaż, sprzedają więcej przy niższym koszcie.


5. Optymalizacja ROI

 

SALESmanago Marketing Automation nie tylko pozwala mierzyć ROI ale przede wszystkim daje informację co i gdzie poprawić, aby ROI stale rosło. Analityka dostępna w systemach Marketing Automation sprawia, że dział marketingu zaczyna wydawać pieniądze w oparciu o twarde matematyczne dane, a nie o własne przeczucie. Dzięki temu marketing staje się dziedziną jak najbardziej mierzalną i przewidywalną.

Podsumowanie

Każda firma chce oszczędzać wszędzie tam gdzie może i poprawiać osiągane rezultaty, również wszędzie gdzie tylko może. Marketing Automation daje możliwość robienia oby rzeczy naraz. Uzbraja firmę w narzędzia, które zmieniają obraz pracy marketingu i sprzedaży oraz pozwalają osiągać większą efektywność i wyższy przychód.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]