5 powodów które przekonują CEO do inwestycji w Marketing Automation

Trafiając na system Marketing Automation widzimy ogrom nowych możliwości i sposobów na skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych i aktualnych klientów. Rynek Marketing Automation rośnie w bardzo wysokim tempie i coraz więcej firm zaczyna korzystać z automatyzacji marketingu i sprzedaży. Jednak zanim zaczną pojawia się pytanie: czy warto zainwestować w tego typu rozwiązanie i czy przyniesie mi ono korzyści?

W większości wypadków odpowiedź jest jedna: TAK. Badania wykorzystania Marketing Automation jasno wskazują, że firmy które umiejętnie wdrażają te systemy osiągają dużo lepsze wyniki i szybciej się rozwijają niż pozostałe. Poniżej 5 najważniejszych, z punktu widzenia CEO, powodów wdrożenia Marketing Automation.


1. Lepsze możliwości mierzenia i zarządzania budżetem

 

SALESmanago Marketing Automation pozwala dokładnie mierzyć co działa najlepiej w kampaniach marketingowych i sprzedażowych. Jeśli możemy dokładnie mierzyć ich przebieg i wpływ na uzyskiwany przychód, to nareszcie możemy w pełni świadomie zarządzać każdą wydawaną złotówką. Sam dział marketingu zyskuje możliwość skupienia się na optymalizacji najlepszych powtarzalnych procesów, dzięki czemu łatwiej skalować całe kampanie, które dają najlepsze wyniki.

63% firm wyprzedających konkurencję wykorzystuje Marketing Automation -The Lenskold and Pedowitz Groups, 2013 Lead Generation Marketing Effectiveness Study

 

2. Znaczne ograniczenie tarć pomiędzy marketingiem i sprzedażą, większe zaufanie i lepsze wyniki

 

Marketing i sprzedaż często w firmach działają w zupełnym odosobnieniu. Marketing ma żal do sprzedaży, która niedocenia jego wkładu w realizowany target. Sprzedaż natomiast narzeka na jakość i ilość otrzymywanych leadów. Według badań, aż 49% działów sprzedaży ignoruje ponad połowę kontaktów dostarczanych przez marketing. Tymczasem Marketing Automation zmienia tą sytuację. Po pierwsze pojawia się płaszczyzna do współpracy. Marketerzy identyfikują i monitorują zachowanie potencjalnych klientów od bardzo wczesnego etapu, dzięki czemu mogą edukować klientów i dostarczać do działu sprzedaży w odpowiednim momencie. Sprzedawcy otrzymują leady bardzo wysokiej jakości wraz z ich profilami behawioralnymi. Widzą co wie klient i co go interesuje jeszcze przed pierwszym kontaktem sprzedażowym, a to prowadzi do większej sprzedaży.
Firmy, którym udało się wypracować trwałą współpracę pomiędzy marketingiem i sprzedażą notują około 31% rokroczny wzrost przychodów – Aberdeen Research

 

3. Wyższa efektowność w marketingu

 

Klasyczny „zysk” marketingu w Marketing Automation to zaoszczędzony czas. Oszczędności pojawiają się w wielu miejscach. Zyskujemy na prostych w edycji szablonach e-mail wielokrotnego użytku, kreatorach formularzy i landing page, zautomatyzowanych kampaniach, które pracują non-stop 24/7 bez naszej asysty. Wszystko to sprawia, że nasza marketingowa „maszyna” pracuje dokładniej i punktualniej niż byłoby to możliwe przy ręcznym realizowaniu działań.

 

4. Wyższa sprzedaż i niższe koszty

 

W Marketing Automation marketerzy zbierają informacje o potrzebach i zainteresowaniach potencjalnych klientów, które następnie przekazują sprzedawcom. Dla nich to niezwykle cenne źródło wiedzy, która pozwala perfekcyjnie poprowadzić sprzedaż. Sprzedawcy więdzą z kim się kontaktować, kiedy i po co. To sprawia, że skupiają się na osobach, które rzeczywiście chcą dokonać zakupu. Jest to możliwe ponieważ marketing zbudował relację z klientem, zdobył jego zaufanie przekazując mu najważniejsze dla niego informacje i edukując doprowadził do decyzji zakupowej i działu sprzedaży.
Marketing Automation dodatkowo potrafi dostarczyć sprzedawcom listę potencjalnych klientów o największym priorytecie. Lista ta powstaje na bazie scoringu, który wartością punktową odzwierciedla zaangażowanie i gotowość do zakupu u każdego zidentyfikowanego klienta.

Sprzedawcy z Marketing Automation poświęcają nawet 20% więcej czasu na faktyczną sprzedaż, sprzedają więcej przy niższym koszcie.


5. Optymalizacja ROI

 

SALESmanago Marketing Automation nie tylko pozwala mierzyć ROI ale przede wszystkim daje informację co i gdzie poprawić, aby ROI stale rosło. Analityka dostępna w systemach Marketing Automation sprawia, że dział marketingu zaczyna wydawać pieniądze w oparciu o twarde matematyczne dane, a nie o własne przeczucie. Dzięki temu marketing staje się dziedziną jak najbardziej mierzalną i przewidywalną.

Podsumowanie

Każda firma chce oszczędzać wszędzie tam gdzie może i poprawiać osiągane rezultaty, również wszędzie gdzie tylko może. Marketing Automation daje możliwość robienia oby rzeczy naraz. Uzbraja firmę w narzędzia, które zmieniają obraz pracy marketingu i sprzedaży oraz pozwalają osiągać większą efektywność i wyższy przychód.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]